REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/17994
Tytuł: Использование мультипликационных фильмов на занятиях по практике русской речи в польскоязычной аудитории
Inne tytuły: Wykorzystanie filmów animowanych na zajęciach z praktycznej nauki języka rosyjskiego w audytorium polskojęzycznym
The use of animated films in practical Russian language classes in a Polish-speaking audience
Autorzy: Chowańska-Szczurowska, Irena
Słowa kluczowe: metoda nauczania języka rosyjskiego
język rosyjski jako język obcy
film animowany
rosyjski serial animowany Kot-O-Ciaki
Russian language teaching method
Russian as a foreign language
animated film
Russian cartoon series Kot-O-Ciaki
Data wydania: 2024
Data dodania: 3-mar-2025
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku
Źródło: Linguodidactica, T. 28, 2024, s. 40-53
Abstrakt: Celem artykułu jest wskazanie nazw filmów animowanych i zadań wykorzystywanych przez autorkę artykułu w procesie nauczania języka rosyjskiego jako obcego dla osób polskojęzycznych władających językiem rosyjskim na poziomie podstawowym i średniozaawansowanym (A1–B1). Na przykładzie wybranej serii kreskówki Kot-O-Ciaki zaprezentowano autorskie zadania wykonane ze studentami pierwszego roku filologii rosyjskiej na jednych zajęciach z praktycznej nauki języka rosyjskiego. Stwierdzono, że filmy animowane przedstawiane na zajęciach z PNJR dostosowane do poziomu trudności i biegłości językowej studenta, wzbogacają proces edukacyjny, poszerzają słownictwo studenta, wprowadzają go do środowiska języka, którego się uczy, jego kultury, tradycji oraz zmniejszają stres u uczącego się, zwiększają jego motywację do nauki danego języka i pomagają osiągnąć lepsze wyniki w nauce.
The aim of the article is to identify animated films and tasks used by the author in the pro cess of teaching Russian as a foreign language to Polish -speaking individuals with basic to intermediate proficiency in Russian (A1–B1 levels). Using the selected cartoon series Kit-O-Ciaki as an example, the author presents tasks completed with first -year Russian philology students during one of their practical Russian language classes. It was found that animated films shown in Practical Russian Language classes, when tailored to the difficulty level and language proficiency of the students, enrich the educational process, expand students’ vocabulary, immerse them in the language environment they are learning, including its culture and traditions, reduce learner stress, increase their motivation to learn the language, and help achieve better academic results.
Afiliacja: Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
E-mail: irena.chowanska@uwm.edu.pl
URI: http://hdl.handle.net/11320/17994
DOI: 10.15290/lingdid.2024.28.03
e-ISSN: 2957-0204
metadata.dc.identifier.orcid: 0000-0002-0886-1329
Typ Dokumentu: Article
metadata.dc.rights.uri: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.pl
Właściciel praw: CC BY-SA 4.0 Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach
Występuje w kolekcji(ach):Linguodidactica, 2024, tom XXVIII

Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons