REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/1784
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorNawrocki, Radosław-
dc.date.accessioned2014-10-27T14:01:57Z-
dc.date.available2014-10-27T14:01:57Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationParezja, 2014, nr 1, s. 35-43pl
dc.identifier.issn2353–7914-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/1784-
dc.description.abstractW niniejszym artykule autor bada problem sprawiedliwości w edukacji. Podjęte są tylko niektóre teoretyczne aspekty tego zjawiska. W artykule podejmuje się zbadanie sporu dotyczącego idei sprawiedliwości we współczesnej filozofii politycznej i edukacji. Autor rozwija ogólne rozumienie tego jak idea sprawiedliwości może być użyta w odniesieniu do edukacji. Prezentuje się tu kilka perspektyw filozoficznych związanych z ideą sprawiedliwości i stara się znaleźć dobry sposób poruszania się po tej mapie różnych pozycji związanych z życiem w społeczeństwie pluralistycznym. Wizja pluralistycznej sfery publicznej generuje bowiem konieczność odpowiedzi na pytanie związane ze statusem kategorii moralnych, których używamy. Dobrym przykładem w tym kontekście jest kategoria sprawiedliwości. Autor próbuje znaleźć dobry pomysł na życie w sytuacji nieustannego konfliktu moralnego i dokonuje analizy implikacji poszczególnych koncepcji sprawiedliwości społecznej dla edukacji i wspólnego życia w społeczeństwie.pl
dc.description.abstractIn this paper the author studies the problem of justice in education. He examines only some theoretical aspects of this phenomenon. This paper surveys a dispute over the idea of justice in contemporary political philosophy and education. The author develops an overall understanding of how the idea of justice can be used in relation to education. He presents a few philosophical perspectives connected with the idea of justice and tries to find a good way to move around the map of different positions associated with living in plural society. The vision of the plural public sphere generates the necessity to answer the question connected with the status of moral categories that we use. The category of justice might be a good example. The author attempts to find a way how to live in the situation of constant moral conflict and analyzes the implications of particular conceptions of social justice for education and common life in society.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectsprawiedliwośćpl
dc.subjectjusticepl
dc.subjectedukacjapl
dc.subjecteducationpl
dc.subjectpluralizmpl
dc.subjectpluralismpl
dc.subjectrównośćpl
dc.subjectequalitypl
dc.subjectkonflikt moralnypl
dc.subjectmoral conflictpl
dc.titleSpory wokół sprawiedliwości w edukacji. Wybrane wątkipl
dc.title.alternativeDisputes over justice in education. Selected threadspl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/parezja.2014.01.04-
dc.description.AffiliationUniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniupl
dc.description.issue1pl
dc.description.firstpage35pl
dc.description.lastpage43pl
dc.identifier.citation2Parezjapl
Występuje w kolekcji(ach):Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2014, nr 1

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
4_R_Nawrocki_Spory_wokol_sprawiedliwosci_w_edukacji.pdf656,25 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons