REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/1782
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorChutorański, Maksymilian-
dc.date.accessioned2014-10-27T14:00:16Z-
dc.date.available2014-10-27T14:00:16Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationParezja, 2014, nr 1, s. 11-20pl
dc.identifier.issn2353–7914-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/1782-
dc.description.abstractPrezentowany tekst jest rozszerzoną wersją wystąpienia wygłoszonego podczas XXV letniej Szkoły Młodych Pedagogów (Kazimierz Wielki, 12-17.09.2011). Głównym celem artykułu jest próba wykorzystania kategorii Michela Foucaulta do myślenia o nauczycielu. Szczególnie dwie z nich są istotne dla prezentowanych rozważań: parrhesia i intelektualista konkretny. W artykule uzasadniam, że te kategorie pozwalają przemyśleć etyczne zobowiązania wpisane w rolę zawodową nauczycieli i ich odpowiedzialność za sferę publiczną.pl
dc.description.abstractThe text is an expanded version of the paper delivered at the 25th Summer School for Young Pedagogues (Kazimierz Wielki, 12-17.09.2011). The main purpose of this article is an attempt to use the categories of Michel Foucault to think about a teacher. Especially two of them are relevant to the presented considerations: parrhesia and specific intellectual. The article suggests that these categories allow you to rethink ethical obligations included in the professional role of teachers and their responsibility for the public sphere.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectintelektualista konkretnypl
dc.subjectspecific intellectualpl
dc.subjectparrhesiapl
dc.subjectetykapl
dc.subjectethicspl
dc.subjectteacherpl
dc.titleMiędzy intelektualistą konkretnym a parezją. Pytanie o nauczyciela w perspektywie teoretycznej Michela Foucaultapl
dc.title.alternativeBetween specific intellectual and parrhesia. The question of the teacher in the theoretical perspective of Michel Foucaultpl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/parezja.2014.01.02-
dc.description.AffiliationUniwersytet Szczecińskipl
dc.description.issue1pl
dc.description.firstpage11pl
dc.description.lastpage20pl
dc.identifier.citation2Parezjapl
Występuje w kolekcji(ach):Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2014, nr 1

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
2_M_Chutoranski_Miedzy_intelektualista_konkretny_a_parezja.pdf672,19 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons