Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/16678
Tytuł: | Projekt Wyśniona historia kina na Podlasiu w kontekście autoetnograficznym i edukacyjnym |
Inne tytuły: | Project Dreamed History of Cinema in Podlasie in the Autoethnographic and Educational Context |
Autorzy: | Adamski, Tomasz |
Słowa kluczowe: | film fotografia historia kina edukacja autoetnografia photography history of film education autoethnography |
Data wydania: | 2023 |
Data dodania: | 11-cze-2024 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku |
Źródło: | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2023, nr 2(20), s. 13-28 |
Abstrakt: | Autor umieszcza projekt fotograficzno-filmowy zatytułowany Wyśniona historia kina na Podlasiu w kontekście autoetnograficznym i edukacyjnym. Zwraca uwagę na coraz ważniejszą rolę opowiadania w działaniach edukacyjnych i na tym tle szczegółowo opisuje omawiany projekt, powołując się na doświadczenia własne jako autora. Ponadto, szukając jego egzegezy, odnosi sam proces realizacji do metody krytycznej fabulacji zaproponowanej przez Saidiyę Hartman oraz kategorii postpamięci. W tym aspekcie okazuje się również pomocne odwołanie do koncepcji obrazu zaproponowanej przez Beltinga. Umieszczenie omawianego projektu w takim kontekście teoretycznym pokazuje jego duży potencjał edukacyjny, na co zwraca uwagę autor artykułu, proponując konkretne działania w oparciu o treści związane z Wyśnioną historią kina na Podlasiu. The author situates the photographic and film project titled Dreamed History of Cinema in Podlasie in an autoethnographic and educational context. He highlights the increasingly important role of storytelling in educational activities and, against this background, provides a detailed description of the discussed project, drawing on his own experiences as the author. Additionally, in seeking its exegesis, he relates the process of realization to the critical fabulation method proposed by Hartman and the category of post-memory. In this context, referencing Belting’s concept of the image also proves helpful. Placing the discussed project in such a theoretical frame work demonstrates its significant educational potential, as emphasized by the article’s author, who proposes specific actions based on the content related to the Dreamed History of Cinema in Podlasie. |
Afiliacja: | Uniwersytet w Białymstoku |
E-mail: | t.adamski@uwb.edu.pl |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/16678 |
DOI: | 10.15290/parezja.2023.20.02 |
ISSN: | 2353-7914 |
metadata.dc.identifier.orcid: | 0000-0002-4702-5665 |
Typ Dokumentu: | Article |
metadata.dc.rights.uri: | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/ |
Właściciel praw: | Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska |
Występuje w kolekcji(ach): | Artykuły naukowe (WSK) Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2023, nr 2 |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Parezja_2_2023_T_Adamski_Projekt_Wysniona_historia_kina_na_Podlasiu.pdf | 594,62 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL