Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/14927
Tytuł: | Refleksyjne myślenie w zawodzie pedagoga na przykładzie badań nad kreatywnością |
Inne tytuły: | Reflective Thinking in the Teaching Profession Using Creativity Research as an Example |
Autorzy: | Jasiulewicz, Anna |
Słowa kluczowe: | rozwój zawodowy nauczyciela myślenie refleksyjne praktyka pedagogiczna samodoskonalenie nauczyciela reflective thinking teacher profession development teaching practice teacher self-development |
Data wydania: | 2022 |
Data dodania: | 20-kwi-2023 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku |
Źródło: | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2022, nr 1(17), s. 95-109 |
Abstrakt: | Celem niniejszej pracy jest przedstawienie istoty myślenia refleksyjnego i namysłu nad własną praktyką w pracy pedagoga. Jest ono bowiem podstawą do rozumienia swojego działania i poczucia sensu pedagogicznej aktywności. Pierwsza część artykułu przedstawia współczesną literaturę na temat samodoskonalenia, myślenia krytycznego i refleksji. W drugiej części zaprezentowane zostały badania nad kreatywnością dziecięcą, które stanowią przykład rozważań nad własną praktyką. The aim of this paper is to present the essence of reflective thinking and reflection on one’s own practice as an educator. This is because it is the basis for understanding one’s own actions and making sense of pedagogical activity. The first part of the paper is a presentation of contemporary literature on self-improvement, critical thinking, and reflection. The second part presents research on children’s creativity as an example of reflecting on one’s own practice. |
Afiliacja: | Uniwersytet Szczeciński |
E-mail: | anna.jasiulewicz@op.pl |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/14927 |
DOI: | 10.15290/parezja.2022.17.09 |
ISSN: | 2353-7914 |
metadata.dc.identifier.orcid: | 0000-0001-8808-4648 |
Typ Dokumentu: | Article |
metadata.dc.rights.uri: | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/ |
Właściciel praw: | Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska |
Występuje w kolekcji(ach): | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2022, nr 1 |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Parezja_1_2022_A_Jasiulewicz_Refleksyjne_myslenie_w_zawodzie_pedagoga.pdf | 206,39 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL