REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/14927
Tytuł: Refleksyjne myślenie w zawodzie pedagoga na przykładzie badań nad kreatywnością
Inne tytuły: Reflective Thinking in the Teaching Profession Using Creativity Research as an Example
Autorzy: Jasiulewicz, Anna
Słowa kluczowe: rozwój zawodowy nauczyciela
myślenie refleksyjne
praktyka pedagogiczna
samodoskonalenie nauczyciela
reflective thinking
teacher profession development
teaching practice
teacher self-development
Data wydania: 2022
Data dodania: 20-kwi-2023
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku
Źródło: Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2022, nr 1(17), s. 95-109
Abstrakt: Celem niniejszej pracy jest przedstawienie istoty myślenia refleksyjnego i namysłu nad własną praktyką w pracy pedagoga. Jest ono bowiem podstawą do rozumienia swojego działania i poczucia sensu pedagogicznej aktywności. Pierwsza część artykułu przedstawia współczesną literaturę na temat samodoskonalenia, myślenia krytycznego i refleksji. W drugiej części zaprezentowane zostały badania nad kreatywnością dziecięcą, które stanowią przykład rozważań nad własną praktyką.
The aim of this paper is to present the essence of reflective thinking and reflection on one’s own practice as an educator. This is because it is the basis for understanding one’s own actions and making sense of pedagogical activity. The first part of the paper is a presentation of contemporary literature on self-improvement, critical thinking, and reflection. The second part presents research on children’s creativity as an example of reflecting on one’s own practice.
Afiliacja: Uniwersytet Szczeciński
E-mail: anna.jasiulewicz@op.pl
URI: http://hdl.handle.net/11320/14927
DOI: 10.15290/parezja.2022.17.09
ISSN: 2353-7914
metadata.dc.identifier.orcid: 0000-0001-8808-4648
Typ Dokumentu: Article
metadata.dc.rights.uri: http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/
Właściciel praw: Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska
Występuje w kolekcji(ach):Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2022, nr 1

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Parezja_1_2022_A_Jasiulewicz_Refleksyjne_myslenie_w_zawodzie_pedagoga.pdf206,39 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons