Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/14927
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Jasiulewicz, Anna | - |
dc.date.accessioned | 2023-04-20T11:50:54Z | - |
dc.date.available | 2023-04-20T11:50:54Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.citation | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2022, nr 1(17), s. 95-109 | pl |
dc.identifier.issn | 2353-7914 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/14927 | - |
dc.description.abstract | Celem niniejszej pracy jest przedstawienie istoty myślenia refleksyjnego i namysłu nad własną praktyką w pracy pedagoga. Jest ono bowiem podstawą do rozumienia swojego działania i poczucia sensu pedagogicznej aktywności. Pierwsza część artykułu przedstawia współczesną literaturę na temat samodoskonalenia, myślenia krytycznego i refleksji. W drugiej części zaprezentowane zostały badania nad kreatywnością dziecięcą, które stanowią przykład rozważań nad własną praktyką. | pl |
dc.description.abstract | The aim of this paper is to present the essence of reflective thinking and reflection on one’s own practice as an educator. This is because it is the basis for understanding one’s own actions and making sense of pedagogical activity. The first part of the paper is a presentation of contemporary literature on self-improvement, critical thinking, and reflection. The second part presents research on children’s creativity as an example of reflecting on one’s own practice. | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska | - |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/ | - |
dc.subject | rozwój zawodowy nauczyciela | pl |
dc.subject | myślenie refleksyjne | pl |
dc.subject | praktyka pedagogiczna | pl |
dc.subject | samodoskonalenie nauczyciela | pl |
dc.subject | reflective thinking | pl |
dc.subject | teacher profession development | pl |
dc.subject | teaching practice | pl |
dc.subject | teacher self-development | pl |
dc.title | Refleksyjne myślenie w zawodzie pedagoga na przykładzie badań nad kreatywnością | pl |
dc.title.alternative | Reflective Thinking in the Teaching Profession Using Creativity Research as an Example | pl |
dc.type | Article | pl |
dc.rights.holder | Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska | pl |
dc.identifier.doi | 10.15290/parezja.2022.17.09 | - |
dc.description.Email | anna.jasiulewicz@op.pl | pl |
dc.description.Affiliation | Uniwersytet Szczeciński | pl |
dc.description.references | Bauman, Z. (2007). Płynne życie. Kraków: Wydawnictwo Literackie. | pl |
dc.description.references | Bray-Clark, N., Bates, R. (2003). Self-Efficacy Beliefs and Teacher Effectiveness: Implications for Professional Development. Professional Educator, 26(1), s. 13–22. | pl |
dc.description.references | Dorczak, R. (2019). Wokół reformy edukacji z 2017 roku – krytyczna analiza dyskursu. Kraków: Instytut Spraw Publicznych Uniwersytetu Jagiellońskiego. | pl |
dc.description.references | Dunn, T.G., Shriner, C. (1999). Deliberate Practice in Teaching: What Teachers Do for Self-Improvement . Teaching and Teacher Education, 15(6), s. 631–651. | pl |
dc.description.references | Florez, M.C. (2001). Reflective Teaching Practice in Adult ESL Settings. ERIC Digest. Pozyskano z: https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED451733.pdf, [dostęp: 10.05.2022]. | pl |
dc.description.references | Gheith, E., Aljaberi, N. (2018). Reflective Teaching Practices in Teachers and Their Attitudes toward Professional Self-development. International Journal of Progressive Education, 14(3), s. 160–179. | pl |
dc.description.references | Guilford, J.P. (1967). The Nature of Human Intelligence. New York: McGraw-Hill. | pl |
dc.description.references | Kwaśnica, R. (2003). Wprowadzenie do myślenia o nauczycielu. W: Z. Kwieciński, B. Śliwerski (red.), Pedagogika. Podręcznik akademicki (t. 2, s. 291–319). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. | pl |
dc.description.references | Mirzagitova, A.L., Akhmetov, L.G. (2015). Self-Development of Pedagogical Competence of Future Teacher. International Education Studies, 8(3), s. 114–121. | pl |
dc.description.references | Mizerek, H. (2021). Refleksja krytyczna w edukacji i pedagogice. Misja (nie)wykonalna?. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”. | pl |
dc.description.references | Pietrasiński, Z. (1969). Myślenie twórcze. Warszawa: Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych. | pl |
dc.description.references | Ross, J.A., Bruce, C.D. (2007). Teacher Self-Assessment: A Mechanism for Facilitating Professional Growth. Teaching and Teacher Education, 23(2), s. 146–159. | pl |
dc.description.references | Rutkowiak, J. (1995). Edukacyjna świadomość nauczycieli: intelektualizacja pracy nauczycielskiej jako wyzwanie czasu transmisji. W: J. Rutkowiak (red.), Odmiany myślenia o edukacji (s. 285–389). Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”. | pl |
dc.description.references | Schön, D.A. (1987). Educating the Reflective Practitioner: Toward a New Design for Teaching and Learning in the Professions. San Francisco–London: Jossey Bass. | pl |
dc.description.references | Szempruch, J. (2012). Nauczyciel w warunkach zmiany społecznej i edukacyjnej. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”. | pl |
dc.description.references | Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela. | pl |
dc.description.references | Wojciechowska, M., Szpringer, M., Chmielewski, J. (2014). Samodoskonalenie nauczycieli we współczesnych uwarunkowaniach. Edukacja ustawiczna dorosłych, 3(86), s. 75–85. | pl |
dc.description.issue | 1(17) | pl |
dc.description.firstpage | 95 | pl |
dc.description.lastpage | 109 | pl |
dc.identifier.citation2 | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN | pl |
dc.identifier.orcid | 0000-0001-8808-4648 | - |
Występuje w kolekcji(ach): | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2022, nr 1 |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Parezja_1_2022_A_Jasiulewicz_Refleksyjne_myslenie_w_zawodzie_pedagoga.pdf | 206,39 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL