REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/14925
Tytuł: Sens pracy pedagogicznej a poczucie sprawstwa nauczycieli – szkolnych liderów. Relacja z pierwszej fazy projektu Erasmus+ Getting Heads Together
Inne tytuły: The Meaning of Pedagogical Work and the Teachers’ – School Leaders’ Agency: A summary of the First Phase of the Getting Heads Together Erasmus+ Project
Autorzy: Porębska, Małgorzata
Słowa kluczowe: nadawanie sensu
przywództwo edukacyjne
poczucie skuteczności
poczucie sprawstwa
sense-making
school leadership
self-efficacy
agency
Data wydania: 2022
Data dodania: 20-kwi-2023
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku
Źródło: Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2022, nr 1(17), s. 75-84
Abstrakt: Celem artykułu jest prezentacja założeń oraz podsumowanie pierwszej fazy projektu Getting Heads Together (GHT) realizowanego w ramach programu Erasmus+ we współpracy siedmiu instytucji z pięciu krajów europejskich. Celem samego projektu jest opracowanie transformacyjnego modelu przywództwa edukacyjnego, na podstawie którego powstanie program rozwojowy wspierający nadawanie sensu przez kadrę kierowniczą szkół – kierunku do tej pory mało obecnego w programach szkoleniowych. Artykuł krótko przybliża podstawowe kategorie, na których będzie się opierać przygotowywany program rozwojowy oraz ich rozumienie w kontekście projektu GHT, a jednocześnie sygnalizuje elementy ze szkolnej rzeczywistości obecne w projekcie GHT, mogące mieć związek z poczuciem sprawstwa i skuteczności.
The Meaning of Pedagogical Work and the Teachers’- School Leaders’ Agency: a Summary of the First Phase of the Getting Heads Together Erasmus+ Project. The aim of the article is to present and to summarize the first phase of the Getting Heads Together (GHT) project, implemented under the Erasmus+ program in cooperation with seven institutions from five European countries. The aim of the project is to develop a transformational model for school leadership development, on the basis of which a school leadership development program will be created to support school leaders’ sense-making capability, a subject that has not been sufficiently included in school leadership developmental programs so far. The article briefly introduces the basic categories on which the development program will be based and their understanding in the context of the GHT projectIt indicates those elements of school reality addressed by the GHT project that may be related to teachers’ agency and self-efficacy.
Afiliacja: Akademia Ignatianum w Krakowie
E-mail: malgorzata.porebska@student.ignatianum.edu.pl
URI: http://hdl.handle.net/11320/14925
DOI: 10.15290/parezja.2022.17.06
ISSN: 2353-7914
metadata.dc.identifier.orcid: 0000-0003-3648-4599
Typ Dokumentu: Article
metadata.dc.rights.uri: http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/
Właściciel praw: Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska
Występuje w kolekcji(ach):Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2022, nr 1

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Parezja_1_2022_M_Porebska_Sens_pracy_pedagogicznej.pdf171,11 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons