Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/14925
Tytuł: | Sens pracy pedagogicznej a poczucie sprawstwa nauczycieli – szkolnych liderów. Relacja z pierwszej fazy projektu Erasmus+ Getting Heads Together |
Inne tytuły: | The Meaning of Pedagogical Work and the Teachers’ – School Leaders’ Agency: A summary of the First Phase of the Getting Heads Together Erasmus+ Project |
Autorzy: | Porębska, Małgorzata |
Słowa kluczowe: | nadawanie sensu przywództwo edukacyjne poczucie skuteczności poczucie sprawstwa sense-making school leadership self-efficacy agency |
Data wydania: | 2022 |
Data dodania: | 20-kwi-2023 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku |
Źródło: | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2022, nr 1(17), s. 75-84 |
Abstrakt: | Celem artykułu jest prezentacja założeń oraz podsumowanie pierwszej fazy projektu Getting Heads Together (GHT) realizowanego w ramach programu Erasmus+ we współpracy siedmiu instytucji z pięciu krajów europejskich. Celem samego projektu jest opracowanie transformacyjnego modelu przywództwa edukacyjnego, na podstawie którego powstanie program rozwojowy wspierający nadawanie sensu przez kadrę kierowniczą szkół – kierunku do tej pory mało obecnego w programach szkoleniowych. Artykuł krótko przybliża podstawowe kategorie, na których będzie się opierać przygotowywany program rozwojowy oraz ich rozumienie w kontekście projektu GHT, a jednocześnie sygnalizuje elementy ze szkolnej rzeczywistości obecne w projekcie GHT, mogące mieć związek z poczuciem sprawstwa i skuteczności. The Meaning of Pedagogical Work and the Teachers’- School Leaders’ Agency: a Summary of the First Phase of the Getting Heads Together Erasmus+ Project. The aim of the article is to present and to summarize the first phase of the Getting Heads Together (GHT) project, implemented under the Erasmus+ program in cooperation with seven institutions from five European countries. The aim of the project is to develop a transformational model for school leadership development, on the basis of which a school leadership development program will be created to support school leaders’ sense-making capability, a subject that has not been sufficiently included in school leadership developmental programs so far. The article briefly introduces the basic categories on which the development program will be based and their understanding in the context of the GHT projectIt indicates those elements of school reality addressed by the GHT project that may be related to teachers’ agency and self-efficacy. |
Afiliacja: | Akademia Ignatianum w Krakowie |
E-mail: | malgorzata.porebska@student.ignatianum.edu.pl |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/14925 |
DOI: | 10.15290/parezja.2022.17.06 |
ISSN: | 2353-7914 |
metadata.dc.identifier.orcid: | 0000-0003-3648-4599 |
Typ Dokumentu: | Article |
metadata.dc.rights.uri: | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/ |
Właściciel praw: | Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska |
Występuje w kolekcji(ach): | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2022, nr 1 |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Parezja_1_2022_M_Porebska_Sens_pracy_pedagogicznej.pdf | 171,11 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL