REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/11825
Tytuł: Anim(al)izacja i pedagogie Bestii. Pedagogika krytyczna w 2050 roku
Inne tytuły: Anima(liza)tion and pedagogy of the Beast. Critical Pedagogy in 2050
Autorzy: Szwabowski, Oskar
Słowa kluczowe: pedagogika krytyczna
utopia
postapokalipsa
zwierzęta
psy
critical pedagogy
post-apoclipse
animals
dog
Data wydania: 2021
Data dodania: 21-paź-2021
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku
Źródło: Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2021, nr 1(15), s. 95-106
Abstrakt: Tekst stanowi zapis, jaki odnalazł autor podczas wyprawy w przyszłość. Została ona zainspirowana konferencją dotyczącą edukacji w 2050 roku. Wykorzystując tajemne techniki nie-nauki udało się przeniknąć do świata, którego nie ma. Sam autor niewiele z tej podróży pamięta. Pozostały tylko porwane obrazy i ten kawałek papieru ze spisaną przez kogoś opowieścią. Dlaczego akurat ten fragment się ostał nie wiadomo. Tak samo jak nie wiadomo, jaka ręka go spisała. Mogłaby być to ręka samego autora. Ale nie jest on pewien. W każdym razie przepisał to, co zostało, dodał kilka przypisów. Zapytany o cel, jaki mu przyświecał odpowiada, że chodziło, by wypowiedzieć coś na konferencji. Poza tym, traktuje ten tekst jako interwencje. Po coś go zabrał. Tam, gdzie był. A może nawet spisał/zapisał/napisał. Myśli, że może być to wiadomość z przyszłości, która nie nadejdzie.
The text is a record that the author found during his journey into the future. It was inspired by the 2050 education conference. Using the secret techniques of non-science, he managed to penetrate a world that does not exist. The author himself does not remember much about this trip. There are only torn images and that piece of paper with a story written by someone. It is not known why this particular fragment has remained. Just as it is not known what hand wrote it. It could be the hand of the author himself. But he is not sure. In any case, he rewrote what was left, added a few footnotes. When asked about his goal, he replies that it was meant to say something at the conference. Besides, he treats this text as interventions. He took it for something. Right where he was. Or maybe even wrote/wrote down. He thinks it might be news from the future that will not come.
Afiliacja: Instytut Pedagogiki, Uniwersytet Szczeciński
E-mail: o.szwabowski@gmail.com
URI: http://hdl.handle.net/11320/11825
DOI: 10.15290/parezja.2021.15.08
ISSN: 2353-7914
metadata.dc.identifier.orcid: 0000-0002-7464-0081
Typ Dokumentu: Article
metadata.dc.rights.uri: http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/
Właściciel praw: Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska
Występuje w kolekcji(ach):Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2021, nr 1

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Parezja_1_2021_O_Szwabowski__Anim(al)izacja_ i_pedagogie_Bestii.pdf154,76 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons