REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/11825
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorSzwabowski, Oskar-
dc.date.accessioned2021-10-21T11:51:21Z-
dc.date.available2021-10-21T11:51:21Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationParezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2021, nr 1(15), s. 95-106pl
dc.identifier.issn2353-7914-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/11825-
dc.description.abstractTekst stanowi zapis, jaki odnalazł autor podczas wyprawy w przyszłość. Została ona zainspirowana konferencją dotyczącą edukacji w 2050 roku. Wykorzystując tajemne techniki nie-nauki udało się przeniknąć do świata, którego nie ma. Sam autor niewiele z tej podróży pamięta. Pozostały tylko porwane obrazy i ten kawałek papieru ze spisaną przez kogoś opowieścią. Dlaczego akurat ten fragment się ostał nie wiadomo. Tak samo jak nie wiadomo, jaka ręka go spisała. Mogłaby być to ręka samego autora. Ale nie jest on pewien. W każdym razie przepisał to, co zostało, dodał kilka przypisów. Zapytany o cel, jaki mu przyświecał odpowiada, że chodziło, by wypowiedzieć coś na konferencji. Poza tym, traktuje ten tekst jako interwencje. Po coś go zabrał. Tam, gdzie był. A może nawet spisał/zapisał/napisał. Myśli, że może być to wiadomość z przyszłości, która nie nadejdzie.pl
dc.description.abstractThe text is a record that the author found during his journey into the future. It was inspired by the 2050 education conference. Using the secret techniques of non-science, he managed to penetrate a world that does not exist. The author himself does not remember much about this trip. There are only torn images and that piece of paper with a story written by someone. It is not known why this particular fragment has remained. Just as it is not known what hand wrote it. It could be the hand of the author himself. But he is not sure. In any case, he rewrote what was left, added a few footnotes. When asked about his goal, he replies that it was meant to say something at the conference. Besides, he treats this text as interventions. He took it for something. Right where he was. Or maybe even wrote/wrote down. He thinks it might be news from the future that will not come.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.rightsUznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska-
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/-
dc.subjectpedagogika krytycznapl
dc.subjectutopiapl
dc.subjectpostapokalipsapl
dc.subjectzwierzętapl
dc.subjectpsypl
dc.subjectcritical pedagogypl
dc.subjectpost-apoclipsepl
dc.subjectanimalspl
dc.subjectdogpl
dc.titleAnim(al)izacja i pedagogie Bestii. Pedagogika krytyczna w 2050 rokupl
dc.title.alternativeAnima(liza)tion and pedagogy of the Beast. Critical Pedagogy in 2050pl
dc.typeArticlepl
dc.rights.holderUznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polskapl
dc.identifier.doi10.15290/parezja.2021.15.08-
dc.description.Emailo.szwabowski@gmail.compl
dc.description.AffiliationInstytut Pedagogiki, Uniwersytet Szczecińskipl
dc.description.referencesAleksiejewicz, S. (2012). Czarnobylska modlitwa. Wołowiec: Czarne.pl
dc.description.referencesBińczyk, E. (2018). Epoka człowieka. Warszawa: PWN.pl
dc.description.referencesBochner, A.P. (2017). Heart of the Matter. A Mini-Manifesto for Autoethnography. International Review of Qualitative Research, 10(1), 67–80.pl
dc.description.referencesBruder, J. (2020). Nomadland. W drodze za pracą. Wołowiec: Czarne.pl
dc.description.referencesChutorański, M. (2015). Emilu rozwijaj się, albo… Poza edukacyjną dyscyplinę. Problemy Wczesnej Edukacji, 3(30).pl
dc.description.referencesChutorański, M. (2020). Nie(tylko) ludzkie wymiary edukacji. W stronę pedagogiki nieantropocentrycznej. Szczecin: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego.pl
dc.description.referencesde Oliveira, W.F. (2018). Freire and the Construction of New Critical Qualitative Inquiry. International Review of Qualitative Research, 11(1), 22–27.pl
dc.description.referencesde Waal, F. (2018a). Bonobo i ateista. Kraków: Copernicus Center Press.pl
dc.description.referencesde Waal, F. (2018b). Bystre zwierzę. Kraków: Copernicus Center Press.pl
dc.description.referencesDenzin, N.K. (2017a). Critical Qualitative Inquiry. Qualitative Inquiry, 23(1), 8–16.pl
dc.description.referencesDenzin, N.K. (2017b). A Manifesto for Performance Autoethnography. International Review of Qualitative Research, 10(1), 44–45.pl
dc.description.referencesDenzin, N.K. (2018). Performance Autoethnography. Critical Pedagogy and the Politics of Culture. London–New York: Routledge.pl
dc.description.referencesDenzin, N.K. (2019). Answering the Call. Qualitative Inquiry, 25(6), 529–530.pl
dc.description.referencesGiroux, H.A. (2011). Zombie politics and culture in the Age of Casino Capitalism. New York– Washington, DC–Baltimore–Bern–Frankfurt–Berlin–Brussel–Vienna–Oxford: Peter Lang.pl
dc.description.referencesGiroux, H.A. (2016). Toward a Politics of Revolt and Disruption: Higher Education in Dangerous Times. The Radical Imagine-Nation, 1, 19–40.pl
dc.description.referencesGutiérrez, G. (1976). Teologia wyzwolenia. Warszawa: PAX.pl
dc.description.referencesKlees, S.J. (2020). Beyond neoliberalism: Reflections on capitalism and education. Policy Futures in Education, 18(1), 9–29.pl
dc.description.referencesKlein, N. (2018). Nie to za mało. Warszawa: Muza.pl
dc.description.referencesKropotkin, P. (2006). Pomoc wzajemna. Poznań: Bractwo Trójka.pl
dc.description.referencesLather, P. (2020). Updata: Post-Neoliberalism. Qualitative Inquiry, 26(7), 768–770. https://doi.org/10.1177/1077800419878749pl
dc.description.referencesLockford, L. (2017). Now Is the Time for Autoethnography. International Review of Qualitative Research, 10(1), 29–32.pl
dc.description.referencesMeijer, E. (2021). Język zwierząt. Warszawa: Wydawnictwo Marginesypl
dc.description.referencesMorris, D. (2012). Pedagogy in Catastrophic Times: Giroux and the Tasks of Critical Public Intellectuals. Policy Futures in Education, 10(6), 647–664.pl
dc.description.referencesNeocleous M (2003) The Political Economy of the Dead: Marx’s Vampires. History of Political Thought, XXIV(4), 668–684.pl
dc.description.referencesNijakowski, L.M. (2018). Świat po apokalipsie. Warszawa: Scholar.pl
dc.description.referencesPlatts, T.K. (2013). Locating Zombie in the Sociology of Popular Culture. Sociology Compass, 7(7), 547–560.pl
dc.description.referencesPoulos, C.N. (2017). Autoethnography. A Manifestory. International Review of Qualitative Research, 10(1), 33–38.pl
dc.description.referencesPoulos, C.N. (2020). The Perils and the Promises of Autoethnography. Raising Our Voices in Troubled Times. Journal of Autoethnography, 1(2), 208–211.pl
dc.description.referencesRiach, K. i Kelly, S. (2015). The need of fresh blood: Understanding organizational age inequality through a vampiric lens. Organization, 22(3), 287–305.pl
dc.description.referencesSelosse, M.-A. (2019). Nigdy osobno. Kraków: WL.pl
dc.description.referencesShaviro, S. (2002). Capitalist Monster. Historical Materialism, 10(4), 281–290.pl
dc.description.referencesSolnit, R. (2019). Nadzieja w mroku. Nieznane opowieści, niebywałe możliwości. Kraków: Karakter.pl
dc.description.referencesStratton, J. (2011). Zombie trouble: Zombie text, bare life and dis[;aced poeple. European Journal of Cultural Studies, 14(3), 265–281.pl
dc.description.referencesSzwabowski, O. (2017). Przeciwko subsumpcji. W: M. Chutorański, J. Moroz i O. Szwabowski (red.), Subsumcje edukacji. Gdańsk: Katedra.pl
dc.description.referencesSzwabowski, O. (2019a). Nekrofilna produkcja akademicka i pieśni partyzantów. Wrocław: Wydawnictwo Instytutu Pedagogiki Uniwerstetu Wrocławskiego.pl
dc.description.referencesSzwabowski, O. (2019b). We władzy słów i spojrzenia. Bartleby, impotencja władzy i nawiedzony uniwersytet . Filozoficzne Problemy Edukacji, 2, 111–131. https://www.ejournals.eu/FPE/2019/2-2019/art/14534/ (dostęp: 20.06.2019).pl
dc.description.referencesSzwabowski, O., i Gruntkowska, D. (2021). Diary of an assistant professor: Invasion of neoliberal-zombie reform in Polish universities. Policy Futures in Education. https://doi.org/10.1177/1478210321999466pl
dc.description.referencesWalsh, A., i Tsilimpounidi, M. (2017). Dear TINA: Protesting Institutions in Times of Crisis. Qualitative Inquiry, 23(2), 137–148.pl
dc.description.referencesWebb, J. i Byrnand, S. (2008). Some Kind of Virus: The Zombie as Body and as Trope. Body and Society, 14(2), 83–98.pl
dc.description.referencesŽižek, S. (2013). Metastazy rozkoszy. Warszawa: Wydawnictwo Krytyki Politycznej.pl
dc.description.issue1(15)pl
dc.description.firstpage95pl
dc.description.lastpage106pl
dc.identifier.citation2Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PANpl
dc.identifier.orcid0000-0002-7464-0081-
Występuje w kolekcji(ach):Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2021, nr 1

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Parezja_1_2021_O_Szwabowski__Anim(al)izacja_ i_pedagogie_Bestii.pdf154,76 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons