REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/11464
Tytuł: Znaczenie terapii integracji sensorycznej w funkcjonowaniu dzieci ze spektrum autyzmu w normie intelektualnej (na przykładzie uczniów Szkoły Podstawowej Specjalnej nr 2 w Bytomiu)
Inne tytuły: The importance of sensory integration therapy in the functioning of children with autism spectrum disorder in the intellectual norm (based on the example of students from the Special Primary School No. 2 in Bytom)
Autorzy: Jarzombek-Ziemiańska, Sonia
Słowa kluczowe: autyzm
zaburzenia integracji sensorycznej
zaburzenia odruchów pierwotnych
terapia
Autism
sensory integration therapy
primary reflexes disorders
therapy
Data wydania: 2020
Data dodania: 10-wrz-2021
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku
Źródło: Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2020, nr 2(14), s. 121-129
Abstrakt: Szkoła Podstawowa Specjalna nr 2 w Bytomiu to miejsce nauki dla uczniów w normie intelektualnej ze spektrum autyzmu i z niedosłuchem. W ramach zajęć rewalidacyjnych prowadzony jest szereg urozmaiconych terapii. Przeprowadzono badania w celu określenia jakości terapii Integracji Sensorycznej na funkcjonowanie i postępy edukacyjne uczniów. Otrzymane wnioski z badań są podstawą do określenia dalszej formy pracy terapeutycznej.
Special Needs Primary School No. 2 in Bytom is a place of study for children from the spectrum of autism and hearing loss in the intellectual norm. As part of revalidation classes, a variety of therapies are conducted. Research was carried out to determine the importance of sensory integration therapy on the quality of functioning and educational progress of students. The conclusions obtained from the research are the basis for determining the further form of therapeutic work.
Afiliacja: Szkoła Podstawowa Specjalna nr 2 w Bytomiu, Wyższa Szkoła Humanitas w Sosnowcu
E-mail: sonia.jarzombek@gmail.com
URI: http://hdl.handle.net/11320/11464
DOI: 10.15290/parezja.2020.14.10
ISSN: 2353-7914
Typ Dokumentu: Article
metadata.dc.rights.uri: http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/
Właściciel praw: Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska
Występuje w kolekcji(ach):Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2020, nr 2

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Parezja_2_2020_S_Jarzombek_Ziemianska_Znaczenie_terapii_integracji_sensorycznej.pdf247,33 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons