Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/11464
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Jarzombek-Ziemiańska, Sonia | - |
dc.date.accessioned | 2021-09-10T11:03:05Z | - |
dc.date.available | 2021-09-10T11:03:05Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.citation | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2020, nr 2(14), s. 121-129 | pl |
dc.identifier.issn | 2353-7914 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/11464 | - |
dc.description.abstract | Szkoła Podstawowa Specjalna nr 2 w Bytomiu to miejsce nauki dla uczniów w normie intelektualnej ze spektrum autyzmu i z niedosłuchem. W ramach zajęć rewalidacyjnych prowadzony jest szereg urozmaiconych terapii. Przeprowadzono badania w celu określenia jakości terapii Integracji Sensorycznej na funkcjonowanie i postępy edukacyjne uczniów. Otrzymane wnioski z badań są podstawą do określenia dalszej formy pracy terapeutycznej. | pl |
dc.description.abstract | Special Needs Primary School No. 2 in Bytom is a place of study for children from the spectrum of autism and hearing loss in the intellectual norm. As part of revalidation classes, a variety of therapies are conducted. Research was carried out to determine the importance of sensory integration therapy on the quality of functioning and educational progress of students. The conclusions obtained from the research are the basis for determining the further form of therapeutic work. | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska | - |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/ | * |
dc.subject | autyzm | pl |
dc.subject | zaburzenia integracji sensorycznej | pl |
dc.subject | zaburzenia odruchów pierwotnych | pl |
dc.subject | terapia | pl |
dc.subject | Autism | pl |
dc.subject | sensory integration therapy | pl |
dc.subject | primary reflexes disorders | pl |
dc.subject | therapy | pl |
dc.title | Znaczenie terapii integracji sensorycznej w funkcjonowaniu dzieci ze spektrum autyzmu w normie intelektualnej (na przykładzie uczniów Szkoły Podstawowej Specjalnej nr 2 w Bytomiu) | pl |
dc.title.alternative | The importance of sensory integration therapy in the functioning of children with autism spectrum disorder in the intellectual norm (based on the example of students from the Special Primary School No. 2 in Bytom) | pl |
dc.type | Article | pl |
dc.rights.holder | Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska | pl |
dc.identifier.doi | 10.15290/parezja.2020.14.10 | - |
dc.description.Email | sonia.jarzombek@gmail.com | pl |
dc.description.Affiliation | Szkoła Podstawowa Specjalna nr 2 w Bytomiu, Wyższa Szkoła Humanitas w Sosnowcu | pl |
dc.description.references | Borkowska, M. (2018). Integracja sensomotoryczna w rozwoju dziecka. Gdańsk: Harmonia Universalis. | pl |
dc.description.references | Borkowska, M. i Wagh, K. (2010). Integracja sensoryczna na co dzień. Warszawa: Wydawnictwo Lekarskie PZWL. | pl |
dc.description.references | Goddard Blythe, S. (2018). Odruchy, uczenie się i zachowanie. Warszawa: PWN. | pl |
dc.description.references | Goddard Blythe, S. (2015a). Jak ocenić dojrzałość dziecka do nauki? Warszawa: PWN. | pl |
dc.description.references | Goddard Blythe, S. (2015b). Niedojrzałość neuromotoryczna dzieci i dorosłych. Warszawa: PWN. | pl |
dc.description.references | Kranowitz, C.S. (2012). Nie-zgrane dziecko. Gdańsk: Harmonia Universalis. | pl |
dc.description.references | Kuleczka-Raszewska, M. i Markowska D. (2012). Uczę się poprzez ruch. Gdańsk: Harmonia Universalis. | pl |
dc.description.references | Odowska-Szlachcic, B. (2018). Terapia integracji sensorycznej. Zeszyt 1 i 2. Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia. | pl |
dc.description.references | Mass, V. (2007). Integracja sensoryczna a neuronauka – od narodzin do starości. Warszawa: Wydawnictwo: Fundacja Innowacja. | pl |
dc.description.references | Mass, V. (2016). Uczenie się przez zmysły. Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia. | pl |
dc.description.references | Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 lutego 2019 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli (Dz.U. 2019 poz. 502). | pl |
dc.description.references | Polskie Stowarzyszenie Terapeutów Integracji Sensorycznej http://www.pstis.pl/pl/html/index.php?str=podstrona_slownik [data dostępu: 2021-01-17]. | pl |
dc.description.issue | 2(14) | pl |
dc.description.firstpage | 121 | pl |
dc.description.lastpage | 129 | pl |
dc.identifier.citation2 | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN | pl |
Występuje w kolekcji(ach): | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2020, nr 2 |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Parezja_2_2020_S_Jarzombek_Ziemianska_Znaczenie_terapii_integracji_sensorycznej.pdf | 247,33 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL