REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/11464
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorJarzombek-Ziemiańska, Sonia-
dc.date.accessioned2021-09-10T11:03:05Z-
dc.date.available2021-09-10T11:03:05Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationParezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2020, nr 2(14), s. 121-129pl
dc.identifier.issn2353-7914-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/11464-
dc.description.abstractSzkoła Podstawowa Specjalna nr 2 w Bytomiu to miejsce nauki dla uczniów w normie intelektualnej ze spektrum autyzmu i z niedosłuchem. W ramach zajęć rewalidacyjnych prowadzony jest szereg urozmaiconych terapii. Przeprowadzono badania w celu określenia jakości terapii Integracji Sensorycznej na funkcjonowanie i postępy edukacyjne uczniów. Otrzymane wnioski z badań są podstawą do określenia dalszej formy pracy terapeutycznej.pl
dc.description.abstractSpecial Needs Primary School No. 2 in Bytom is a place of study for children from the spectrum of autism and hearing loss in the intellectual norm. As part of revalidation classes, a variety of therapies are conducted. Research was carried out to determine the importance of sensory integration therapy on the quality of functioning and educational progress of students. The conclusions obtained from the research are the basis for determining the further form of therapeutic work.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.rightsUznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska-
dc.rightsUznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/*
dc.subjectautyzmpl
dc.subjectzaburzenia integracji sensorycznejpl
dc.subjectzaburzenia odruchów pierwotnychpl
dc.subjectterapiapl
dc.subjectAutismpl
dc.subjectsensory integration therapypl
dc.subjectprimary reflexes disorderspl
dc.subjecttherapypl
dc.titleZnaczenie terapii integracji sensorycznej w funkcjonowaniu dzieci ze spektrum autyzmu w normie intelektualnej (na przykładzie uczniów Szkoły Podstawowej Specjalnej nr 2 w Bytomiu)pl
dc.title.alternativeThe importance of sensory integration therapy in the functioning of children with autism spectrum disorder in the intellectual norm (based on the example of students from the Special Primary School No. 2 in Bytom)pl
dc.typeArticlepl
dc.rights.holderUznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polskapl
dc.identifier.doi10.15290/parezja.2020.14.10-
dc.description.Emailsonia.jarzombek@gmail.compl
dc.description.AffiliationSzkoła Podstawowa Specjalna nr 2 w Bytomiu, Wyższa Szkoła Humanitas w Sosnowcupl
dc.description.referencesBorkowska, M. (2018). Integracja sensomotoryczna w rozwoju dziecka. Gdańsk: Harmonia Universalis.pl
dc.description.referencesBorkowska, M. i Wagh, K. (2010). Integracja sensoryczna na co dzień. Warszawa: Wydawnictwo Lekarskie PZWL.pl
dc.description.referencesGoddard Blythe, S. (2018). Odruchy, uczenie się i zachowanie. Warszawa: PWN.pl
dc.description.referencesGoddard Blythe, S. (2015a). Jak ocenić dojrzałość dziecka do nauki? Warszawa: PWN.pl
dc.description.referencesGoddard Blythe, S. (2015b). Niedojrzałość neuromotoryczna dzieci i dorosłych. Warszawa: PWN.pl
dc.description.referencesKranowitz, C.S. (2012). Nie-zgrane dziecko. Gdańsk: Harmonia Universalis.pl
dc.description.referencesKuleczka-Raszewska, M. i Markowska D. (2012). Uczę się poprzez ruch. Gdańsk: Harmonia Universalis.pl
dc.description.referencesOdowska-Szlachcic, B. (2018). Terapia integracji sensorycznej. Zeszyt 1 i 2. Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia.pl
dc.description.referencesMass, V. (2007). Integracja sensoryczna a neuronauka – od narodzin do starości. Warszawa: Wydawnictwo: Fundacja Innowacja.pl
dc.description.referencesMass, V. (2016). Uczenie się przez zmysły. Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia.pl
dc.description.referencesRozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 lutego 2019 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli (Dz.U. 2019 poz. 502).pl
dc.description.referencesPolskie Stowarzyszenie Terapeutów Integracji Sensorycznej http://www.pstis.pl/pl/html/index.php?str=podstrona_slownik [data dostępu: 2021-01-17].pl
dc.description.issue2(14)pl
dc.description.firstpage121pl
dc.description.lastpage129pl
dc.identifier.citation2Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PANpl
Występuje w kolekcji(ach):Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2020, nr 2

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Parezja_2_2020_S_Jarzombek_Ziemianska_Znaczenie_terapii_integracji_sensorycznej.pdf247,33 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons