REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/11336
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorLaskowski, Mirosław-
dc.date.accessioned2021-07-16T11:28:08Z-
dc.date.available2021-07-16T11:28:08Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationNauczyciel we współczesnej rzeczywistości edukacyjnej, red. nauk. Anna Karpińska, Monika Zińczuk, Karol Kowalczuk, Białystok 2021, s. 223-238pl
dc.identifier.isbn978-83-7431-658-3-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/11336-
dc.description.abstractIn order to meet the requirements of Polish education today, we need to look again at the issue of teacher’s competences. Previous research indicates a significant advantage of competence over formal qualifications, not only in this profession. In addition to the social dimension of this issue, the emotional competencies that form the basis for building social competences and, as a result, professional ones, deserve special attention. The special role of the teachers in the education system requires some personal qualities that allow them to take on the responsibility and fulfil their mission. By examining emotional competences among academic teachers at a military academy, was able to show a new dimension of needs not only for military education but for broadly understood higher education. Using a proven measurement tool, I presented my conclusions based on the results of research carried out at the The War Studies University in Warsaw.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.relation.ispartofseriesEdukacja w Dialogu i Perspektywie;-
dc.titleKompetencje emocjonalne kadry dydaktycznej uczelni wojskowej jako istotny element funkcjonowania zawodowegopl
dc.title.alternativeEmotional competences of the teaching staff of the military university as an important element of professional activitypl
dc.typeBook chapterpl
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet w Białymstoku Białystok 2021;-
dc.identifier.doi10.15290/nwwre.2021.14-
dc.description.BiographicalnoteMirosław Laskowski – dr, Akademia Sztuki Wojennej w Warszawiepl
dc.description.referencesCiechanowicz A., Jaworowska A., Matczak A., Kwestionariusz Inteligencji Emocjonalnej INTE (polska adaptacja), Pracownia Testów Psychologicznych PTP, Warszawa 2000.pl
dc.description.referencesDenek K., Kompetencje nauczyciela w kontekście wyzwań XXI wieku i potrzeby reformy systemu edukacji w Polsce, [w:] Kształcenie pedagogiczne w dobie przemian edukacyjnych w Polsce. Materiały konferencyjne, nr 46, Szczecin 2000.pl
dc.description.referencesGoleman D., Inteligencja emocjonalna, Wydawnictwo Rebis, Poznań 1997.pl
dc.description.referencesGoleman D., Inteligencja emocjonalna w praktyce, [w:] P. Salovey, D.J. Sluyter (red.), Rozwój emocjonalny a inteligencja emocjonalna, Wydawnictwo Rebis, Poznań 1999.pl
dc.description.referencesJaworowska A., Matczak A., Kwestionariusz Inteligencji Emocjonalnej INTE, Pracownia Testów Psychologicznych PTP, Warszawa 2001.pl
dc.description.referencesJaworowska A., Matczak A., Kwestionariusz Inteligencji Emocjonalnej INTE. Podręcznik, Pracownia Testów Psychologicznych PTP, Warszawa 2008.pl
dc.description.referencesKostera M., Rosiak A., Nauczyciel akademicki, GWP, Gdańsk 2008.pl
dc.description.referencesKwaśnica R., Wprowadzenie do myślenia o nauczycielu, [w:] Z. Kwieciński, B. Śliwerski (red.), Pedagogika, t. 2, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003.pl
dc.description.referencesLaskowski M., Profiles of social competence of academic teachers of military universities, „Humanitas University Research Papers Pedagogy” 2019, t. 19.pl
dc.description.referencesLaskowski M., Nauczyciel akademicki wobec współczesnych wyzwań edukacyjnych, [w:] I. Urych (red.), Nauczyciel szkoły wyższej w procesie dydaktyczno-wychowawczym. Implikacje teoretyczne i praktyczne, Wydawnictwo Akademii Sztuki Wojennej, Warszawa 2019.pl
dc.description.referencesMatczak A., Do czego może być potrzebne pojęcie inteligencji emocjonalnej, [w:] M. Śmieja, J. Orzechowski (red.), Inteligencja emocjonalna. Fakty, mity, kontrowersje, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.pl
dc.description.referencesMatczak A., Martowska K., Z badań nad uwarunkowaniami kompetencji emocjonalnych, „Studia Psychologica” 2011, t. 11(1), s. 6-7.pl
dc.description.referencesPilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2001.pl
dc.description.referencesSalovey P., Mayer J.D., Emotional intelligence, „Imagination, Cognition and Personality” 1990, t. 9, s. 57.pl
dc.description.referencesWosik-Kawala D., Rozwijanie kompetencji emocjonalnych uczniów szkół ponadgimnazjalnych, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie--Skłodowskiej, Lublin 2013, s. 13-16.pl
dc.description.firstpage223pl
dc.description.lastpage238pl
dc.identifier.citation2Nauczyciel we współczesnej rzeczywistości edukacyjnej, red. nauk. Anna Karpińska, Monika Zińczuk, Karol Kowalczukpl
dc.identifier.orcid0000-0001-9522-2383-
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
M_Laskowski_Kompetencje_emocjonalne_kadry.pdf1,67 MBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)