REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/11327
Tytuł: Tutor, trener, mentor i coach – współczesny nauczyciel matematyki
Inne tytuły: Tutor, coach, and mentor – a modern mathematics teacher
Autorzy: Remża, Piotr
Data wydania: 2021
Data dodania: 16-lip-2021
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku
Źródło: Nauczyciel we współczesnej rzeczywistości edukacyjnej, red. nauk. Anna Karpińska, Monika Zińczuk, Karol Kowalczuk, Białystok 2021, s. 149-163
Seria: Edukacja w Dialogu i Perspektywie;
Abstrakt: The aim of the article is to analyze and present the teacher’s roles in moThe aim of the article is to analyse and present the teacher’s roles in modern school, in comparison to the tutor, coach, mentor, and trainer. The article shows the need to change the meaning of the role of a specialist teacher in a given subject, to a mentor using the tools of a coach or a tutor supporting the development of the mentee. The author introduces the social competences of a modern mathematics teacher and provides in-depth insights into their specificity. It raises the need to change the way of teaching in order to improve the effects of work at school, but also draws attention to succumbing to fashion for a given method and applying its innovativeness without a deeper insight into the legitimacy of its implementation.
Nota biograficzna: Piotr Remża – mgr, Uniwersytet w Białymstoku
URI: http://hdl.handle.net/11320/11327
DOI: 10.15290/nwwre.2021.09
ISBN: 978-83-7431-658-3
metadata.dc.identifier.orcid: 0000-0002-2755-4121
Typ Dokumentu: Book chapter
Właściciel praw: © Copyright by Uniwersytet w Białymstoku Białystok 2021;
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)
Książki/Rozdziały (WNoE)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
P_Remza_Tutor_trener_i_coach.pdf1,29 MBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)