Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/11327
Tytuł: | Tutor, trener, mentor i coach – współczesny nauczyciel matematyki |
Inne tytuły: | Tutor, coach, and mentor – a modern mathematics teacher |
Autorzy: | Remża, Piotr |
Data wydania: | 2021 |
Data dodania: | 16-lip-2021 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku |
Źródło: | Nauczyciel we współczesnej rzeczywistości edukacyjnej, red. nauk. Anna Karpińska, Monika Zińczuk, Karol Kowalczuk, Białystok 2021, s. 149-163 |
Seria: | Edukacja w Dialogu i Perspektywie; |
Abstrakt: | The aim of the article is to analyze and present the teacher’s roles in moThe aim of the article is to analyse and present the teacher’s roles in modern school, in comparison to the tutor, coach, mentor, and trainer. The article shows the need to change the meaning of the role of a specialist teacher in a given subject, to a mentor using the tools of a coach or a tutor supporting the development of the mentee. The author introduces the social competences of a modern mathematics teacher and provides in-depth insights into their specificity. It raises the need to change the way of teaching in order to improve the effects of work at school, but also draws attention to succumbing to fashion for a given method and applying its innovativeness without a deeper insight into the legitimacy of its implementation. |
Nota biograficzna: | Piotr Remża – mgr, Uniwersytet w Białymstoku |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/11327 |
DOI: | 10.15290/nwwre.2021.09 |
ISBN: | 978-83-7431-658-3 |
metadata.dc.identifier.orcid: | 0000-0002-2755-4121 |
Typ Dokumentu: | Book chapter |
Właściciel praw: | © Copyright by Uniwersytet w Białymstoku Białystok 2021; |
Występuje w kolekcji(ach): | Książki / Rozdziały (WUwB) Książki/Rozdziały (WNoE) |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
P_Remza_Tutor_trener_i_coach.pdf | 1,29 MB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)