REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/11327
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorRemża, Piotr-
dc.date.accessioned2021-07-16T09:49:45Z-
dc.date.available2021-07-16T09:49:45Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationNauczyciel we współczesnej rzeczywistości edukacyjnej, red. nauk. Anna Karpińska, Monika Zińczuk, Karol Kowalczuk, Białystok 2021, s. 149-163pl
dc.identifier.isbn978-83-7431-658-3-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/11327-
dc.description.abstractThe aim of the article is to analyze and present the teacher’s roles in moThe aim of the article is to analyse and present the teacher’s roles in modern school, in comparison to the tutor, coach, mentor, and trainer. The article shows the need to change the meaning of the role of a specialist teacher in a given subject, to a mentor using the tools of a coach or a tutor supporting the development of the mentee. The author introduces the social competences of a modern mathematics teacher and provides in-depth insights into their specificity. It raises the need to change the way of teaching in order to improve the effects of work at school, but also draws attention to succumbing to fashion for a given method and applying its innovativeness without a deeper insight into the legitimacy of its implementation.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.relation.ispartofseriesEdukacja w Dialogu i Perspektywie;-
dc.titleTutor, trener, mentor i coach – współczesny nauczyciel matematykipl
dc.title.alternativeTutor, coach, and mentor – a modern mathematics teacherpl
dc.typeBook chapterpl
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet w Białymstoku Białystok 2021;-
dc.identifier.doi10.15290/nwwre.2021.09-
dc.description.BiographicalnotePiotr Remża – mgr, Uniwersytet w Białymstokupl
dc.description.referencesBrzeziński A., Coaching uczenia się, czyli pomysł na zaangażowanych uczniów, „Dyrektor Szkoły” 2013, nr 9.pl
dc.description.referencesCzajkowska M., Orzechowska M., Jak pracują nauczyciele matematyki, [w:] M. Fedorowicz, M. Sitek (red.), Liczą się nauczyciele, Instytut Badań Edukacyjnych, Warszawa 2014.pl
dc.description.referencesCzajkowska M., Orzechowska M., Sylwetka dobrego nauczyciela matematyki, [w:] M. Fedorowicz, J. Choińska-Mika, D. Walczak (red.), Liczą się nauczyciele, Instytut Badań Edukacyjnych, Warszawa 2014.pl
dc.description.referencesCzetwertyńska G., Stać się nauczycielem, [w:] W. Bobiński, J. Sujecka-Zając (red.), Kształcenie nauczycieli – wyzwanie i zaangażowanie, Wydawnictwo Universitas, Kraków 2019.pl
dc.description.referencesGallas M., Relacja mistrz – uczeń: coaching czy mentoring?, „Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska” 2018, t. 16, nr 1-2.pl
dc.description.referencesHernik K., Przewłocka J., Smak M., Piwowarski R., Rozwój kompetencji nauczycieli, [w:] M. Fedorowicz, J. Choińska-Mika, D. Walczak (red.), Liczą się nauczyciele, Instytut Badań Edukacyjnych, Warszawa 2014.pl
dc.description.referencesKarpiński M., Czy każdego można nauczyć matematyki? [w:] W. Bobiński, J. Sujecka-Zając (red.), Kształcenie nauczycieli – wyzwanie i zaangażowanie, Wydawnictwo Universitas, Kraków 2019.pl
dc.description.referencesKazimierska I., Aspekty praktycznego wykorzystania czynników wpływających na motywację wewnętrzną w pracy zespołowej nauczycieli, ORE, Warszawa 2010.pl
dc.description.referencesNaglak Z., Metodyka trenowania sportowca, AWF we Wrocławiu, Wrocław 1994.pl
dc.description.referencesNaglak Z., Społeczne i metodyczne aspekty sportu kwalifikowanego, AWF we Wrocławiu, Wrocław 1987.pl
dc.description.referencesOlszak-Krzyżanowska B., Poczucie tożsamości zawodowej nauczycieli, „Nauczyciel i Szkoła” 1999, nr 1(6).pl
dc.description.referencesParsloe E., Coaching i mentoring, Petit, Warszawa 1998.pl
dc.description.referencesPery A., Awans zawodowy nauczyciela – krok po kroku, ORE, Warszawa 2011.pl
dc.description.referencesPisarski M., Nauczyciel jako coach, [w:] M. Pisarski (red.), Jak wykorzystać metody problemowe w edukacji matematycznej?, Ośrodek Rozwoju Edukacji, Warszawa 2017.pl
dc.description.referencesPolya G., Odkrycie matematyczne, Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Warszawa 1975.pl
dc.description.referencesPostuła A., Rozwój podsystemu kulturowego – rozwój i integracja za pomocą metod budowania zespołów, [w:] M. Kostera (red.), Doradztwo organizacyjne. Ujęcie systemowe, Poltext, Warszawa 2013.pl
dc.description.referencesRemża P., Instrumentarium nauczyciela matematyki, [w:] A. Karpińska, M. Zińczuk, P. Remża (red.) Oblicza edukacji w prospektywnym oglądzie, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2019.pl
dc.description.referencesSadecka S., Jak być wystarczająco dobrym nauczycielem?, „Uczyć Lepiej” 2013-2014, nr 4.pl
dc.description.referencesSarnat-Ciasto A., Tutoring, coaching i mentoring w polskiej szkole? Między chaosem a autentyczną potrzebą, „Podstawy Edukacji. Między Porządkiem a Chaosem” 2015, nr 8.pl
dc.description.referencesScheerens J., Teachers’ professional development: Europe in international comparison: an analysis of teachers’ professional development based on the OECD’s TALIS, Office for Official Publications of the European Union, Luxembourg 2011.pl
dc.description.referencesSiwek H., Dydaktyka matematyki. Teoria i zastosowania w matematyce szkolnej, WSiP, Warszawa 2005.pl
dc.description.referencesSłaboń K., Tutoring: innowacyjna metoda rozwijania kreatywności i samodzielnego myślenia, „Uczyć Lepiej” 2013-2014, nr 4.pl
dc.description.referencesTokarski J. (red.), Słownik wyrazów obcych, PWN, Warszawa 1980.pl
dc.description.referencesTokarz T., Coaching w szkole, „Sygnał. Magazyn Wychowawcy” 2016, nr 4.pl
dc.description.referencesTraczyński J., Kim jest (mógłby być…) tutor w polskiej szkole?, [w:] P. Czekierda, M. Budzyński, J. Traczyński, Z. Zalewski, A. Zambrzuska (red.), Tutoring w szkole, między teorią a praktyką zmiany edukacyjnej, Towarzystwo Edukacji Otwartej, Wrocław 2009.pl
dc.description.referencesBoszczyk N., O tożsamości zawodowej nauczycieli, https://edunews.pl/badania-i-debaty/opinie/4705-o-tozsamosci-zawodowej-nauczycieli (dostęp: 30.03.2020).pl
dc.description.referencesPackard B.W., Definition of Mentoring, American Association for the Advancement of Science 2003, http://ehrweb.aaas.org/sciMentoring/Mentor_Definitions_Packard.pdf (dostęp: 30.03.2020).pl
dc.description.referencesPropozycja nowego modelu kształcenia przyszłych nauczycieli, http:// kj.edu.pl/wp-content/uploads/2019/06/Za%C5%82%C4%85cznik-nr-2a.pdf (dostęp: 30.03.2020).pl
dc.description.referencesSłaboń K., Tutoring – nowatorska metoda pracy z uczniem zdolnym, https://cw.edu.pl/strefa/632/ (dostęp: 30.03.2020).pl
dc.description.firstpage149pl
dc.description.lastpage163pl
dc.identifier.citation2Nauczyciel we współczesnej rzeczywistości edukacyjnej, red. nauk. Anna Karpińska, Monika Zińczuk, Karol Kowalczukpl
dc.identifier.orcid0000-0002-2755-4121-
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)
Książki/Rozdziały (WNoE)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
P_Remza_Tutor_trener_i_coach.pdf1,29 MBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)