Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/11268
Tytuł: | Tożsamość i tożsamość obywatelska jako zadanie dla edukacji |
Inne tytuły: | Identity and civic identity in education |
Autorzy: | Wereszczyńska, Katarzyna |
Data wydania: | 2021 |
Data dodania: | 9-lip-2021 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku |
Źródło: | Edukacja w przestrzeni społecznej - paradygmaty zmian, redakcja naukowa Anna Karpińska, Katarzyna Borawska-Kalbarczyk, Alina Szwarc, Białystok 2021, s. 219-240 |
Seria: | Edukacja w Dialogu i Perspektywie; |
Abstrakt: | The issues indicated by the title of this article have been presented in two parts. The first one refers to the meaning of identity in terminological terms – linguistic and processual, combined with human development and its identifying self-description in a social and cultural context. Also here, a reference has been made to selected theoretical, definitional terms and interpretations of the categories: identity, individual identity, social identity, and civic identity. The second part discusses the issue of shaping and reinforcing the civic identity of the young generation, i.e. the youth on the verge of adulthood, as an educational task and civic upbringing with the participation of the school. |
Nota biograficzna: | Katarzyna Wereszczyńska – dr, Uniwersytet Opolski |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/11268 |
DOI: | 10.15290/ewpspz.2021.14 |
ISBN: | 978-83-7431-660-6 |
metadata.dc.identifier.orcid: | 0000-0002-8175-882X |
Typ Dokumentu: | Book chapter |
Właściciel praw: | © Copyright by Uniwersytet w Białymstoku Białystok 2021; |
Występuje w kolekcji(ach): | Książki / Rozdziały (WUwB) |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
K_Wereszczynska_Tozsamosc_i_tozsamosc_obywatelska.pdf | 2,1 MB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)