REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/11268
Tytuł: Tożsamość i tożsamość obywatelska jako zadanie dla edukacji
Inne tytuły: Identity and civic identity in education
Autorzy: Wereszczyńska, Katarzyna
Data wydania: 2021
Data dodania: 9-lip-2021
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku
Źródło: Edukacja w przestrzeni społecznej - paradygmaty zmian, redakcja naukowa Anna Karpińska, Katarzyna Borawska-Kalbarczyk, Alina Szwarc, Białystok 2021, s. 219-240
Seria: Edukacja w Dialogu i Perspektywie;
Abstrakt: The issues indicated by the title of this article have been presented in two parts. The first one refers to the meaning of identity in terminological terms – linguistic and processual, combined with human development and its identifying self-description in a social and cultural context. Also here, a reference has been made to selected theoretical, definitional terms and interpretations of the categories: identity, individual identity, social identity, and civic identity. The second part discusses the issue of shaping and reinforcing the civic identity of the young generation, i.e. the youth on the verge of adulthood, as an educational task and civic upbringing with the participation of the school.
Nota biograficzna: Katarzyna Wereszczyńska – dr, Uniwersytet Opolski
URI: http://hdl.handle.net/11320/11268
DOI: 10.15290/ewpspz.2021.14
ISBN: 978-83-7431-660-6
metadata.dc.identifier.orcid: 0000-0002-8175-882X
Typ Dokumentu: Book chapter
Właściciel praw: © Copyright by Uniwersytet w Białymstoku Białystok 2021;
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
K_Wereszczynska_Tozsamosc_i_tozsamosc_obywatelska.pdf2,1 MBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)