REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/11252
Tytuł: Nurty myślenia o dydaktyce
Inne tytuły: Ways of thinking about teaching
Autorzy: Karpińska, Anna
Data wydania: 2021
Data dodania: 9-lip-2021
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku
Źródło: Edukacja w przestrzeni społecznej - paradygmaty zmian, redakcja naukowa Anna Karpińska, Katarzyna Borawska-Kalbarczyk, Alina Szwarc, Białystok 2021, s. 49-62
Seria: Edukacja w Dialogu i Perspektywie;
Abstrakt: The aim of the article is to present three currents of thinking about didactics: 1) as a science, 2) as art and 3) as an academic subject. The position of didactics as one of the basic subdisciplines of pedagogy in systematic science was presented. The question whether didactics be long to social sciences was raised. The need to rebuild and reconstruct didactics was emphasized, remembering about its permanent foun dations, complexity, and diversity. Directions of development and va rieties of didactics were recalled. Attention was paid to the problem of marginalizing general didactics as an academic subject in the curricula of pedagogical studies. The narrative was given a tripartite structure complemented with examples of didactic thinking and action, which is part of the systematics of problems proposed by Stanisław Palka.
Nota biograficzna: Anna Karpińska – dr hab., prof. UwB, Uniwersytet w Białymstoku
URI: http://hdl.handle.net/11320/11252
DOI: 10.15290/ewpspz.2021.04
ISBN: 978-83-7431-660-6
metadata.dc.identifier.orcid: 0000-0001-6579-5703
Typ Dokumentu: Book chapter
Właściciel praw: © Copyright by Uniwersytet w Białymstoku Białystok 2021;
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)
Książki/Rozdziały (WNoE)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
A_Karpinska_Nurty_myslenia_o_dydaktyce.pdf789,27 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)