REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/1004
Tytuł: „Co przez to rozumiesz?” – kilka uwag o roli i rozwijaniu kompetencji pragmatycznej w języku obcym
Inne tytuły: “What do you mean by this?” – a few remarks on the significance and development of the pragmatic competence in a foreign language
Was meinst du damit?. Ein paar Bemerkungen über die Bedeutung und Entwicklung pragmatischer Kompetenz in der Fremdsprache
Autorzy: Podpora-Polit, Emilia
Słowa kluczowe: speech acts
comprehension
pragmatic skills
pragmatics
speaker intention
social language use
communication
Data wydania: 2013
Data dodania: 16-kwi-2014
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku
Źródło: Linguodidactica, tom XVII, 2013, s. 147-158
Abstrakt: The proper identification of a function/goal of an utterance in a particular interaction (speech act) plays an important role in comprehension. The main aim of the article is therefore to investigate if and to what extent the reading and listening tasks offered in some secondary school English textbooks develop the skill to understand communicative intentions. The paper also gives a brief insight into the speech-act theory and the content of some important curricular documents, ending up with a few suggestions for classroom exercises.
Die richtige Identifikation des Ziels einer Aussage in der kommunikativen Interaktion (Sprechakt) spielt in der fremdsprachigen Kommunikation eine bedeutende Rolle. Ziel des Beitrags ist es zu untersuchen, ob und inwieweit Lese- und Höraufgaben, die in modernen Englisch-Lehrwerken für die Oberstufe angeboten werden, entwickeln diese Fähigkeit. Der Artikel gibt also einen Einblick in die Sprechakttheorie und den Inhalt curricularer Dokumente. Abschließend werden auch ein paar Unterrichtsaufgaben zur Entwicklung der pragmatischen Kompetenz präsentiert.
URI: http://hdl.handle.net/11320/1004
DOI: 10.15290/lingdid.2013.17.12
ISSN: 1731-6332
Typ Dokumentu: Article
Występuje w kolekcji(ach):Linguodidactica, 2013, tom XVII

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Linguodidactica_17_Podpora-Polit.pdf150,38 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)