Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/1004
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Podpora-Polit, Emilia | - |
dc.date.accessioned | 2014-04-16T07:20:35Z | - |
dc.date.available | 2014-04-16T07:20:35Z | - |
dc.date.issued | 2013 | - |
dc.identifier.citation | Linguodidactica, tom XVII, 2013, s. 147-158 | pl |
dc.identifier.issn | 1731-6332 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/1004 | - |
dc.description.abstract | The proper identification of a function/goal of an utterance in a particular interaction (speech act) plays an important role in comprehension. The main aim of the article is therefore to investigate if and to what extent the reading and listening tasks offered in some secondary school English textbooks develop the skill to understand communicative intentions. The paper also gives a brief insight into the speech-act theory and the content of some important curricular documents, ending up with a few suggestions for classroom exercises. | pl |
dc.description.abstract | Die richtige Identifikation des Ziels einer Aussage in der kommunikativen Interaktion (Sprechakt) spielt in der fremdsprachigen Kommunikation eine bedeutende Rolle. Ziel des Beitrags ist es zu untersuchen, ob und inwieweit Lese- und Höraufgaben, die in modernen Englisch-Lehrwerken für die Oberstufe angeboten werden, entwickeln diese Fähigkeit. Der Artikel gibt also einen Einblick in die Sprechakttheorie und den Inhalt curricularer Dokumente. Abschließend werden auch ein paar Unterrichtsaufgaben zur Entwicklung der pragmatischen Kompetenz präsentiert. | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.subject | speech acts | pl |
dc.subject | comprehension | pl |
dc.subject | pragmatic skills | pl |
dc.subject | pragmatics | pl |
dc.subject | speaker intention | pl |
dc.subject | social language use | pl |
dc.subject | communication | pl |
dc.title | „Co przez to rozumiesz?” – kilka uwag o roli i rozwijaniu kompetencji pragmatycznej w języku obcym | pl |
dc.title.alternative | “What do you mean by this?” – a few remarks on the significance and development of the pragmatic competence in a foreign language | pl |
dc.title.alternative | Was meinst du damit?. Ein paar Bemerkungen über die Bedeutung und Entwicklung pragmatischer Kompetenz in der Fremdsprache | pl |
dc.type | Article | pl |
dc.identifier.doi | 10.15290/lingdid.2013.17.12 | pl |
Występuje w kolekcji(ach): | Linguodidactica, 2013, tom XVII |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Linguodidactica_17_Podpora-Polit.pdf | 150,38 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)