Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/9431
Tytuł: | Współczesny podręcznik - wybrane problemy ewolucji gatunku |
Inne tytuły: | A contemporary handbook – selected issues of the genre’s evolution |
Autorzy: | Rypel, Agnieszka |
Data wydania: | 2009 |
Data dodania: | 22-wrz-2020 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku |
Źródło: | Białostockie Archiwum Językowe, nr 9, 2009, s. 269-280 |
Abstrakt: | The purpose of this article is to show how general transformations occurring in culture influence education, and, ipso facto, the change of a school handbook genre model. A textbook, similar to many other genres, is not homogenous in the intergenre aspect. That is why it is difficult to study the evolution of one prototype genre. Therefore, a canonical model of a Polish language handbook for secondary schools, as well as its alternating and adaptive models, have been chosen as the research object. It may be concluded from the comparative analysis of various textbooks that a basic feature distinguishing these versions is a communicative intention. Its change is conditioned by transformations in the way a subjective role of a student and teacher, handbook’s recipients, is understood. |
Afiliacja: | Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/9431 |
DOI: | 10.15290/baj.2009.09.18 |
ISSN: | 1641-6961 |
Typ Dokumentu: | Article |
Występuje w kolekcji(ach): | Białostockie Archiwum Językowe, 2009, nr 9 |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
BAJ_9__2009_A_Rypel_Wspolczesny_podrecznik.pdf | 1,4 MB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)