REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/9431
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorRypel, Agnieszka-
dc.date.accessioned2020-09-22T12:41:36Z-
dc.date.available2020-09-22T12:41:36Z-
dc.date.issued2009-
dc.identifier.citationBiałostockie Archiwum Językowe, nr 9, 2009, s. 269-280pl
dc.identifier.issn1641-6961-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/9431-
dc.description.abstractThe purpose of this article is to show how general transformations occurring in culture influence education, and, ipso facto, the change of a school handbook genre model. A textbook, similar to many other genres, is not homogenous in the intergenre aspect. That is why it is difficult to study the evolution of one prototype genre. Therefore, a canonical model of a Polish language handbook for secondary schools, as well as its alternating and adaptive models, have been chosen as the research object. It may be concluded from the comparative analysis of various textbooks that a basic feature distinguishing these versions is a communicative intention. Its change is conditioned by transformations in the way a subjective role of a student and teacher, handbook’s recipients, is understood.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.titleWspółczesny podręcznik - wybrane problemy ewolucji gatunkupl
dc.title.alternativeA contemporary handbook – selected issues of the genre’s evolutionpl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/baj.2009.09.18-
dc.description.AffiliationUniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczypl
dc.description.volume9-
dc.description.firstpage269pl
dc.description.lastpage280pl
dc.identifier.citation2Białostockie Archiwum Językowepl
Występuje w kolekcji(ach):Białostockie Archiwum Językowe, 2009, nr 9

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
BAJ_9__2009_A_Rypel_Wspolczesny_podrecznik.pdf1,4 MBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)