REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/9089
Tytuł: Wpływ rozwoju pamięci dzieci w młodszym wieku szkolnym na organizację nauki języka obcego
Inne tytuły: The influence of memory development among children at a younger school age on the organization of foreign language
Autorzy: Dźwierzyńska, Ewa
Słowa kluczowe: młodszy wiek szkolny
zapamiętywanie
strategie pamięciowe
metapamięć
early school education
memorizing
memory strategies
metamemory
Data wydania: 2019
Data dodania: 14-maj-2020
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku
Źródło: Linguodidactica, T. 23, 2019, s. 35-49
Abstrakt: Zrozumienie prawidłowości rozwoju procesów poznawczych dzieci w młodszym wieku szkolnym, a szczególnie ich możliwości pamięciowych, jest niezbędne w celu optymalizacji procesu kształtowania i rozwoju umiejętności zapamiętywania materiału językowego. Uwzględnienie specyfiki rozwoju psychofizycznego dzieci oraz prawidłowości zapamiętywania pozwala na właściwe organizowanie procesu dydaktycznego zmierzającego do skutecznego kształtowania i rozwoju umiejętności zapamiętywania. W pracy z uczniami należy pamiętać o możliwościach przezwyciężania ograniczeń pamięci (dzięki wykorzystaniu emocji) oraz postrzegania wielozmysłowego, które mają duży wpływ na szybkość i trwałość zapamiętywania. Celem niniejszego artykułu jest zwrócenie uwagi na specyfikę funkcjonowania i rozwoju pamięci uczniów w młodszym wieku szkolnym, rozwój wiedzy o własnej pamięci oraz możliwości wykorzystania technik i strategii pamięciowych w przyswajaniu języka obcego.
Understanding the regularity of cognitive processes among students at a younger school age, especially their memory possibilities, is necessary in order to optimize the learning process and develop memorization skills regarding language material. Taking into account the specificity of the psychophysical development of children and the correctness ofmemorization allows for proper organization of the didactic process aiming at effective shaping and development of the memorizing skills. When working with students it is important to remember the possibilities to overcome memory limitations by using emotions and multi-sensory perception, which have a big impact on the speed and durability of memorizing. The purpose of this article is to draw attention to the specificity of the functioning and developing of thememory of students at a younger school age, developing knowledge and memory, and the possibility of using memory techniques and strategies in the acquisition of a foreign language.
Afiliacja: Uniwersytet Rzeszowski, Instytut Filologii Rosyjskiej
E-mail: e_dzwie@poczta.onet.pl
URI: http://hdl.handle.net/11320/9089
DOI: 10.15290/lingdid.2019.23.03
ISSN: 1731-6332
metadata.dc.identifier.orcid: 0000-0002-6408-0295
Typ Dokumentu: Article
Występuje w kolekcji(ach):Linguodidactica, 2019, tom XXIII

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Linguodidactica_23_E_Dzwierzynska_Wplyw_rozwoju_pamieci_dzieci_w_mlodszym_wieku_szkolnym.pdf138,42 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)