Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/8215
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Nawrocki, Radosław | - |
dc.date.accessioned | 2019-08-28T06:14:15Z | - |
dc.date.available | 2019-08-28T06:14:15Z | - |
dc.date.issued | 2018 | - |
dc.identifier.citation | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2018, nr 2(10), s. 36-45 | pl |
dc.identifier.issn | 2353-7914 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/8215 | - |
dc.description.abstract | Celem tekstu jest analiza pojęcia aktywnego uczestnictwa, które jest jedną z podstawowych kategorii obecnych w myśli i praktyce pedagogicznej Marii Dudzikowej. Twierdzę, że aktywne uczestnictwo jest z jednej strony wstępnym warunkiem zaistnienia wielu procesów kulturotwórczych i osobowotwórczych, z drugiej zaś klamrą, która obejmuje te zjawiska. Pojęcie aktywnego uczestnictwa otworzyło pole dyskursywne, kulturowe, na którym Dudzikowa znajdowała kolejne kategorie, dające szansę na realizację wersji człowieczeństwa, która zawsze była fundamentem jej myślenia. | pl |
dc.description.abstract | The aim of the text is to analyze the concept of active participation, which is one of the basic category present in the thought and practice of Maria Dudzikowa. I argue that active participation is, on the one hand, a prerequisite for the emergence of many culture-forming and personality-creative processes, and on the other, a clasp that covers these phenomena. The concept of active participation has opened a discursive, cultural field on which Dudzikowa found successive categories, giving the opportunity to realize a version of humanity, which was always the foundation of her thinking. | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Wydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/ | * |
dc.subject | aktywne uczestnictwo | pl |
dc.subject | Maria Dudzikowa | pl |
dc.subject | kultura edukacji | pl |
dc.subject | kultura szkoły | pl |
dc.subject | active participation | pl |
dc.subject | culture of education | pl |
dc.subject | school culture | pl |
dc.title | Idea aktywnego uczestnictwa w myśli i praktyce pedagogicznej Marii Dudzikowej | pl |
dc.title.alternative | The Concept of Active Participation in the Thought and Practice of Maria Dudzikowa | pl |
dc.type | Article | pl |
dc.identifier.doi | 10.15290/parezja.2018.10.04 | - |
dc.description.Email | radnaw1@amu.edu.pl | pl |
dc.description.Affiliation | Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu | pl |
dc.description.references | Arendt, H. (1994). Między czasem minionym a przyszłym. Osiem ćwiczeń z myśli politycznej. Warszawa: Fundacja ALETHEIA. | pl |
dc.description.references | Botkin, J.W., Elmandjra, M., Malitza, M. (1982). Uczyć się – bez granic. Jak zewrzeć lukę ludzką? Raport Klubu Rzymskiego. Warszawa: PWN. | pl |
dc.description.references | Dudzikowa, M. (2001). Mit o szkole jako miejscu wszechstronnego rozwoju ucznia. Eseje etnopedagogiczne. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls. | pl |
dc.description.references | Dudzikowa, M. (2007). Pomyśl siebie… Minieseje dla wychowawcy klasy. Gdańsk: GWP. | pl |
dc.description.references | Dudzikowa, M. (1987). Wychowanie przez aktywne uczestnictwo. Warszawa: WSiP. | pl |
dc.description.references | Dudzikowa, M., Knasiecka-Falbierska, K. (red.), (2013). Sprawcy i/lub ofiary działań pozornych w edukacji szkolnej. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls. | pl |
dc.description.references | Suchodolski, B. (1983). Wychowanie i strategia życia. Warszawa: WSiP. | pl |
dc.description.references | Szkudlarek, T. (2010). Posłowie. Po co nam dziś pedagogika krytyczna? W: H.A. Giroux, L. Witkowski, Edukacja i sfera publiczna. Idee i doświadczenia pedagogiki radykalnej (s. 479–487). Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls. | pl |
dc.description.references | Witkowski, L. (2010). O publicznym uwikłaniu szkoły. W: H.A. Giroux, L. Witkowski, Edukacja i sfera publiczna. Idee i doświadczenia pedagogiki radykalnej (s. 361–364). Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls. | pl |
dc.description.issue | 2(10) | |
dc.description.firstpage | 36 | pl |
dc.description.lastpage | 45 | pl |
dc.identifier.citation2 | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN | pl |
Występuje w kolekcji(ach): | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2018, nr 2 |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Parezja_2_2018_R_Nawrocki_Idea_aktywnego_uczestnictwa.pdf | 150,08 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL