REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/820
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorSzczurek-Boruta, Alina-
dc.date.accessioned2014-03-06T07:28:56Z-
dc.date.available2014-03-06T07:28:56Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifier.citationPogranicze. Studia Społeczne, T. 17, cz. 2, 2011, s. 141-165pl
dc.identifier.issn1230-2392-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/820-
dc.description.abstractThe study explores educational contexts of shaping youth’s feeling of cultural identity. The opinions of lower secondary school teachers are referred to in regard to the tasks and contents of multi- and intercultural education implemented at this educational stage. Moreover, the new curriculum base for lower secondary schools is considered here and an analysis of a Polish language course book for grade I is undertaken with focus on the issues which are of interest to the authoress. What is also indicated are the consequences of educational practice for the identity of lower secondary school learners who live in the Polish-Czech borderland in Cieszyn Silesia. Every activity, also pedagogical, always takes place in particular conditions and is subject to the influence of environmental factors. The need for situating the activities associated with identity shaping in particular contexts and considering them as outer determined in many ways is an obvious fact and does not require any justification. Due to the pedagogical thought, appropriate regard for the educational context as a factor explaining the presence, contents, course and results of educational practice in the learner’s identity is far from sufficient. Therefore, this is worth closer consideration.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjecttożsamość kulturowapl
dc.subjectmłodzieżpl
dc.subjectpogranicze polsko-czeskiepl
dc.subjectedukacjapl
dc.subjectedukacja międzykulturowapl
dc.subjectgimnazjumpl
dc.titleEdukacyjne konteksty kształtowania poczucia tożsamości kulturowej młodzieży – studia i doświadczenia z pogranicza polsko-czeskiegopl
dc.title.alternativeEducational contexts of shaping youth’s feeling of cultural identity – studies and experiences from the Polish-Czech borderlandpl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/pss.2011.17.02.10pl
dc.description.AffiliationWydział Etnologii i Nauk o Edukacji, Uniwersytet Śląski w Katowicachpl
dc.description.volume17/2-
dc.description.firstpage141-
dc.description.lastpage165-
dc.identifier.citation2Pogranicze. Studia Społecznepl
Występuje w kolekcji(ach):Pogranicze. Studia Społeczne, 2011, tom XVII cz. 2

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Pogranicze_17.2_Szczurek-Boruta.pdf628,37 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)