REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/8207
Tytuł: Preschool children’s sensitivity to the generic and non-generic distinctions
Autorzy: Palla, Marti
Słowa kluczowe: generic sensitivity
generics and non-generics
morphological cue
demonstrative determiner
Data wydania: 2019
Data dodania: 26-sie-2019
Wydawca: The University of Bialystok
Źródło: Crossroads. A Journal of English Studies 24 (1/2019), pp. 98-110
Abstrakt: Generics convey generalizations about kinds e.g., “fish swim,” or “birds have wings”. In contrast, non-generics express facts about specific individuals or groups of individuals, e.g., “my cat has caught two mice” or “two birds are sitting in that tree”. To interpret utterances generically or non-generically, speakers of Polish use morphosyntactic features (e.g. determiners, plurality, tense and aspect), contextual cues, as well as world knowledge (Grzegorczykowa 2001; Karczewski & Wajda 2015; Karczewski 2016). The aim of the present study is to determine the extent to which preschool children are sensitive to one morphological cue in particular, i.e. the demonstrative determiner te (these) in Polish.
Afiliacja: Newbold College of Higher Education, United Kingdom
Nota biograficzna: Marti Palla holds a BA in English Philology and is pursuing an MA in Translation Studies. Her research interests include: cognitive linguistics and language acquisition.
E-mail: Marti Palla: marti.palla@wp.pl
URI: http://hdl.handle.net/11320/8207
DOI: 10.15290/cr.2019.24.1.07
e-ISSN: 2300-6250
metadata.dc.identifier.orcid: 0000-0002-4480-8437
Typ Dokumentu: Article
Występuje w kolekcji(ach):Crossroads. A Journal of English Studies, 2019, Issue 24

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Crossroads_24_2019_M_Palla_Preschool_children’s.pdf319,23 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)