REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/7972
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorWyrzykowska, Katarzyna M.-
dc.contributor.authorZawadzka, Kinga-
dc.date.accessioned2019-06-12T10:28:53Z-
dc.date.available2019-06-12T10:28:53Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationPogranicze. Studia Społeczne, T. 34, 2018, s. 149-169pl
dc.identifier.issn1230-2392-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/7972-
dc.description.abstractThe main aim of this article is an attempt to trace the social meaning and ways of perceiving the representatives of the musical profession in Poland by using the category of occupational prestige. The analysis is based on the results of a research on the dynamics of musical professional careers in Poland conducted in the years 2015-2016 (a research grant awarded by the Ministry of Culture and National Heritage). The article consists of five parts. The first part provides an analysis of the various ways of defining and researching prestige in social sciences. The methodological framework of the research is presented in the second section. Parts three and four cover the results of the research on the occupational prestige of musical professions in Poland. The last section – summary contains the main conclusions derived from the research, as well as proposals for potential topics of further inquiry.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectmusical professionspl
dc.subjectoccupational prestigepl
dc.subjectsociology of musicpl
dc.titleWybrańcy czy ofiary losu? Kilka uwag o prestiżu zawodowym osób wykonujących profesje muzyczne w Polscepl
dc.title.alternativeThe Chosen, or Losers? A Few Comments on the Occupational Prestige of Musical Professions in Polandpl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/pss.2018.34.09-
dc.description.AffiliationKatarzyna M. Wyrzykowska - Instytut Filozofii i Socjologii PANpl
dc.description.AffiliationKinga Zawadzka - Instytut Filozofii i Socjologii PANpl
dc.description.referencesAbreu M., Faggian A., Comunian R., McCann P. (2012), “Life is short, art is long”: the persistent wage gap between Bohemian and non-Bohemian graduates, “Annals of Regional Science”, nr 2.pl
dc.description.referencesBachórz A., Stachura K. (2015), Trajektorie sukcesu artystycznego. Strategie adaptacji artystów w polu kultury, Gdańsk.pl
dc.description.referencesBachórz A. i in. (2016), Kulturalna hierarchia. Nowe dystynkcje i powinności w kulturze a stratyfikacja społeczna, Gdańsk.pl
dc.description.referencesBiałkowski A., Migut M., Socha Z., Wyrzykowska K.M. (2014), Muzykowanie w Polsce. Badanie podstawowych form aktywności muzycznej Polaków, Warszawa.pl
dc.description.referencesBourdieu P. (2005), Dystynkcja: społeczna krytyka władzy sądzenia, Warszawa.pl
dc.description.referencesBrooks D. (2000), Bobos in Paradise: The New Upper Class and How They Got There, Nowy York.pl
dc.description.referencesCBOS (1993), Prestiż zawodów, Warszawa.pl
dc.description.referencesCBOS (1995), Prestiż zawodów, Warszawa.pl
dc.description.referencesCBOS (1996), Prestiż zawodów, Warszawa.pl
dc.description.referencesCBOS (1999), Prestiż zawodów, Warszawa.pl
dc.description.referencesCBOS (2009), Prestiż zawodów, Warszawa.pl
dc.description.referencesCBOS (2013), Prestiż zawodów, Warszawa.pl
dc.description.referencesCBOS (2016), Wyniki badania omnibusowego na temat częstości słuchania muzyki poważnej i ludowej, Warszawa.pl
dc.description.referencesDomański H. (1999), Prestiż, Wrocław.pl
dc.description.referencesDomański H. (2007), Struktura społeczna, Warszawa.pl
dc.description.referencesDudzik T.M., Ilczuk D. (2013), SOSART. Badanie rynku artystów i twórców w Polsce, „Zarządzanie Kulturą”, nr 3.pl
dc.description.referencesEikhof D.R., Haunschild A. (2006), Lifestyle meets market: Bohemian Entrepreneurs in Creative Industries, “Creativity and Innovation Management”, nr 3.pl
dc.description.referencesElias N. (2006), Mozart. Portret geniusza, Warszawa.pl
dc.description.referencesFauquet J.M., Hennion A. (2000), La grandeur de Bach: l’amour de la musique en France au XIXe siècle, Paryż.pl
dc.description.referencesGolka M. (2012a), Socjologia artysty nowożytnego, Poznań.pl
dc.description.referencesGolka M. (2012b), Kultura artystyczna – przemiany i wyzwania, [w:] K. Frysztacki, P. Sztompka (red.), Polska początki XXI wieku: przemiany kulturowe i cywilizacyjne, Warszawa.pl
dc.description.referencesGUS (2012), Uczestnictwo ludności w kulturze w 2009 r., http://stat.gov.pl/cps/rde/xbcr/gus/kts_uczestnictwo_ludnosci_w_kulturze_w_2009.pdf, [28.06.2014].pl
dc.description.referencesHauser A. (2005), The Social History of Art, t. 1, Londyn, NowyYork.pl
dc.description.referencesHeinich N. (2010), Socjologia sztuki, Warszawa.pl
dc.description.referencesIlczuk D. (2013), Rynek pracy artystów i twórców w Polsce, Bydgoszcz, Warszawa.pl
dc.description.referencesJemielniak D. (2005), Kultura: zawody i profesje, „Prace i Materiały ISM SGH”, nr 32.pl
dc.description.referencesKozłowski M., Sowa J., Szreder J. (2014), Fabryki sztuki. Podział pracy oraz dystrybucja kapitałów społecznych w polu sztuk wizualnych we współczesnej Polsce, Warszawa.pl
dc.description.referencesLandau-Czajka A. (2008), Wartości i aspiracje inteligencji czasów stabilizacji. Czasy Gomułki i Gierka, [w:] H. Domanski (red.), Inteligencja w Polsce: Specjaliści, twórcy, klerkowie, klasa średnia?, Warszawa.pl
dc.description.referencesLehmann B. (2007), L’orchestre dans tous ses éclats. Ethnographie des formations symphoniques, Paryż.pl
dc.description.referencesMills C.W. (1951), White Collar: The American Middle Classes, Oxford.pl
dc.description.referencesNora T. de (1995) Beethoven and the Construction of Genius: Musical Politics in Vienna 1792-1803, Londyn.pl
dc.description.referencesReszke I. (2000), Prestiż społeczny w badaniach empirycznych, [w:] W. Kwaśniewicz (red.), Encyklopedia Socjologii, t. 3, Warszawa.pl
dc.description.referencesSmith T.W., Son J. (2012), Measuring Occupational Prestige on the 2012 General Social Survey, “GSS Methodological Report”, nr 122.pl
dc.description.referencesTNS OBOP (2008), Muzyczny portret Polaków, http://www.tns-global.pl/uploads/6066/TNS_OBOP_Muzyczny_portret_Polakow.doc, [15.05.2008].pl
dc.description.referencesWalczak W., Wyrzykowska K.M., Socha Z. (2016), Dynamiki karier muzyków w obszarze całego środowiska muzycznego, Warszawa.pl
dc.description.referencesWagner I. (2015), Producing Excellence: The Making of Virtuosos, New Brunswick.pl
dc.description.referencesWesołowski W., Domański H. (2000). Prestiż – formy historyczne, [w:] W. Kwaśniewicz (red.), Encyklopedia Socjologii, t. 3, Warszawa.pl
dc.description.referencesVeblen T. (1971), Teoria klasy próżniaczej, Warszawa.pl
dc.description.referencesYoung M., Willmott P. (1958), The Rise of Meritocracy, Londyn.pl
dc.description.volume34-
dc.description.firstpage149pl
dc.description.lastpage169pl
dc.identifier.citation2Pogranicze. Studia Społecznepl
Występuje w kolekcji(ach):Pogranicze. Studia Społeczne, 2018, tom XXXIV

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Pogranicze_34_2018_K_M_Wyrzykowska_K_Zawadzka_Wybrancy_czy_ofiary_losu.pdf136,3 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)