REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/7965
Tytuł: Sytuacja estetyczna w świecie agencji reklamowych. Co socjologia reklamy może zaczerpnąć z estetyki i socjologii sztuki?
Inne tytuły: Aesthetic Situation in the World of Advertising Agencies. How Can Sociology of Advertising Benefit from the Aesthetics and Sociology of Art?
Autorzy: Łuczaj, Kamil
Słowa kluczowe: advertising agencies
advertising in Poland
aesthetics in advertising
aesthetic situation
Data wydania: 2018
Data dodania: 10-cze-2019
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku
Źródło: Pogranicze. Studia Społeczne, T. 34, 2018, s. 63-84
Abstrakt: The products of creative industries in many aspects resemble works of art– the similarities lay both in the production process based on creative skills (going beyond techne), and the decoding process (requiring symbolic skills from the recipient). Taking advantage of aesthetic theories may be a remedy for the deficiency of theoretical works devoted to advertising. The article discusses the results of a research on Polish advertising agencies, based on the conceptual apparatus taken from classical aesthetics (R. Ingarden, M. Gołaszewska), as well as Pierre Bourdieu’s sociology of art. It is aimed at answering two research questions: what aesthetic values are fundamental to the work of advertising creative staff, and how they try to comprehend the needs of recipients.
Afiliacja: Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie
URI: http://hdl.handle.net/11320/7965
DOI: 10.15290/pss.2018.34.04
ISSN: 1230-2392
Typ Dokumentu: Article
Występuje w kolekcji(ach):Pogranicze. Studia Społeczne, 2018, tom XXXIV

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Pogranicze_34_2018_K_Luczaj_Sytuacja_estetyczna.pdf140 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)