REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/7965
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorŁuczaj, Kamil-
dc.date.accessioned2019-06-10T12:06:40Z-
dc.date.available2019-06-10T12:06:40Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationPogranicze. Studia Społeczne, T. 34, 2018, s. 63-84pl
dc.identifier.issn1230-2392-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/7965-
dc.description.abstractThe products of creative industries in many aspects resemble works of art– the similarities lay both in the production process based on creative skills (going beyond techne), and the decoding process (requiring symbolic skills from the recipient). Taking advantage of aesthetic theories may be a remedy for the deficiency of theoretical works devoted to advertising. The article discusses the results of a research on Polish advertising agencies, based on the conceptual apparatus taken from classical aesthetics (R. Ingarden, M. Gołaszewska), as well as Pierre Bourdieu’s sociology of art. It is aimed at answering two research questions: what aesthetic values are fundamental to the work of advertising creative staff, and how they try to comprehend the needs of recipients.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectadvertising agenciespl
dc.subjectadvertising in Polandpl
dc.subjectaesthetics in advertisingpl
dc.subjectaesthetic situationpl
dc.titleSytuacja estetyczna w świecie agencji reklamowych. Co socjologia reklamy może zaczerpnąć z estetyki i socjologii sztuki?pl
dc.title.alternativeAesthetic Situation in the World of Advertising Agencies. How Can Sociology of Advertising Benefit from the Aesthetics and Sociology of Art?pl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/pss.2018.34.04-
dc.description.AffiliationWyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowiepl
dc.description.referencesBecker H. (1982), Art Worlds, Berkeley, Los Angeles, Londyn.pl
dc.description.referencesBourdieu P. (1993), The Field of Cultural Production: essays on art and literature, Nowy Jork.pl
dc.description.referencesBourdieu P. (2005), Dystynkcja. Społeczna krytyka władzy sądzenia, Warszawa.pl
dc.description.referencesBourdieu P., Passeron J.-C. (1979), The Inheritors, Chicago, Londyn.pl
dc.description.referencesCollins R. (2011), Łańcuchy rytuałów interakcyjnych, Kraków.pl
dc.description.referencesComte A. (1977), Czym jest filozofia pozytywna?, [w:] B. Skarga, Comte, Warszawa, s. 149-153.pl
dc.description.referencesDabner D., Calvert S., Anoki C. (2010), Graphic Design School. The Prinicples and Practice of Graphic Design, Hoboken.pl
dc.description.referencesEco U. (1987), Czytelnik modelowy, „Pamiętnik Literacki”, nr 2, s. 287-305.pl
dc.description.referencesFlorida R. (2010), Narodziny klasy kreatywnej, Warszawa.pl
dc.description.referencesGolka M. (1994), Świat reklamy, Puszczykowo.pl
dc.description.referencesGołaszewska M. (1970), Świadomość piękna. Problem genezy, funkcji, struktury i wartości w estetyce, Warszawa.pl
dc.description.referencesGołaszewska M. (1977), Zarys estetyki, Kraków.pl
dc.description.referencesGołaszewska M. (1984), Estetyka i antyestetyka, Warszawa.pl
dc.description.referencesGronow J. (2001), The Sociology of Taste, Londyn, Nowy Jork.pl
dc.description.referencesHolt D., Cameron D. (2010), Cultural. Strategy: Using Innovative Ideologies to Build Breakthrough Brands, Oxford.pl
dc.description.referencesHorowitz T. (1975), The Man in the Middle, “Journal of Market Research Society”, nr 17, s. 26-40.pl
dc.description.referencesIngarden R. (1974), Wstęp do fenomenologii Husserla, Warszawa.pl
dc.description.referencesKaufmann J.-C. (2004), Ego. Socjologia jednostki. Inna wizja człowieka i konstrukcji podmiotu, Warszawa.pl
dc.description.referencesKover A. (1995), Copywriter’s Implicit Theories of Communication: An Exploration, “Journal of Consumer Research”, nr 21, s. 596-611.pl
dc.description.referencesMills C.W. (1963), The Man in the Middle: The Designer, [w:] idem, Power, Politics and People, Oxford, s. 374-386.pl
dc.description.referencesLahire B. (2006), La Condition littéraire. La double vie des écrivains, Paryż.pl
dc.description.referencesLindstrom M. (2016), Small Data –The Tiny Clues That Uncover Huge Trends, Nowy Jork.pl
dc.description.referencesŁuczaj K. (2016), Współczesna polska reklama prasowa: co mówią reklamy, ich twórcy i odbiorcy, Kraków.pl
dc.description.referencesŁuczaj K. (2017), Dobra komunikacja marketingowa w oczach pracowników polskich agencji reklamowych, „Marketing i Rynek”, nr 6, s. 27-37.pl
dc.description.referencesOstrowicki M. (1996), Teoria sytuacji estetycznej M. Gołaszewskiej jako fundament estetyki, „Edukacja Filozoficzna”, nr 22, http://www.sideymyoo.art.pl/Teoria_sytuacji_estetycznej.pdf, [30.09.2018].pl
dc.description.referencesPryszmont-Ciesielska M. (2015), Między performansem a działaniem. O pewnym wariancie badań posługujących się sztuką (na marginesie projektu poświęconego matkom wykluczonym), „Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja”, nr 2, s. 97-105.pl
dc.description.referencesRitzer G. (2005), Makdonaldyzacja społeczeństwa, Warszawa.pl
dc.description.referencesSartre J.-P. (1998), Egzystencjalizm jest humanizmem, Warszawa.pl
dc.description.referencesSennett R. (2008), The Craftsman, New Haven.pl
dc.description.referencesSosnowski L. (1999), Roman Ingarden wobec sztuki multimedilanej, [w:] K. Wilkowszewska (red.), Piękno w sieci. Estetyka a nowe media, Kraków, s. 103-108.pl
dc.description.referencesSullivan L. (2007), Spoty, plakaty i slogany, Gliwice.pl
dc.description.referencesSzlendak T. (2011), Nic? Aktywność kulturalna na wsi i w małych miastach, [w:] I. Bukraba-Rylska, W.J. Burszta (red.), Stan i zróżnicowanie kultury wsi i małych miast w Polsce, Warszawa, s. 53-101.pl
dc.description.referencesWarczok T. (2013), Iluzja „ja”. W stronę relacyjnego widzenia podmiotu działającego, „Annales Universitas Paedagogicae Cracoviensis Studia Sociologica”, t. 5, s. 29-41.pl
dc.description.referencesWypijewski J. (1997), Painting by Numbers. Komar and Melamid’s Scientific Guide to Art, Nowy Jork.pl
dc.description.referencesThornton S. (2003), An academic Alice in Adland: Ethnography and the commercial world, “Critical Quarterly”, nr 41(1), s. 58-68.pl
dc.description.referencesTracewicz J. (2017), Młodzi ludzie renesansu, „Polityka”, nr 3097, s. 84-85.pl
dc.description.volume34-
dc.description.firstpage63pl
dc.description.lastpage84pl
dc.identifier.citation2Pogranicze. Studia Społecznepl
Występuje w kolekcji(ach):Pogranicze. Studia Społeczne, 2018, tom XXXIV

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Pogranicze_34_2018_K_Luczaj_Sytuacja_estetyczna.pdf140 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)