REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/7963
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorKaczmarek, Jerzy-
dc.date.accessioned2019-06-10T11:22:21Z-
dc.date.available2019-06-10T11:22:21Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationPogranicze. Studia Społeczne, T. 34, 2018, s. 45-62pl
dc.identifier.issn1230-2392-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/7963-
dc.description.abstractThis article presents reflections on the meanings and functions of museums, especially of private museums, in the contemporary society. On one hand, the author concentrates on the continuity of traditional functions and forms of museums, on the other, on the changes that occur nowadays in this field. These changes include, first of all, a substantial expansion of the museum’s activity, which is not limited to exhibitions, but also encompasses: publishing, education, promotion of social dialogue, development of creative potentials, and even psychotherapeutic activities. The author supports his analysis with a case study, which is The Smallest Museum in the World. The museum is a very interesting and innovative grassroots initiative, which was founded in 1988, and occupies the space of an ordinary two-room apartment in a Warsaw block of flats. The founder of this museum is Dr Halina Duczmal-Pacowska. The activities of The Smallest Museum in the World provide a very good example of the changing functions of museums, and show how the forms they take are socially shaped.pl
dc.language.isoenpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectfunctions of museumspl
dc.subjectprivate museumspl
dc.subjectThe Smallest Museum in the Worldpl
dc.titleMuzeum jako przestrzeń sztuki, pamięci i dialogu. Przypadek Najmniejszego Muzeum Światapl
dc.title.alternativeMuseum As a Space of Art, Memory, and Dialogue. The Case of The Smallest Museum in the Worldpl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/pss.2018.34.03-
dc.description.AffiliationUniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniupl
dc.description.referencesBaumgarten-Szczyrska D., Milewska K., Obalek D. (2017), Spotkanie z Innym jako przykład edukacji globalnej w przestrzeni muzeum, „Muzealnictwo”, nr 58.pl
dc.description.referencesBentkowska-Kafel A. (2013), Muzeum wirtualne – muzeum bez granic?, „Muzealnictwo”, nr 54.pl
dc.description.referencesBogunia-Borowska M. (2016), The Museum as a Space of Social Relations. Oskar Schindler’s Enamel Factory Museum in Cracow and POLIN Museum of the History of Polish Jews in Warsaw, “Monitoring of Public Opinion: Economic and Social Changes”, nr 5.pl
dc.description.referencesClair J. (2009), Kryzys muzeów. Globalizacja kultury, Gdańsk.pl
dc.description.referencesCzarnowski P. (2013), Czy muzea potrafią komunikować się ze społeczeństwem? Obecny stan mediów i reakcji społecznych w Polsce, „Muzealnictwo”, nr 54.pl
dc.description.referencesDuczmal-Pacowska H. (2003), Historia Najmniejszego Muzeum Świata (1988-2003), Warszawa.pl
dc.description.referencesDuczmal-Pacowska H. (2008), Najmniejsze Muzeum Świata. Dwadzieścia lat działalności 1988-2008, „Muzealnictwo”, nr 49.pl
dc.description.referencesDuczmal-Pacowska H. (2014), Raport przed odejściem, Warszawa.pl
dc.description.referencesDuczmal-Pacowska H. (2016), Telefon Nadziei, Warszawa.pl
dc.description.referencesFolga-Januszewska D. (2015), Muzeum: fenomeny i problemy, Kraków.pl
dc.description.referencesGluziński W. (1980), U podstaw muzeologii, Warszawa.pl
dc.description.referencesGolat R. (2008), Jak założyć prywatne muzeum?, „Muzealnictwo”, nr 49.pl
dc.description.referencesHerbert Z. (2011), Wiersze zebrane, Kraków.pl
dc.description.referenceshttp://edukacjamuzealna.pl, [16.03.2017]pl
dc.description.referenceshttp://icom.museum/the-vision/museum-definition, [14.03.2017].pl
dc.description.referenceshttps://nimoz.pl/baza-wiedzy/bazy-danych/baza-muzeow-w-polsce, [23.09.2018].pl
dc.description.referencesJagodzińska K. (2016), Granice partycypacji w muzeum?, „Muzealnictwo”, nr 57.pl
dc.description.referencesLorenc J., Skolnick L., Berger C. (2008), Czym jest projektowanie wystaw? Podręcznik projektowania, Warszawa.pl
dc.description.referencesMaciejewska M., Graczyk L. (red.), (2013), Raport z badań: Muzea prywatne, kolekcje lokalne, Bydgoszcz – Warszawa.pl
dc.description.referencesMordyński K. (2015), Percepcja wystawy a kształtowanie przestrzeni ekspozycyjnej, „Muzealnictwo”, nr 56.pl
dc.description.referencesPomian K. (2014), Kilka myśli o przyszłości muzeum, „Muzealnictwo”, nr 55.pl
dc.description.referencesPoprzęcka M. (2010), Muzealna działalność edukacyjna, [w:] A. Rottermund (red.), Muzeum – przestrzeń otwarta. Wystąpienia uczestników szóstego sympozjum problemowego Kongresu Kultury Polskiej, 23-25.09.2009, Warszawa.pl
dc.description.referencesRosset A. de, Zielonka K. (2016), Aplikacje mobilne w muzeach, moda czy potrzeba?, „Muzealnictwo”, nr 57.pl
dc.description.referencesRottermund A. (2010), Muzeum w procesie przemian, [w:] idem (red.), Muzeum – przestrzeń otwarta. Wystąpienia uczestników szóstego sympozjum problemowego Kongresu Kultury Polskiej, 23-25.09.2009, Warszawa.pl
dc.description.referencesRottermund A. (2015), Muzea – perspektywy, „Muzealnictwo”, nr 56.pl
dc.description.referencesSani M. (2017), Muzea, migracje i zróżnicowanie kulturowe – zalecenia dla muzeów, „Muzealnictwo”, nr 58.pl
dc.description.referencesStatystyka muzeów. Muzea w 2016 roku (2017), Warszawa.pl
dc.description.referencesUrban D. (2014), Prawne aspekty udostępniania obiektów muzealnych przez Internet, „Muzealnictwo”, nr 55.pl
dc.description.referencesUstawa z dnia 21 listopada 1996 r. o muzeach, Dz. U. 2012 poz 987.pl
dc.description.volume34-
dc.description.firstpage45pl
dc.description.lastpage62pl
dc.identifier.citation2Pogranicze. Studia Społecznepl
Występuje w kolekcji(ach):Pogranicze. Studia Społeczne, 2018, tom XXXIV

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Pogranicze_34_2018_J_Kaczmarek_Muzeum_jako_przestrzen.pdf124,34 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)