REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/7960
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorMożdżyński, Paweł-
dc.date.accessioned2019-06-10T10:08:39Z-
dc.date.available2019-06-10T10:08:39Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationPogranicze. Studia Społeczne, T. 34, 2018, s. 7-18pl
dc.identifier.issn1230-2392-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/7960-
dc.description.abstractThe structural aspects of artistic production are the main topic of Możdżyński’s text. The author explores the notions of post-Fordist society, late capitalism, postmodern aestheticisation of everyday life, and the new rules for the production and circulation of art pieces under these conditions. The last section of the article is focused on the transfers of innovation between the economy, management, and field of art.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectcirculation of art piecespl
dc.subjectpost-Fordismpl
dc.subjectpostmodern artpl
dc.subjectsociology of artpl
dc.titleEventy i projekty. Transfery innowacji pomiędzy polem sztuki a życiem codziennym i gospodarką w XX i XXI wiekupl
dc.title.alternativeEvents and Projects. Transfers of Innovation Between the Field of Art, Everyday Life, and Economy in the 20th and 21st Centurypl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/pss.2018.34.01-
dc.description.AffiliationUniwersytet Warszawskipl
dc.description.referencesBaudrillard J. (2006), Społeczeństwo konsumpcyjne. Jego mity i struktury, tłum. S. Królak, Warszawa.pl
dc.description.referencesBauman Z. (1993), Ponowoczesne wzory osobowe, „Studia Socjologiczne”, nr 2.pl
dc.description.referencesBauman Z. (1996), Etyka ponowoczesna, tłum. J. Bauman, J. Tokarska–Bakir, Warszawa.pl
dc.description.referencesBauman Z. (2011), Kultura w płynnej nowoczesności, Warszawa.pl
dc.description.referencesBauman Z., Lyon D. (2013), Płynna inwigilacja. Rozmowy, tłum. T. Kunz, Kraków.pl
dc.description.referencesBoltanski L. (2011), Od rzeczy do dzieła. Procesy atrybucji i nadawania wartości przedmiotom, tłum. I. Bojadżijewa, [w:] J. Sowa (red.), Wieczna radość. Ekonomia polityczna społecznej kreatywności, Warszawa.pl
dc.description.referencesBell D. (1994), Kulturowe sprzeczności kapitalizmu, tłum. S. Amsterdamski, Warszawa.pl
dc.description.referencesBeuys J. (1987), Każdy artystą, [w:] S. Morawski (red.), Zmierzch estetyki – rzekomy czy autentyczny?, t. 2, Warszawa.pl
dc.description.referencesBourdieu P. (2005), Dystynkcja. Społeczna krytyka władzy sądzenia, tłum. P. Biłos, Warszawa.pl
dc.description.referencesDebord G. (2006), „Społeczeństwo spektaklu” oraz „Rozważania o społeczeństwie spektaklu”, tłum. M. Kwaterko, Warszawa.pl
dc.description.referencesDebord G. (2015), Teoria dryfu, [w:] M. Kwaterko, P. Krzaczkowski (red. i przeł.), Przewodnik dla dryfujących. Antologia sytuacjonistycznych tekstów o mieście, Warszawa.pl
dc.description.referencesDeleuze G. (2007), Postscriptum o społeczeństwach kontroli, [w:] idem, Negocjacje 1972-1990, Wrocław.pl
dc.description.referencesFeatherstone M. (1996), Postmodernizm i estetyzacja życia codziennego, tłum. P. Czapliński, J. Lang, [w:] R. Nycz (red.), Postmodernizm. Antologia przekładów, Kraków.pl
dc.description.referencesFlorida R. (2010), Narodziny klasy kreatywnej, tłum. T. Krzyżanowski, M. Penkala, Warszawa.pl
dc.description.referencesGiddens A. (2002), Nowoczesność i tożsamość. „Ja” i społeczeństwo w epoce późnej nowoczesności, tłum. A. Szulżycka, Warszawa.pl
dc.description.referencesFoucault M. (1993), Nadzorować i karać. Narodziny więzienia, tłum. T. Komendant, Warszawa.pl
dc.description.referencesHochschild A.R. (2005), Zarządzanie emocjami. Komercjalizacja ludzkich uczuć, tłum. J. Konieczny, Warszawa.pl
dc.description.referencesLash S., Lury C. (2011), Globalny przemysł kulturowy. Medializacja rzeczy, tłum. J. Majmurek, R. Mitoraj, Kraków.pl
dc.description.referencesMarks K. (1951), Kapitał – krytyka ekonomii politycznej, t. 1, ks. I, Warszawa.pl
dc.description.referencesMatt G. (2006), Muzeum jako przedsiębiorstwo, Łatwo i przystępnie o zarządzaniu instytucją kultury, tłum. A. Wajs, Warszawa.pl
dc.description.referencesMożdżyński P. (2009), Emocje sztuki współczesnej, [w:] P. Binder, H. Palska, W. Pawlik (red.), Emocje a kultura i życie społeczne, Warszawa.pl
dc.description.referencesMożdżyński P. (2011a), Inicjacje i transgresje. Antystrukturalność sztuki XX i XXI wieku w oczach socjologa, Warszawa.pl
dc.description.referencesMożdżyński P. (2011b), Emocjonalna fala surfingowa. Emocje i dyskurs psychologiczny, „ALBO albo. Problemy Psychologii i Kultury”, nr 1.pl
dc.description.referencesOsten M. von, Spillmann P. (2009), Produkcja kultury w epoce kapitalizmu kognitywnego, tłum. M. Nowicka, [w:] K. Chmielewska, K. Szreder, T. Żukowski (red.), Czytanki dla robotników sztuki, z.1, Warszawa.pl
dc.description.referencesRitzer G. (2001), Magiczny świat konsumpcji, tłum. L. Stawowy, Warszawa.pl
dc.description.referencesSzreder K. (2016), ABC projektariatu. O nędzy projektowego życia, Warszawa.pl
dc.description.referencesTurner V. (2005), Gry społeczne, pola i metafory. Symboliczne działanie w społeczeństwie, tłum. W. Usakiewicz, Kraków.pl
dc.description.referencesTurner V. (2010), Proces rytualny. Struktura i antystruktura, tłum. E. Dżurak, Warszawa.pl
dc.description.referencesZawadzka A. (2011), Przymus kreatywności, [w:] J. Sowa (red.), Wieczna radość. Ekonomia polityczna społecznej kreatywności, Warszawa.pl
dc.description.volume34-
dc.description.firstpage7pl
dc.description.lastpage18pl
dc.identifier.citation2Pogranicze. Studia Społecznepl
Występuje w kolekcji(ach):Pogranicze. Studia Społeczne, 2018, tom XXXIV

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Pogranicze_34_2018_P_Mozdzynski_Eventy_i_projekty.pdf107,12 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)