REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/787
Tytuł: Edukacja międzykulturowa wobec zjawisk wykluczenia społecznego i piętna
Inne tytuły: Intercultural education in the face of social exclusion and stigma phenomena
Autorzy: Stochmiałek, Jerzy
Słowa kluczowe: edukacja międzykulturowa
wykluczenie społeczne
piętno
Data wydania: 2011
Data dodania: 4-mar-2014
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku
Źródło: Pogranicze. Studia Społeczne, T. 17, cz. 1, 2011, s. 102-112
Abstrakt: It seems that the characteristic feature of modern societies is their cultural, religious, ethnic and language diversity. Intercultural education is assigned a special role in creating national, regional or unit identity, taking into consideration such attributes as, for example, mother language, national and cultural symbols and development of social links. Rich theoretical output of multi- and intercultural education allows for looking at the occurrence of social inequalities, marginalization and exclusion relating to, for example, national and ethnic minorities, diasporas, emigrants or political refugees, in a new light. The significant place in the discussion on this subject belongs to the theoretical analysis of the occurrence of the stigma phenomenon and the possibility of using the output of social capital concept and intercultural counseling, supporting the identity of individuals representing various national or ethnic groups.
Afiliacja: Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego
URI: http://hdl.handle.net/11320/787
DOI: 10.15290/pss.2011.17.01.08
ISSN: 1230-2392
Typ Dokumentu: Article
Występuje w kolekcji(ach):Pogranicze. Studia Społeczne, 2011, tom XVII cz. 1

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Pogranicze_17.1_Stochmialek.pdf177,78 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)