Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/787
Tytuł: | Edukacja międzykulturowa wobec zjawisk wykluczenia społecznego i piętna |
Inne tytuły: | Intercultural education in the face of social exclusion and stigma phenomena |
Autorzy: | Stochmiałek, Jerzy |
Słowa kluczowe: | edukacja międzykulturowa wykluczenie społeczne piętno |
Data wydania: | 2011 |
Data dodania: | 4-mar-2014 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku |
Źródło: | Pogranicze. Studia Społeczne, T. 17, cz. 1, 2011, s. 102-112 |
Abstrakt: | It seems that the characteristic feature of modern societies is their cultural, religious, ethnic and language diversity. Intercultural education is assigned a special role in creating national, regional or unit identity, taking into consideration such attributes as, for example, mother language, national and cultural symbols and development of social links. Rich theoretical output of multi- and intercultural education allows for looking at the occurrence of social inequalities, marginalization and exclusion relating to, for example, national and ethnic minorities, diasporas, emigrants or political refugees, in a new light. The significant place in the discussion on this subject belongs to the theoretical analysis of the occurrence of the stigma phenomenon and the possibility of using the output of social capital concept and intercultural counseling, supporting the identity of individuals representing various national or ethnic groups. |
Afiliacja: | Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/787 |
DOI: | 10.15290/pss.2011.17.01.08 |
ISSN: | 1230-2392 |
Typ Dokumentu: | Article |
Występuje w kolekcji(ach): | Pogranicze. Studia Społeczne, 2011, tom XVII cz. 1 |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Pogranicze_17.1_Stochmialek.pdf | 177,78 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)