REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/786
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorRabczuk, Wiktor-
dc.date.accessioned2014-03-04T10:47:05Z-
dc.date.available2014-03-04T10:47:05Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifier.citationPogranicze. Studia Społeczne, T. XVII cz. 1, 2011, s. 54-68pl
dc.identifier.issn1230-2392-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/786-
dc.description.abstractThe author analyzes educational policy and initiatives of the European Union and the Council of Europe for the benefit of intercultural education. Special attention was paid to the evolution of educational initiatives in the light of the social, demographic and cultural transformation of contemporary society. At present, the majority of European education systems take account of this dimension, which is concerned as much with the content as with methodology of teaching. Currently, the European Union and the Council of Europe broaden intercultural approach and wish to create a new dimension of intercultural education, making it a tool of agreement between cultures and nations.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectedukacja międzykulturowapl
dc.subjectRada Europypl
dc.subjectUnia Europejskapl
dc.titleEdukacja międzykulturowa z perspektywy Rady Europy i Unii Europejskiejpl
dc.title.alternativeIntercultural education according to the education policy of the European Union and the Council of Europepl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/pss.2011.17.01.05pl
dc.description.AffiliationPEDAGOGIUM Wyższa Szkoła Pedagogiki Resocjalizacyjnej w Warszawiepl
Występuje w kolekcji(ach):Pogranicze. Studia Społeczne, 2011, tom XVII cz. 1

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Pogranicze_17.1_Rabczuk.pdf223,1 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycje w RUB są chronione prawem autorskim, z zastrzeżeniem wszelkich praw, chyba że zaznaczono inaczej.