REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/7776
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorStępniak, Zbigniew-
dc.date.accessioned2019-04-26T07:55:38Z-
dc.date.available2019-04-26T07:55:38Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationStudia Wschodniosłowiańskie, T. 18, 2018, s. 335-346pl
dc.identifier.issn1642–557X-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/7776-
dc.description.abstractThe author of the present paper is a performing musician (a basso profondo singer), who gives 30–40 recitals per year and co-operates with many cultural organizations and institutions (including the ones in Grodno, Kaliningrad, Irkutsk and Novosibirsk). He usually prepares his concerts himself at all stages of organization, from writing projects, developing programs, selecting accompanying musicians and formulating opening words, to being a comp`ere of the whole event. This is done with a special purpose in mind, that is to introduce the audience to the music, culture, literature and history of the home country of the composers or authors of lyrics of particular pieces. Therefore, the carefelly prepared concerts are to serve an educational role (especially as regards young audience) and to fulfill certain pedagogical tasks.pl
dc.language.isorupl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectмузыка вокальнаяpl
dc.subjectбасpl
dc.subjectсольный концертpl
dc.subjectобразованиеpl
dc.subjectмеждународное сотрудничествоpl
dc.titleКультурно-образовательные аспекты концертной деятельности в рамках польско-русско-белорусского сотрудничестваpl
dc.title.alternativeCultural and educational aspects of concert-giving activity as part of the Polish-Russian-Belarussian co-operationpl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/sw.2018.18.23-
dc.description.Emailxzbyszek@me.compl
dc.description.AffiliationUniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, Wydział Nauk Społecznych, Katedra Wczesnej Edukacjipl
dc.description.referencesKokowska M., 2015, Społeczny i emocjonalny aspekt komunikacji muzycznej w muzykoterapii, [w:] Muzyka w dialogu z edukacją. Wybrane konteksty aktywności i edukacji muzycznej, red. E. Kochanowska, R. Majzner, Kraków, s. 161–182.pl
dc.description.referencesSacher W.A., 2012, Pedagogika muzyki. Teoretyczne podstawy kształcenia muzycznego, Kraków.pl
dc.description.referencesStępniak Z., 2003, Olsztynek – miasto sercem śpiewające, Olsztynek.pl
dc.description.referencesStępniak Z., 2012, Wybrane polskie chóry akademickie w dwudziestoleciu 1980–2000. Repertuar – konkursy – wykonania, Lublin.pl
dc.description.volume18-
dc.description.firstpage335pl
dc.description.lastpage346pl
dc.identifier.citation2Studia Wschodniosłowiańskiepl
dc.identifier.orcid0000-0002-6543-0875-
Występuje w kolekcji(ach):Studia Wschodniosłowiańskie, 2018, tom 18

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
SW_18_2018_23.pdf179,59 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)