REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/7740
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorKurczewska, Joanna-
dc.date.accessioned2019-04-18T11:16:33Z-
dc.date.available2019-04-18T11:16:33Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationPogranicze. Studia Społeczne, T. 33, 2018, s. 190-208pl
dc.identifier.issn1230-2392-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/7740-
dc.description.abstractThe article emphasizes the theoretical and methodological significance of such territorial brands research which take into account multidimensional links between the theory of society and the theory of culture. Such a perspective of research allows for greater integration of methodologies of various social and humanistic sciences, especially those that positively evaluate the binding of quantitative research methodologies to the methodology of qualitative research. This type of methodological integration should fit to the approaches to local borderland communities which emphasize their subjectivity and agency. The article postulates the research’s attitude which leads to building not only the brand’s construction but – similarly to the culture of memory – the brand culture. On the other hand, the research of the culture of brand engages in a critical analysis of imaginaries of capitalism in the local communities of late modernity.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectbrand’s researchpl
dc.subjectlocal researchpl
dc.subjectthe brand culturepl
dc.subjectimaginaries of capitalismpl
dc.titleZamiast zakończenia – mapa możliwości badawczychpl
dc.title.alternativeInstead of conclusion – the map of research possibilitiespl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/pss.2018.33.10-
dc.description.AffiliationInstytut Filozofii i Socjologii, PAN Warszawapl
dc.description.referencesBabiński G. (2014), Pogranicze i transgraniczności wokół zagmatwania pojęć i zjawisk społecznych, [w:] Zielińska M, Trzop B. (red.) Transgraniczność w perspektywie socjologicznej. Pogranicza i centra współczesnej Europy, Zielona Góra.pl
dc.description.referencesBendixen P. (2001), Wprowadzenie do ekonomiki kultury i sztuki, Kraków.pl
dc.description.referencesBerger B. (red.), (1994), Kultura przedsiębiorczości, Warszawa.pl
dc.description.referencesBerger P.L. (1995), Rewolucja kapitalistyczna, Warszawa.pl
dc.description.referencesBuchowski M. (2008), Antropologiczne kłopoty z multikulturalizmem, [w:] Mamzer H. (red.), Czy klęska wielokulturowości?, Poznań.pl
dc.description.referencesBurszta W.J. (2008) ,Świat jako więzienie kultury, Pomyślenia, Warszawa.pl
dc.description.referencesChałupnik A., Dudzik W. (2010) Antropologia widowisk. Zagadnienia i wybór tekstów, Warszawa.pl
dc.description.referencesCyboran B. (2018), Animacja w systemie zależności instytucjonalnych. Uwarunkowania rozwoju animacji społeczno-kulturalnej na tle polskiej polityki kulturalnej po 1989 roku, Kraków.pl
dc.description.referencesCzyżewski K. (2009), Czas animacji kultury, „Kultura Współczesna”, z. 4, s. 7-12.pl
dc.description.referencesDouglas M. (2011), Jak myślą instytucje, Warszawa.pl
dc.description.referencesFiń A., Nijander-Dudzińska A. (2018), Przemyśl i Sanok – społeczno-kulturowa charakterystyka dwuetnicznych społeczności miejskich, „Pogranicze. Studia Społeczne”, nr 33.pl
dc.description.referencesGobe M. (2001), Emotional branding. The new paradigm for connecting brands to people, New York.pl
dc.description.referencesGrad J. (red.) (2005) Karnawalizacja-tendencje ludyczne w kulturze współczesnej, Warszawa.pl
dc.description.referencesHarrison L.E., Huntington S.P. (red.) (2003), Kultura ma znaczenie, Poznań.pl
dc.description.referencesKurczewska J. (2004) Robocze ideologie lokalności. Stare i nowe schematy, [w:] Kurczewska J. (red.), Oblicza lokalności: tradycja i współczesność, Warszawa.pl
dc.description.referencesKwiatkowski P. T. (2008), Pamięć zbiorowa społeczeństwa polskiego w okresie transformacji, Warszawa.pl
dc.description.referencesOlins W. (2004), O marce, Warszawa.pl
dc.description.referencesWilkin J. (2016), Instytucje i kulturowe podstawy gospodarki, Warszawa.pl
dc.description.referencesKłoskowska A. (2005), Kultury narodowe u korzeni, Warszawa.pl
dc.description.referencesSimon A. (2017), Competitive Identity. The New Brand Management for Nations Cities and Regions, London.pl
dc.description.referencesSadowski A. (2017), Pogranicza jako obszar i jako miejsce, [w:] Kurcz Z. (red.) Polskie pogranicza w okresie przemian, t. 4, Wrocław.pl
dc.description.referencesStar W., Alonso W. (1983), Sociology of official statistics. Politics of number, New York.pl
dc.description.referencesTurner V. (2005), Od rytuału do teatru, Warszawa.pl
dc.description.referencesWojakowski D. (2018), Wielokulturowe konteksty marki lokalnej, regionalnej i narodowej, „Pogranicze. Studia Społeczne”, nr 33.pl
dc.description.volume33
dc.description.firstpage190pl
dc.description.lastpage208pl
dc.identifier.citation2Pogranicze. Studia Społecznepl
Występuje w kolekcji(ach):Pogranicze. Studia Społeczne, 2018, tom XXXIII

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Pogranicze_33_2018_J_Kurczewska_Zamiast_zakonczenia-mapa_mozliwosci_badawczych.pdf123,05 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)