REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/7736
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorStopa, Mateusz-
dc.date.accessioned2019-04-18T09:33:47Z-
dc.date.available2019-04-18T09:33:47Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationPogranicze. Studia Społeczne, T. 33, 2018, s. 109-128pl
dc.identifier.issn1230-2392-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/7736-
dc.description.abstractPresent popularity of local tourist products may motivate local municipal environments to reach for specificity based on locality. Local specificity can result from localization on borderland and its multiculturalism. Furthermore, mechanisms of local memory may lead to conscious resignation from these elements of the past that recall multiculturalism of the place. The presented analysis are of secondary character – the in-depth interviews with local brand animators have been focused on issues related to organization of town festival but not on social memory. However, both festivals refer to the past, so it is possible to verify whether local multicultural past is or is not tourist product in Przemyśl or Sanok. The main factor seems to be local memory of local brand animators.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectmunicipal brandpl
dc.subjectsocial memorypl
dc.subjecttourist productpl
dc.subjectmulticulturalismpl
dc.titleElementy pamięci społecznej w konstruowaniu lokalnej marki. Lokalna przeszłość wielokulturowa jako (nie)produkt turystyczny – strategie stosowane w Przemyślu i Sanokupl
dc.title.alternativeThe Elements of Social Memory in Constructing of the Local Brand. Local Multicultural Post as (no)Product of Tourist – Strategies in Przemyśl and Sanokpl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/pss.2018.33.06-
dc.description.referencesDrugi Powszechny Spis Ludności: woj. lwowskie bez miasta Lwowa z dn. 9 XII 1931, 1938, Główny Urząd Statystyczny, Warszawa.pl
dc.description.referencesGolka M. (2009), Pamięć społeczna i jej implanty, Warszawa.pl
dc.description.referencesHall E. T. (2001), Poza kulturą, Warszawa.pl
dc.description.referencesJałowiecki B., Szczepański M.S., Gorzelak G. (2007), Rozwój lokalny i regionalny w perspektywie socjologicznej, Tychy.pl
dc.description.referencesKempny M., Kapciak A., Łodziński S. (1997), Wprowadzenie. Społeczeństwo polskie na progu wielokulturowości, [w:] M. Kempny, A. Kapciak, S. Łodziński (red.), U progu wielokulturowości. Nowe oblicza społeczeństwa polskiego, Warszawa.pl
dc.description.referencesKempny M. (2004), Tradycje lokalne jako podstawa kapitału społecznego. Co tradycja może znaczyć dla społeczności lokalnej w dobie globalizacji? [w:] J. Kurczewska (red.), Oblicza lokalności. Tradycja i współczesność, Warszawa.pl
dc.description.referencesKempny M. (2005), Granice wspólnot i „pograniczne” tożsamości, [w:] J. Kurczewska, H. Bojar (red.), Granice na pograniczach. Z badań społeczności lokalnych wschodniego pogranicza Polski, Warszawa.pl
dc.description.referencesKurczewska J. (2009), Zakończenie, czyli stare i nowe argumenty przeciw „wyciskaniu brukselki”, [w:] J. Kurczewska, H. Bojar (red.), Wyciskanie brukselki? O europeizacji społeczności lokalnych na pograniczach, Warszawa.pl
dc.description.referencesKwiatkowski P. T. (2009), Czy lata III Rzeczypospolitej były „czasem pamięci”?, [w:] A. Szpociński (red.), Pamięć zbiorowa jako czynnik integracji i źródło konfliktów, Warszawa.pl
dc.description.referencesMichałowski L. (2003), Turystyka i sposoby promocji miast, „Studia Regionalne i Lokalne” nr 4(14), s. 91-110.pl
dc.description.referencesNarodowy Spis Powszechny z dn. 20 V 2002, Warszawa 2002, Główny Urząd Statystyczny: http://stat.gov.pl/spisy-powszechne/narodowe-spisy-powszechne/narodowy-spispowszechny- 2002, [15.04.2018].pl
dc.description.referencesPerzyńska A. (2013), Marka w marketingu terytorialnym, „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Gospodarka przestrzenna: uwarunkowania ekonomiczne, prawne i samorządowe” nr 320, s. 120-127.pl
dc.description.referencesRaszkowski A. (2013), Emocjonalne wymiary marki miasta, „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Gospodarka lokalna w teorii i praktyce”, nr 284, s. 81-89.pl
dc.description.referencesSzacka B. (2006), Czas przeszły, pamięć, mit, Warszawa.pl
dc.description.referencesŻabińska T. (red.) (2012), Turystyka na obszarach miejskich. Uwarunkowania rozwoju. Narzędzia promocji, „Studia Ekonomiczne UE w Katowicach, Zeszyty Naukowe Wydziałowe”, nr 119.pl
dc.description.referencesŻabińska T. (red.), (2013), Turystyka miejska. Prawidłowości i determinanty rozwoju, „Studia Ekonomiczne UE w Katowicach, Zeszyty Naukowe Wydziałowe” nr 147.pl
dc.description.referencesGłówny Urząd Statystyczny, 2016, Turystyka w 2015 roku. Informacje i Opracowania Statystyczne, Warszawa.pl
dc.description.referencesMinisterstwo Sportu i Turystyki, 2015, Program rozwoju turystyki do 2020 roku. Projekt, Warszawa (https://bip.msit.gov.pl/bip/projekty-aktow-prawnyc/zakonczony-proceslegi/inne/1599,Program-Rozwoju-Turystyki-do-2020-roku.html).pl
dc.description.volume33
dc.description.firstpage109pl
dc.description.lastpage128pl
dc.identifier.citation2Pogranicze. Studia Społecznepl
Występuje w kolekcji(ach):Pogranicze. Studia Społeczne, 2018, tom XXXIII

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Pogranicze_33_2018_M_Stopa_Elementy_pamieci_spolecznej_w_konstruowaniu_lokalnej_marki.pdf412,33 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)