REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/7683
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorStankiewicz, Łukasz-
dc.date.accessioned2019-03-25T08:26:06Z-
dc.date.available2019-03-25T08:26:06Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationParezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2018, nr 1(9), s. 155-161pl
dc.identifier.issn2353-7914-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/7683-
dc.description.abstractCelem tekstu jest zwięzłe przedstawienie głównych wniosków zawartych w książce Samuela Bowlesa The Moral Economy: Why Good Incentives Are No Substitute for Good Citizens. Książka Bowlesa jest podsumowaniem pracy autora w ramach interdyscyplinarnego pola badań nad ludzką zdolnością do współpracy. Celem publikacji Bowlesa jest opis interakcji pomiędzy bodźcami ekonomicznymi i moralnymi, mający na celu udoskonalenie narzędzi służących tworzeniu polityk państwowych.pl
dc.description.abstractThe purpose of this textis to present the main conclusions of Samuel Bowles’ book The Moral Economy: Why Good Incentives Are No Substitute for Good Citizens. The book sums up author’s engagement with the interdisciplinary field of research on human cooperation. The aim of the bookis to provide an account of interactions between the economic and moral incentives guiding humanaction. Author hopes that it will allow for creation of policy tools, superior to those provided by the rational choice paradigm.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.rightsUznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/*
dc.subjectkooperacjapl
dc.subjectbodźce ekonomicznepl
dc.subjectmoralnośćpl
dc.subjectcooperationpl
dc.subjecteconomic incentivespl
dc.subjectmoralitypl
dc.titleRecenzja książki The Moral Economy: Why Good Incentives Are No Substitute for Good Citizens Samuela Bowlesapl
dc.title.alternativeReview of the book The Moral Economy: Why Good Incentives Are No Substitute for Good Citizens by Samuel Bowlespl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/parezja.2018.09.09-
dc.description.Emaillukasz_stankiewicz@yahoo.compl
dc.description.AffiliationAteneum – Szkoła Wyższapl
dc.description.referencesBowles, S. (2016). The Moral Economy: Why Good Incentives Are No Substitute for Good Citizens. New Haven: Yale University Press.pl
dc.description.referencesBowles, S., & Gintis, H. (2011). A cooperative species human reciprocity and its evolution. Oxford: Princeton University Press.pl
dc.description.referencesGneezy, U., & Rustichini, A. (2000). A fine is a price. The Journal of Legal Studies, 29 (1), 1–17.pl
dc.description.issue1(9)
dc.description.firstpage155pl
dc.description.lastpage161pl
dc.identifier.citation2Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PANpl
Występuje w kolekcji(ach):Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2018, nr 1

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Parezja_1_2018_L_Stankiewicz_Rec_Te_Moral_Economy.pdf114,92 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons