REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/7679
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorRutkowiak, Joanna-
dc.contributor.authorStarego, Karolina-
dc.date.accessioned2019-03-22T11:56:44Z-
dc.date.available2019-03-22T11:56:44Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationParezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2018, nr 1(9), s. 76-96pl
dc.identifier.issn2353-7914-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/7679-
dc.description.abstractRozmowa dotyczy szeroko pojętych, politycznych kontekstów edukacji oraz problemu jej polityczności i upolitycznienia. Koncentrując się zarówno na współczesnych zjawiskach, takich jak neoliberalizm, postprawda, brutalizacja i faszyzacja przestrzeni publicznej, oraz przeszłych, takich jak transformacja ustrojowa, rozmówczynie starają się wskazać nie tylko na związane z nimi edukacyjne zaniedbania, ale również określić, w jakim kierunku powinien pójść odpowiedzialny społecznie i wrażliwy na polityczny kontekst edukacji, teoretyczny namysł pedagogiki.pl
dc.description.abstractThe conversation explores the political context of education and the questions of education’srelation to the political and its politicization. It is focused on the current issues such as neoliberalism, post-trust, the brutalization and the fascistic tendencies of modern political life, as well as on the historic ones such as the post-communist transformation. The participants discuss both the educational failures that might have contributed to the current situation as well as the perspectives for an educational theory that is socially responsible and sensitive to the political context of our societies.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.rightsUznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/*
dc.subjectpolityczność edukacjipl
dc.subjectupolitycznienie edukacjipl
dc.subjectneoliberalizmpl
dc.subjecttransformacja ustrojowapl
dc.subjectpostprawdapl
dc.subjecteducation and the politicalpl
dc.subjectpoliticization of educationpl
dc.subjectneoliberalismpl
dc.subjectpost-communist transformationpl
dc.subjectpost-truth politicspl
dc.titleTło i ruch – rozmowa o polityczności edukacji. Profesor Joanna Rutkowiak w rozmowie z doktor Karoliną Staregopl
dc.title.alternativeThe Background and the Movement – A Conversation on the Political in Educationpl
dc.typeOtherpl
dc.identifier.doi10.15290/parezja.2018.09.06-
dc.description.EmailJoanna Rutkowiak: joannarut1@gmail.compl
dc.description.EmailKarolina Starego: karolina.starego@ug.edu.plpl
dc.description.AffiliationKarolina Starego - Uniwersytet Gdańskipl
dc.description.issue1(9)
dc.description.firstpage76pl
dc.description.lastpage96pl
dc.identifier.citation2Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PANpl
Występuje w kolekcji(ach):Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2018, nr 1

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Parezja_1_2018_J_Rutkowiak_K_Starego_Tlo_i_ruch.pdf204,74 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons