Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/7679
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Rutkowiak, Joanna | - |
dc.contributor.author | Starego, Karolina | - |
dc.date.accessioned | 2019-03-22T11:56:44Z | - |
dc.date.available | 2019-03-22T11:56:44Z | - |
dc.date.issued | 2018 | - |
dc.identifier.citation | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2018, nr 1(9), s. 76-96 | pl |
dc.identifier.issn | 2353-7914 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/7679 | - |
dc.description.abstract | Rozmowa dotyczy szeroko pojętych, politycznych kontekstów edukacji oraz problemu jej polityczności i upolitycznienia. Koncentrując się zarówno na współczesnych zjawiskach, takich jak neoliberalizm, postprawda, brutalizacja i faszyzacja przestrzeni publicznej, oraz przeszłych, takich jak transformacja ustrojowa, rozmówczynie starają się wskazać nie tylko na związane z nimi edukacyjne zaniedbania, ale również określić, w jakim kierunku powinien pójść odpowiedzialny społecznie i wrażliwy na polityczny kontekst edukacji, teoretyczny namysł pedagogiki. | pl |
dc.description.abstract | The conversation explores the political context of education and the questions of education’srelation to the political and its politicization. It is focused on the current issues such as neoliberalism, post-trust, the brutalization and the fascistic tendencies of modern political life, as well as on the historic ones such as the post-communist transformation. The participants discuss both the educational failures that might have contributed to the current situation as well as the perspectives for an educational theory that is socially responsible and sensitive to the political context of our societies. | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Wydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/ | * |
dc.subject | polityczność edukacji | pl |
dc.subject | upolitycznienie edukacji | pl |
dc.subject | neoliberalizm | pl |
dc.subject | transformacja ustrojowa | pl |
dc.subject | postprawda | pl |
dc.subject | education and the political | pl |
dc.subject | politicization of education | pl |
dc.subject | neoliberalism | pl |
dc.subject | post-communist transformation | pl |
dc.subject | post-truth politics | pl |
dc.title | Tło i ruch – rozmowa o polityczności edukacji. Profesor Joanna Rutkowiak w rozmowie z doktor Karoliną Starego | pl |
dc.title.alternative | The Background and the Movement – A Conversation on the Political in Education | pl |
dc.type | Other | pl |
dc.identifier.doi | 10.15290/parezja.2018.09.06 | - |
dc.description.Email | Joanna Rutkowiak: joannarut1@gmail.com | pl |
dc.description.Email | Karolina Starego: karolina.starego@ug.edu.pl | pl |
dc.description.Affiliation | Karolina Starego - Uniwersytet Gdański | pl |
dc.description.issue | 1(9) | |
dc.description.firstpage | 76 | pl |
dc.description.lastpage | 96 | pl |
dc.identifier.citation2 | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN | pl |
Występuje w kolekcji(ach): | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2018, nr 1 |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Parezja_1_2018_J_Rutkowiak_K_Starego_Tlo_i_ruch.pdf | 204,74 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL