Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/7678
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Szwabowski, Oskar | - |
dc.date.accessioned | 2019-03-22T11:31:48Z | - |
dc.date.available | 2019-03-22T11:31:48Z | - |
dc.date.issued | 2018 | - |
dc.identifier.citation | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2018, nr 1(9), s. 65-75 | pl |
dc.identifier.issn | 2353-7914 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/7678 | - |
dc.description.abstract | Tekst jest zaproszeniem. Autor przychodzi o zmroku. Tekst jest wyprawą. Bez mapy. Są towarzysze. Wśród nich milczący Bartleby. Tekst jest spotkaniem. Nie wiadomo, co się wydarzy. | pl |
dc.description.abstract | The text is an invitation. The author comes with the night. The text is an expedition. There is no map. There are comrades. Among them, silent Bartleby. The text is a meeting. It is not known what will happen. | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Wydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/ | * |
dc.subject | Bartleby | pl |
dc.subject | studiowanie | pl |
dc.subject | neoliberalizm | pl |
dc.subject | melancholia | pl |
dc.subject | noc | pl |
dc.subject | kapitalizm | pl |
dc.subject | edukacja wyższa | pl |
dc.subject | study | pl |
dc.subject | neoliberalism | pl |
dc.subject | melancholy | pl |
dc.subject | night | pl |
dc.subject | capitalism | pl |
dc.subject | higher education | pl |
dc.title | Nocne studiowanie z Bartlebym | pl |
dc.title.alternative | Night studying with Bertelby | pl |
dc.type | Article | pl |
dc.identifier.doi | 10.15290/parezja.2018.09.05 | - |
dc.description.Email | o.szwabowski@gmail.com | pl |
dc.description.Affiliation | Uniwersytet Szczeciński | pl |
dc.description.references | Adams, T.E., Jones, S.H., Ellis, C. (2015). Autoethnography. New York: Oxford University Press. | pl |
dc.description.references | Adorno, T.W. (1999). Minima moralia. Refleksje z poharatanego życia. Przeł. M. Łukasiewicz. Kraków: Wydawnictwo Literackie. | pl |
dc.description.references | Agamben, G. (2009). Bartleby, czyli o przypadkowości. Przeł. S. Królak. W: H. Melville, Kopista Bartleby. Historia z Wall Street. Przeł. A. Szostkiewicz, Warszawa: Sic! | pl |
dc.description.references | Ball, J.S. (2012). Performativity, Commodification and Commitment: An I-Spy Guide to the Neoliberal University. British Journal of Educational Studies, t. 60, 1, 17–28. | pl |
dc.description.references | Ball, S.J. (2003). The teacher’s soul and the terrors of performativity. Journal of Education Policy, t. 18, 2, 215–228. | pl |
dc.description.references | Bielecka-Prus, J. (2014). Po co nam autoetnografia? Krytyczna analiza autoetnografii jako metody badawczej. Przegląd Socjologii Jakościowej, t. 10, 3, 76–95. | pl |
dc.description.references | Biesta, G. (2004). Against learning. Reclaiming a language for education in an age of learning. Nordisk Pedagogik, 1, 70–82. | pl |
dc.description.references | Borowska-Beszta, B. (2009). W tym cieniu jest tyle słońca. Autoetnografia, Pedagogika Kultury, 5, 81–96. | pl |
dc.description.references | Bourassa G.N. (2011). Rethinking the Curricular Imagination: Curriculum and Biopolitics in the Age of Neoliberalism. Curriculum Inquiry, t. 41, 1, 5–16. | pl |
dc.description.references | Chutorański, M., Szwabowski, O. (w druku). Parametryzacja, humanistyka i los mieszkańców Rapa Nui. Rocznik Lubuski, t. 44. | pl |
dc.description.references | Crary, J. (2015). 24/7. Późny kapitalizm i koniec snu. Przeł. D. Żukowski. Kraków: Karakter. | pl |
dc.description.references | Custer, D. (2014). Autoethnography as a Transformative Research Method, The Qualitative Raport, t. 19, s. 1–13. Pozyskano z http://www.nova.edu/ssss/QR/QR19/custer21.pdf. | pl |
dc.description.references | De Angelis, M. (2012). Grodzenia, dobra wspólne i ‘zewnętrze’. Przeł. T. Leśniak. Praktyka Teoretyczna, 6, 311–324. | pl |
dc.description.references | Deleuze, G. (2009). Bartleby albo formuła. Przeł. G. Jankowicz. W: H. Melville, Kopista Bartleby. Historia z Wall Street. Przeł. A. Szostkiewicz, Warszawa: Sic! | pl |
dc.description.references | Denzin, N.K. (1997). Interpretive ethnography: ethnographic practices for the 21st century. Thousand Oaks: Sage Publications. | pl |
dc.description.references | Denzin, N.K. (2009). Qualitative inquiry under fire: toward a new paradigm dialogue. Walnut Creek: Left Coast Press. | pl |
dc.description.references | D’Host, F., Lewis, T.E. (2015) Exhausting the fatigue university: in search of a biopolitics of research. Ethics and Education, 10 (1), 49–60. | pl |
dc.description.references | Ellis, C. (1997) Evocative authoethnography: Writing emotionally about our lives. W: Y.S. Lincoln, W. Tierney (eds), Representation and the Text: Reframing the Narrative Voice, s. 115–139. Albany: SUNY Press. | pl |
dc.description.references | Ellis, C. (2004). The Ethnographic I: A Methodological Novel about Teaching and Doing Autoethnography. Walut Creek: AltaMira Press. | pl |
dc.description.references | Foster E. (2017). Academic Labor in the Age of Anxiety: Autoethnography Matters. Cultural Studies <–> Critical Methodologies, t. 17, 4, 320–326. | pl |
dc.description.references | Greene, M. (1994). Postmodernizm and the Crisis of Representation. English Education, t. 26 4, 206–219. | pl |
dc.description.references | Jones, S.H. (2009). Autoetnografia. Polityka tego, co osobiste. W: N.K. Denzin i Y.S. Lincoln (red.), Metody badań jakościowych. Tom 2. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. | pl |
dc.description.references | Kacperczyk, A. (2014). Autoetnografia – technika, metoda, nowy paradygmat? O metodologicznym statusie autoetnografii. Przegląd Socjologii Jakościowej, t. 10, 3, 32–7. | pl |
dc.description.references | Kępa, E. (2014). Autoetnografia nie wzięła się znikąd – rozważania o ciągłości i zmianie. Parezja, 1, 79–89. | pl |
dc.description.references | Krukowska, H. (2012). Noc poetów, noc filozofów. W: J. Ławski, K. Korotkich, M. Bajko (red.), Noc. Symbol – temat – metafora. Tom 2. Białystok. | pl |
dc.description.references | Krukowska, H. (2011). Noc romantyczna. Mickiewicz, Malczewski, Goszczyński. Interpretacje. Gdańsk: słowo/obraz terytoria. | pl |
dc.description.references | Lewis, T.E. (2013). On Study. Giorgio Agamben and educational potentiality. Londyn, Nowy Jork: Rutledge. | pl |
dc.description.references | Lewis, T.E. (2012). Exopedagogy: On pirates, shorelines, and the educational commonwealth. Educational Philosophy and Theory, t. 44, 8, 845–861. | pl |
dc.description.references | Melville, H. (2009). Kopista Bartleby. Historia z Wall Street. Przeł. A. Szostkiewicz. Warszawa: Sic! | pl |
dc.description.references | Neary, M., Amsler, S. (2012). Occupy: a new pedagogy of space and time? Journal for Critical Education Policy Studies, t. 10, 2. Pobrano z http://www.jceps.com/archives/726. | pl |
dc.description.references | Ozga, J. (2008) Governing Knowledge: research steering and research quality. European Educational Research Journal, t. 7, 3, 261–272. | pl |
dc.description.references | Pelias, R.J. (2017). Still Here, Writing, Trying to Be a Part of the Conversation. Cultural Studies <–> Critical Methodologies, t. 17, 4, 308–315. | pl |
dc.description.references | Petersen, E.B. (2015). What crisis of representation? Challenging the realism of post-structuralist policy research in education. Critical Studies in Education, t. 56, 1, 147–160. | pl |
dc.description.references | Pinar W.F. (2004) What is Curriculum Theory? Lawrence Erlbaum Associates, Inc. | pl |
dc.description.references | Poulos Ch.N. (2018). Evocative Writing. W: The International Encyclopedia of Communication Research Methods. Jörg Matthes (General Editor), Christine S. Davis and Robert F. Potter (Associate Editors). JohnWiley & Sons, Inc. | pl |
dc.description.references | Poulos, N.Ch. (2017). Under Pressure. Cultural Studies <–> Critical Methodologies, t. 17, 4, 308–315. | pl |
dc.description.references | Richardson, L. (2000). Evaluating ethnography. Qualitative Inquiry, 6, 253–255. | pl |
dc.description.references | Ruitenberg, C. W. (2017). Introduction: Retrieving and Recognizing Study, [w:] C.W. Ruitenberg (ed.), Reconceptualizing Study in Education Discourse and Practice. Nowy Jork, Londyn: Routledge, s. 1–7. | pl |
dc.description.references | Saganiak, M. (2011). Wewnętrzne doświadczanie nocy i ciemności. W: J. Ławski, K. Korotkich, M. Bajko (red.), Noc. Symbol – temat – metafora. Tom 1. Białystok. | pl |
dc.description.references | Schivelbusch, W. (1995). Disenchanted Night. The Industrialization of Light in the Nineteenth Century. Przeł. z niemieckiego na angielski Angela Davies. Berkeley, Los Angeles, Londyn: University of California Press. | pl |
dc.description.references | Speedy, J. (2012). Collaborative Writing and Ethical Know-how. Moments within the Space around Scholarship, the Academy and the Social Research Imaginary. International Review of Qualitative Research, t. 5, 4, 349–356. | pl |
dc.description.references | Spry, T. (2001). Performing autoethnography: An embodied methodological praxis. Qualitative Inquiry, 7, 706–732. | pl |
dc.description.references | Spry, T. (2016). Autoethnography and the Other. Unsettling Power through Utopian Performatives. New York: Routledge. | pl |
dc.description.references | Spry, T. (2018). Autoethnography and the Other. Performative Embodiment and a Bid for Utopia. W: N.K. Denzin, Y.S. Lincoln (red.), Handbook of Qualitative Research (5rd ed.), s. 627–649, Thousand Oaks: Sage. | pl |
dc.description.references | Starego, K. (2016). Uwolnienie podmiotowości przez uwolnienie czasu szkoły. O komodyfikacji tożsamości, kulturze kompetencji i o pewnej możliwości wyjścia z zatrzasku indywidualizacji. Parezja, t. 5, 1, 26–41. | pl |
dc.description.references | Szwabowski O., Szczepaniak C., Pławski M., Wężniejewska P. (w druku). Friendly-writing as non-inquiry. The problems of collective autoethnographic writing about collective autoethnographic writing. Qualitative Inquiry. | pl |
dc.description.references | Vanier, J. (2007). Każda utrata jest dla zmartwychwstania – z Jeanym Vanierem rozmawia Wojciech Bonowicz, Łukasz Tischner. Znak, 620. Pobrano z http://www.miesiecznik.znak.com.pl/6202007z-jeanym-vanierem-rozmawiaja-wojciech-bonowicz-i-lukasz-tischner-kazda-utrata-jest-dla-zmartwychwstania/. | pl |
dc.description.references | Winkler, I. (2018). Doing Autoethnography: Facing Challenges, Talking Choice, Accepting Responsibilities. Qualitative Inquiry, t. 24, 4, 236–247. | pl |
dc.description.references | Žižek, S. (2006). Notes towards a politics of Bartleby The ignorance of chicken. Comparative American Studies An International Journal, t. 4, 4, 375–394. | pl |
dc.description.issue | 1(9) | |
dc.description.firstpage | 65 | pl |
dc.description.lastpage | 75 | pl |
dc.identifier.citation2 | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN | pl |
Występuje w kolekcji(ach): | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2018, nr 1 |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Parezja_1_2018_O_Szwabowski_Nocne_studiowanie_z_Bartlebym.pdf | 150,1 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL