REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/7669
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorStarego, Karolina-
dc.contributor.authorKorzeniecka-Bondar, Alicja-
dc.date.accessioned2019-03-22T08:42:51Z-
dc.date.available2019-03-22T08:42:51Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationParezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2018, nr 1(9), s. 5-10pl
dc.identifier.issn2353-7914-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/7669-
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.rightsUznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/*
dc.titlePolityczne konteksty edukacjipl
dc.typeOtherpl
dc.identifier.doi10.15290/parezja.2018.09.01-
dc.description.EmailKarolina Starego: karolina.starego@ug.edu.plpl
dc.description.EmailAlicja Korzeniecka-Bondar: alibon@poczta.fmpl
dc.description.AffiliationKarolina Starego - Uniwersytet Gdańskipl
dc.description.AffiliationAlicja Korzeniecka-Bondar - Uniwersytet w Bialymstokupl
dc.description.referencesCzyżewski, M. (2013). W kręgu społecznej pedagogii. Societas/Communitas. Pedagogizacja życia społecznego, 2 (16), 43–74.pl
dc.description.referencesDepaepe, M., Smeyers, P. (2008). Educationalization as an Ongoing Modernization Process. Educational Theory, 58 (4), 379–389.pl
dc.description.referencesGiroux, M. (1983). Theories of reproduction and resistance in the new sociology of education: A critical analysis. Harvard Educational Review, 53 (3), 257–293.pl
dc.description.referencesHodgson, N., Vlieghe, J., Zamojski, P. (2017). Manifesto for a Post – Critical Pedagogy. Punctum Books.pl
dc.description.referencesLaclau, E., Mouffe, C. (2007). Hegemonia i socjalistyczna strategia. Przyczynek do projektu radykalnej polityki demokratycznej. Wrocław: Wydawnictwo Dolnośląskiej Szkoły Edukacji.pl
dc.description.referencesLewis, T.E. (2013). On study: Giorgio Agamben and educational potentiality. London: Routledge.pl
dc.description.referencesMouffe, C. (2005). On the political. London. New York: Routledge.pl
dc.description.referencesRutkowiak, J., Szczepska-Pustkowska, M. (1995). Polityczność a upolitycznienie wychowania (W oparciu o teoretyczną rekonstrukcję fenomenu „pedagogika socjalistyczna”). W: J. Rutkowiak (red.), Odmiany myślenia o edukacji, Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.pl
dc.description.referencesSmeyers, P., Depaepe, M. (eds.) (2008). Educational Research: The Educationalization of Social Problems, vol. 3. Netherlands.pl
dc.description.referencesSzkudlarek, T. (2009). Wiedza i wolność w pedagogice amerykańskiego postmodernizmu. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.pl
dc.description.referencesSzkudlarek, T. (2013). Introduction (s. 1–13). W: Education and the Political. Rotterdam: SensePublishers.pl
dc.description.referencesSzkudlarek, T. (2017). On the Politics of Educational Theory. Rhetoric, theoretical ambiguity, and the construction of society. London, New York: Routledge.pl
dc.description.referencesSzwabowski, O. (2017). Polityczność dydaktyki. Hybris, 36, 60–72.pl
dc.description.referencesŚliwerski, B. (2015). Edukacja (w) polityce. Polityka (w) edukacji. Inspiracje do badań polityki oświatowej. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.pl
dc.description.issue1(9)
dc.description.firstpage5pl
dc.description.lastpage10pl
dc.identifier.citation2Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PANpl
Występuje w kolekcji(ach):Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2018, nr 1
Varia (WNoE)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Parezja_1_2018_K_Starego_A_Korzeniecka-Bondar_Polityczne_konteksty_edukacji.pdf103,29 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons