Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/7669
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Starego, Karolina | - |
dc.contributor.author | Korzeniecka-Bondar, Alicja | - |
dc.date.accessioned | 2019-03-22T08:42:51Z | - |
dc.date.available | 2019-03-22T08:42:51Z | - |
dc.date.issued | 2018 | - |
dc.identifier.citation | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2018, nr 1(9), s. 5-10 | pl |
dc.identifier.issn | 2353-7914 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/7669 | - |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Wydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/ | * |
dc.title | Polityczne konteksty edukacji | pl |
dc.type | Other | pl |
dc.identifier.doi | 10.15290/parezja.2018.09.01 | - |
dc.description.Email | Karolina Starego: karolina.starego@ug.edu.pl | pl |
dc.description.Email | Alicja Korzeniecka-Bondar: alibon@poczta.fm | pl |
dc.description.Affiliation | Karolina Starego - Uniwersytet Gdański | pl |
dc.description.Affiliation | Alicja Korzeniecka-Bondar - Uniwersytet w Bialymstoku | pl |
dc.description.references | Czyżewski, M. (2013). W kręgu społecznej pedagogii. Societas/Communitas. Pedagogizacja życia społecznego, 2 (16), 43–74. | pl |
dc.description.references | Depaepe, M., Smeyers, P. (2008). Educationalization as an Ongoing Modernization Process. Educational Theory, 58 (4), 379–389. | pl |
dc.description.references | Giroux, M. (1983). Theories of reproduction and resistance in the new sociology of education: A critical analysis. Harvard Educational Review, 53 (3), 257–293. | pl |
dc.description.references | Hodgson, N., Vlieghe, J., Zamojski, P. (2017). Manifesto for a Post – Critical Pedagogy. Punctum Books. | pl |
dc.description.references | Laclau, E., Mouffe, C. (2007). Hegemonia i socjalistyczna strategia. Przyczynek do projektu radykalnej polityki demokratycznej. Wrocław: Wydawnictwo Dolnośląskiej Szkoły Edukacji. | pl |
dc.description.references | Lewis, T.E. (2013). On study: Giorgio Agamben and educational potentiality. London: Routledge. | pl |
dc.description.references | Mouffe, C. (2005). On the political. London. New York: Routledge. | pl |
dc.description.references | Rutkowiak, J., Szczepska-Pustkowska, M. (1995). Polityczność a upolitycznienie wychowania (W oparciu o teoretyczną rekonstrukcję fenomenu „pedagogika socjalistyczna”). W: J. Rutkowiak (red.), Odmiany myślenia o edukacji, Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”. | pl |
dc.description.references | Smeyers, P., Depaepe, M. (eds.) (2008). Educational Research: The Educationalization of Social Problems, vol. 3. Netherlands. | pl |
dc.description.references | Szkudlarek, T. (2009). Wiedza i wolność w pedagogice amerykańskiego postmodernizmu. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”. | pl |
dc.description.references | Szkudlarek, T. (2013). Introduction (s. 1–13). W: Education and the Political. Rotterdam: SensePublishers. | pl |
dc.description.references | Szkudlarek, T. (2017). On the Politics of Educational Theory. Rhetoric, theoretical ambiguity, and the construction of society. London, New York: Routledge. | pl |
dc.description.references | Szwabowski, O. (2017). Polityczność dydaktyki. Hybris, 36, 60–72. | pl |
dc.description.references | Śliwerski, B. (2015). Edukacja (w) polityce. Polityka (w) edukacji. Inspiracje do badań polityki oświatowej. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”. | pl |
dc.description.issue | 1(9) | |
dc.description.firstpage | 5 | pl |
dc.description.lastpage | 10 | pl |
dc.identifier.citation2 | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN | pl |
Występuje w kolekcji(ach): | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2018, nr 1 Varia (WNoE) |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Parezja_1_2018_K_Starego_A_Korzeniecka-Bondar_Polityczne_konteksty_edukacji.pdf | 103,29 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL