Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/765
Tytuł: | Dialog w edukacji międzykulturowej – kształtowanie przestrzeni spotkania z Innym |
Inne tytuły: | Dialog in intercultural education – the creation of a space for meeting the Other |
Autorzy: | Cudowska, Agata |
Słowa kluczowe: | dialog otwarcie na Innego dialog z Innym spotkanie otwartość na Innego dialog międzykulturowy edukacja uczenie się od Innego |
Data wydania: | 2011 |
Data dodania: | 28-lut-2014 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku |
Źródło: | Pogranicze. Studia Społeczne, T. 17, cz. 1, 2011, s. 69-83 |
Abstrakt: | The following article attempts to present some aspects of the dialogue in the postmodern society as a context of intercultural education changes. Its aim is to analyze: the meeting as a source experience of the Other, the axiological meaning of the meeting, the ethical dimension of education, an open attitude towards the Other, the dialogical view of education. The philosophy of the meeting as a development perspective of intercultural education is also shown. The article also points out the meaning of taking responsibility for one’s own freedom and for the freedom of the Other in intercultural education. |
Afiliacja: | Zakład Pedagogiki Porównawczej, Wydział Pedagogiki i Psychologii, Uniwersytet w Białymstoku |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/765 |
DOI: | 10.15290/pss.2011.17.01.06 |
ISSN: | 1230-2392 |
Typ Dokumentu: | Article |
Występuje w kolekcji(ach): | Artykuły naukowe (WNoE) Pogranicze. Studia Społeczne, 2011, tom XVII cz. 1 |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Pogranicze_17.1_Cudowska.pdf | 217,73 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)