REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/765
Tytuł: Dialog w edukacji międzykulturowej – kształtowanie przestrzeni spotkania z Innym
Inne tytuły: Dialog in intercultural education – the creation of a space for meeting the Other
Autorzy: Cudowska, Agata
Słowa kluczowe: dialog
otwarcie na Innego
dialog z Innym
spotkanie
otwartość na Innego
dialog międzykulturowy
edukacja
uczenie się od Innego
Data wydania: 2011
Data dodania: 28-lut-2014
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku
Źródło: Pogranicze. Studia Społeczne, T. 17, cz. 1, 2011, s. 69-83
Abstrakt: The following article attempts to present some aspects of the dialogue in the postmodern society as a context of intercultural education changes. Its aim is to analyze: the meeting as a source experience of the Other, the axiological meaning of the meeting, the ethical dimension of education, an open attitude towards the Other, the dialogical view of education. The philosophy of the meeting as a development perspective of intercultural education is also shown. The article also points out the meaning of taking responsibility for one’s own freedom and for the freedom of the Other in intercultural education.
Afiliacja: Zakład Pedagogiki Porównawczej, Wydział Pedagogiki i Psychologii, Uniwersytet w Białymstoku
URI: http://hdl.handle.net/11320/765
DOI: 10.15290/pss.2011.17.01.06
ISSN: 1230-2392
Typ Dokumentu: Article
Występuje w kolekcji(ach):Artykuły naukowe (WNoE)
Pogranicze. Studia Społeczne, 2011, tom XVII cz. 1

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Pogranicze_17.1_Cudowska.pdf217,73 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)