Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/7299
Tytuł: | Educational Possibilities in Contemporary Schools |
Inne tytuły: | Możliwości wychowawcze współczesnej szkoły |
Autorzy: | Zając, Marian |
Słowa kluczowe: | education upbringing school religious education edukacja wychowanie szkoła nauczanie religii |
Data wydania: | 2018 |
Data dodania: | 20-gru-2018 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku |
Źródło: | Rocznik Teologii Katolickiej, T. 17/2, 2018, s. 101-114 |
Abstrakt: | This article aims to show how a school’s educational potential has an effect on the formation of students who will be able to function well in the different areas of a knowledge-based society and maintain good relationships with other people. To this end, this article demonstrates how a school that uses its human and organizational capital should provide students with educational experiences that will prepare them for the most urgent challenges of adult life in a knowledge-based society. This article concludes by showing how teaching religion can benefit education and discussing how schools can utilize their spiritual potential. Podstawowym celem artykułu jest ukazanie, w jaki sposób potencjał wychowawczy szkoły może wpłynąć na ukształtowanie ucznia, który będzie się sprawnie poruszał w przestrzeniach społeczeństwa opartego na wiedzy, zachowując poprawne relacje z innymi ludźmi. Podjęta będzie próba wskazania, jak szkoła wykorzystując swój kapitał ludzki oraz organizacyjny powinna uczynić edukacyjne doświadczenia uczniów koherentnymi z najpilniejszymi wyzwaniami dorosłego życia w społeczeństwie opartym na wiedzy. Artykuł zakończą wskazania, jak dziełu wychowania może przysłużyć się nauczanie religii. Postulaty końcowe będą dotyczyć wykorzystania potencjału duchowego w edukacji szkolnej. |
Afiliacja: | Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II |
Nota biograficzna: | MARIAN ZAJĄC, ks. prof. zw. dr hab. nauk teologicznych, kapłan diecezji tarnowskiej, prodziekan Wydziału Teologii KUL, pracownik Katedry Katechetyki Integralnej Wydziału Teologii KUL, konsultor Komisji Wychowania Katolickiego KEP, rzeczoznawca ds. oceny programów nauczania religii i podręczników katechetycznych przy Komisji Wychowania Katolickiego KEP, członek Stowarzyszenia Katechetyków Polskich, redaktor naczelny ogólnopolskiej serii podręczników do nauczania religii „Z Bogiem na ludzkich drogach”. |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/7299 |
DOI: | 10.15290/rtk.2018.17.2.07 |
ISSN: | 1644-8855 |
metadata.dc.identifier.orcid: | 0000-0002-2940-5154 |
Typ Dokumentu: | Article |
Występuje w kolekcji(ach): | Rocznik Teologii Katolickiej, 2018, tom XVII/2 |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
RTK_17_2_2018_M_Zajac_Educational_Possibilities.pdf | 252,68 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)