REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/6749
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorŁuszczyńska, Sylwia-
dc.date.accessioned2018-07-06T09:36:37Z-
dc.date.available2018-07-06T09:36:37Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationLinguodidactica, T. 21, 2017, s. 181-194pl
dc.identifier.issn1731-6332-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/6749-
dc.description.abstractIn this paper we describe the relationship between language anxiety and grammar learning. Sources of grammar anxiety can be attributed to too much material, teacher concern for errors, student evaluation, lack of congruence between Communicative Language Teaching and traditional grammar instruction, or lack of grammar instruction. This article presents some techniques to diminish anxiety in light of an approach to grammar instruction proposed by B. VanPatten and W.R. Glass (1999).pl
dc.description.abstractW niniejszym artykule opisujemy związek pomiędzy lękiem językowym a uczeniem się gramatyki języka obcego. Jego pojawienie się może być związane z nadmiarem informacji, zbytnim skupieniem się nauczycieli na błędach, ocenianiem uczniów oraz zbyt dużą rozbieżnością pomiędzy podejściem komunikacyjnym a nauczaniem tradycyjnym gramatyki. W artykule przytaczamy również pewne sugestie oraz techniki pomocne w obniżaniu lęku przed uczeniem się gramatyki w ujęciu zaproponowanym przez VanPatten’a i Glass’a (1999).pl
dc.language.isofrpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectgrammarpl
dc.subjectlanguage anxietypl
dc.subjectlearningpl
dc.subjectprocessingpl
dc.subjectinstructionpl
dc.subjectteachingpl
dc.subjectgramatykapl
dc.subjectlęk językowypl
dc.subjectuczenie siępl
dc.subjectprzetwarzaniepl
dc.subjectnaukapl
dc.subjectnauczaniepl
dc.titleRéduction de l’anxiété de grammaire selon Bill VanPatten et William R. Glasspl
dc.title.alternativeObniżenie lęku przed uczeniem się gramatyki języka obcego według Billa VanPatten’a i Williama R. Glass’apl
dc.title.alternativeReduction of grammar anxiety according to Bill VanPatten and William R. Glasspl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/lingdid.2017.21.13-
dc.description.Emails_kal@o2.plpl
dc.description.AffiliationUniwersytet Szczeciński, Katedra Filologii Romańskiejpl
dc.description.referencesCadierno T., Formal instruction from a processing perspective: An investigation into the Spanish past tense, „The Modern Language Journal” 1995, nr 79, s. 153–165.pl
dc.description.referencesCheng Y.S., Horwitz E.K., Schallert D.L., Language writing anxiety: Differentiating writing and speaking components, „Language Learning” 1999, nr 49, s. 417–446.pl
dc.description.referencesHorwitz E.K., Horwitz M.B., Cope J.A., Foreign language classroom anxiety, „The Modern Language Journal” 1986, nr 70(2), s. 125–132.pl
dc.description.referencesLee J.F., VanPatten B., Making communicative language teaching happen, New York 1995.pl
dc.description.referencesPiechurska-Kuciel E., Language anxiety in secondary grammar school students, Opole 2008.pl
dc.description.referencesVanPatten B., Grammar teaching for the acquisition-rich classroom, „Foreign Language Annals” 1993, nr 26, s. 435–450.pl
dc.description.referencesVanPatten B., Input processing and grammar instruction: Theory and research, Norwood, NJ 1996.pl
dc.description.referencesVanPatten B., The relevance of input processing to second language theory and second language teaching, [w:] Contemporary perspectives on the acquisition of Spanish, volume 2: Production, processing and comprehension, W.R. Glass, A.T. Pérez-Leroux (red.), Somerville, MA 1997, s. 93–108.pl
dc.description.referencesVanPatten B., Cadierno T., Explicit instruction and input processing, „Studies in Second Language Acquisition” 1993, nr 15, s. 225–241.pl
dc.description.referencesVanPatten B., Glass W., Grammar Learning as a source of language anxiety: A discussion, [w:] Affect in foreign language and second language learning: A practical guide to creating a low-anxiety classroom atmosphere, D. J. Young (red.), Boston 1999, s. 89–105.pl
dc.description.referencesVanPatten B., Sanz C., From input to output: Processing instruction and communicative tasks, [w:] Second language acquisition theory and pedagogy, F.R. Eckman, D. Highland, P.W. Lee, J. Mileham, R. Rutkowski Weber (red.), Hillsdale, NJ 1995, s. 169–185.pl
dc.description.referencesWilliams K., Anxiety and formal second/foreign language learning, „RELC Journal: A Journal of Language Teaching and Research in Southeast Asia” 1991, nr 22(2), s. 19.pl
dc.description.volume21-
dc.description.firstpage181pl
dc.description.lastpage194pl
dc.identifier.citation2Linguodidacticapl
Występuje w kolekcji(ach):Linguodidactica, 2017, tom XXI

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Linguodidactica_21_S_Luszczynska_Reduction_de_l’anxiete_de_grammaire.pdf243,69 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)