Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/6748
Tytuł: | Use of the first language in the EFL classroom as viewed by English philology students |
Inne tytuły: | Użycie języka ojczystego na lekcjach języka angielskiego – opinie studentów filologii angielskiej |
Autorzy: | Lewicka-Mroczek, Ewa Wajda, Edyta |
Słowa kluczowe: | role of the L1 foreign language teaching pre-service teachers’ perceptions of the L1 rola języka ojczystego nauczanie języka obcego postrzegania języka pierwszego przez studentów-przyszłych nauczycieli języków |
Data wydania: | 2017 |
Data dodania: | 6-lip-2018 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku |
Źródło: | Linguodidactica, T. 21, 2017, s. 165-179 |
Abstrakt: | For years there have been debates among applied linguists and in-service teachers as to whether to allow any inclusion of learners’ mother tongue in the process of foreign language teaching. Since second language acquisition theories do not offer a precise answer, the actual use of the first language in the classroom depends on the beliefs of teachers and learners. Recent research studies concerning teachers and students’ views on whether learners’ L1 should be present or avoided in the teaching context seem to suggest that at present the controlled use of the L1 is perceived as beneficial. This article presents the results of a survey study on the perception of the usefulness of the L1 conducted among pre-service teachers of English at the University of Białystok. The findings support the view that the purposeful employment of the L1 may result in an increase in learning outcomes. Od wielu lat toczą są dyskusje wśród językoznawców i praktykujących nauczycieli, czy język ojczysty uczniów powinien być obecny w procesie nauczania języka obcego. Teorie nabywania drugiego języka nie dają jednoznacznych odpowiedzi. Zakres użycia języka ojczystego zatem zależy od przekonań nauczycieli i uczących się. Ostatnie badania na ten temat przeprowadzone wśród nauczycieli i uczniów zdają się wskazywać, że ograniczone stosowanie języka pierwszego przynosi korzyści dydaktyczne. Artykuł przedstawia wyniki badań sondażowych dotyczących postrzegania użyteczności języka ojczystego przeprowadzone wśród studentów filologii angielskiej na Uniwersytecie w Białymstoku. Rezultaty potwierdzają wyniki dotychczasowych badań i wskazują, że stosowanie języka ojczystego w procesie uczenia się języka obcego może przynieść pozytywne rezultaty. |
Afiliacja: | dr Ewa Lewicka-Mroczek - Uniwersytet w Białymstoku, Wydział Filologiczny, Instytut Neofilologii dr Edyta Wajda - Uniwersytet w Białymstoku, Wydział Filologiczny, Instytut Neofilologii |
E-mail: | Ewa Lewicka-Mroczek: ewa.lewicka.mroczek@poczta.fm Edyta Wajda: e.wajda@uwb.edu.pl |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/6748 |
DOI: | 10.15290/lingdid.2017.21.12 |
ISSN: | 1731-6332 |
Typ Dokumentu: | Article |
Występuje w kolekcji(ach): | Artykuły naukowe (WFil) Linguodidactica, 2017, tom XXI |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Linguodidactica_21_E_Lewicka-Mroczek_E_Wajda_Use_of_the_first_language.pdf | 251,82 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)