REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/6747
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorKołodziejczak, Barbara-
dc.contributor.authorMokwa-Tarnowska, Iwona-
dc.contributor.authorRoszak, Magdalena-
dc.date.accessioned2018-07-06T08:19:23Z-
dc.date.available2018-07-06T08:19:23Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationLinguodidactica, T. 21, 2017, s. 147-163pl
dc.identifier.issn1731-6332-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/6747-
dc.description.abstractWłączenie zasobów i aktywności online do sylabusa tradycyjnego kursu akademickiego wymaga restrukturyzacji programu nauczania w celu osiągnięcia efektu synergii. Rozwój technologii internetowych umożliwił edukatorom przejście od czysto instruktywistycznych praktyk dydaktycznych do zajęć opartych na ideach konstruktywistycznych i konstrukcjonistycznych. Dzięki zmianie paradygmatu nauczanie i uczenie się jest bardziej ukierunkowane na studenta. Większą rolę zaczynają odgrywać interakcja, praca zespołowa i autentyczny kontekst edukacyjny wynikający z kształcenia wykorzystującego materiały autentyczne używane w czasie wykonywania autentycznych zadań kształtujących autentyczne kompetencje potrzebne do osiągnięcia sukcesu w autentycznym środowisku pracy. W artykule przedstawiono część rezultatów badań nad rozwojem umiejętności użycia języka angielskiego specjalistycznego u studentów Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu i Politechniki Gdańskiej. Celem zaprezentowanej fazy było określenie korelacji pomiędzy rozwojem poszczególnych umiejętności językowych, a autentycznym kontekstem, w jakim były one kształcone.pl
dc.description.abstractIncorporating online resources and activities into a university course curriculum involves restructuring the whole teaching programme to achieve a synergistic effect. The development of web technologies has enabled educators to move from instructivism towards constructivism and constructionism, i.e., towards interactive, collaborative, and student-centred learning in an authentic context structured around the ideas of text authenticity, competence authenticity, learner authenticity, and classroom authenticity. This viewpoint is supported by the research into ESP skills that has been conducted at Poznan University of Medical Sciences and Gdańsk University of Technology. This phase has aimed to investigate correlations between authenticity and an increase in particular language skills.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectESPpl
dc.subjecte-learningpl
dc.subjectautentycznośćpl
dc.subjectkonstruktywizmpl
dc.subjectkonstrukcjonizmpl
dc.subjecte-learningpl
dc.subjectauthenticitypl
dc.subjectconstructivismpl
dc.subjectconstructionismpl
dc.titleAutentyczność na zajęciach zwiększających kompetencje w użyciu specjalistycznego języka angielskiegopl
dc.title.alternativeAuthenticity in Developing English for Specific Purposespl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/lingdid.2017.21.11-
dc.description.EmailBarbara Kołodziejczak: bkolodziejczak@ump.edu.plpl
dc.description.EmailIwona Mokwa-Tarnowska: imtarn@pg.gda.plpl
dc.description.EmailMagdalena Roszak: mmr@ump.edu.plpl
dc.description.Affiliationdr Barbara Kołodziejczak - Uniwersytet Medyczny w Poznaniu, Katedra i Zakład Informatyki i Statystykipl
dc.description.Affiliationdr Iwona Mokwa-Tarnowska - Politechnika Gdańska, Centrum Języków Obcychpl
dc.description.Affiliationdr Magdalena Roszak - Uniwersytet Medyczny w Poznaniu, Katedra i Zakład Informatyki i Statystykipl
dc.description.referencesAckermann E., Piaget’s constructivism, Papert’s constructionism: What’s the difference?, 2009, http://learning.media.mit.edu/content/publications/EA.Piaget%20_%20Papert.pdf, [online], dostęp 02.09.2017.pl
dc.description.referencesAnthony L., English for Specific Purposes: What does it mean? Why is it different?, http://www.laurenceanthony.net/abstracts/ESParticle.html, [online], dostęp 31.08.2017.pl
dc.description.referencesBachman L.,What does language testing have to offer?, „TESOL Quarterly 1991”, nr 25(4), s. 671–704.pl
dc.description.referencesBenson P., Voller P., Autonomy and independence in language learning, London 1997.pl
dc.description.referencesBreen M., Authenticity in the language classroom, „Applied Linguistics” 1983, nr 6/1, s. 60–70.pl
dc.description.referencesChing-ning Chien, Wei Lee, Li-hua Kao, Collaborative Teaching in an ESP Program, „Asian EFL Journal”, Vol. 10, No. 4, Conference Proceedings, Volume Innovation and Tradition in ELT in the New Millennium, P. Robertson, R. Nunn, D. Lingley (red.), 2008, s. 114–133.pl
dc.description.referencesDudley-Evans T., Developments in English for specific purposes: A multi-disciplinary approach, Cambridge 1998, s. 4–5.pl
dc.description.referencesGajewska E., Sowa M., LSP, FOS, Fachsprache... Dydaktyka języków specjalistycznych, Lublin 2014.pl
dc.description.referencesGilmore A., Authentic materials and authenticity in foreign language learning, „Language Teaching” 2007, nr 40, s. 97–118.pl
dc.description.referencesGuariento W., Morley J., Text and task authenticity in the EFL classroom, „ELT Journal” 2001, nr 55/4, s. 347–353.pl
dc.description.referencesKrajka J., Analiza potrzeb w planowaniu kursów językowych do celów zawodowych – o roli technologii społeczeństwa informacyjnego, [w:] Nauczanie języków specjalistycznych na potrzeby rynku pracy, M. Sowa, M. Mocarz-Kleindienst, U. Czyżewska (red.), Lublin 2015, s. 221–237.pl
dc.description.referencesKramsch K., Language and culture, Oxford 1998.pl
dc.description.referencesLewkowicz J., Authenticity in language testing: some outstanding questions, „Language Testing” 2000, nr 17/1, s. 43–64.pl
dc.description.referencesMacDonald M., Badger R., Dasli M., Authenticity, culture and language learning, „Language and Intercultural Communication” 2006, nr 6 (3–4), s. 250–261.pl
dc.description.referencesMokwa-Tarnowska I., Interaction and communication in the e-learning environment, [w:] E-learning in teaching foreign languages at the tertiary level, L. Zielińska, W. Górski (red.), Kraków 2013, s. 87–96.pl
dc.description.referencesMokwa-Tarnowska I., E-learning i blended learning w nauczaniu akademickim: Zagadnienia metodyczne, Gdańsk 2015.pl
dc.description.referencesPapert P., Harel I., Constructionism, New York City 1991.pl
dc.description.referencesPółjanowicz W., Roszak M., Kołodziejczak B., Bręborowicz A., An analysis of the effectiveness and quality of e-learning in medical education, [w:] E-learning and intercultural competences. Development in different countries, E. Smyrnova-Trybulska (red.), Katowice–Cieszyn 2014, s. 177–196.pl
dc.description.referencesRost M., Teaching and researching listening, London 2002.pl
dc.description.referencesStrevens P., New orientations in the teaching of English, New York 1977.pl
dc.description.referencesvan Lier L., Discourse analysis and classroom research: a methodological perspective, „Int’l. J. Soc. Lang” 1984, nr 49, s. 111–133.pl
dc.description.referencesWenzel R., The education of a language teacher, Gdańsk 2001.pl
dc.description.referencesWiddowson H.G., Explorations in applied linguistics, Oxford 1979.pl
dc.description.referencesWiddowson H.G., Learning purpose and language use, Oxford 1983.pl
dc.description.referencesWilczyńska W., Michońska-Stadnik A., Metodologia badań w glotodydaktyce: Wprowadzenie, Kraków 2010, s. 145–174.pl
dc.description.volume21-
dc.description.firstpage147pl
dc.description.lastpage163pl
dc.identifier.citation2Linguodidacticapl
Występuje w kolekcji(ach):Linguodidactica, 2017, tom XXI

Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)