Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/6695
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Chutorański, Maksymilian | - |
dc.contributor.author | Makowska, Aneta | - |
dc.date.accessioned | 2018-06-18T10:22:38Z | - |
dc.date.available | 2018-06-18T10:22:38Z | - |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.identifier.citation | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2017, nr 2(8), s. 151-158 | pl |
dc.identifier.issn | 2353-7914 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/6695 | - |
dc.description.abstract | W sprawozdaniu z „I Ogólnopolskiej Interdyscyplinarnej Konferencji Naukowej: Pedagogika rzeczy. Rzeczy w procesach edukacyjnych i ich kontekstach, której obrady odbywały się 23 i 24 maja 2017 roku w Uniwersytecie Szczecińskim, przybliżamy źródła zainteresowań rzeczami, będące podstawą proponowanego tematu konferencji. Dokonujemy wprowadzenia w zagadnienia podjęte w ramach konferencji, przedstawiając obszary tematyczne oraz tezy poszczególnych wystąpień. W podsumowaniu uwypukamy stawiane pytania, jednocześnie zaznaczając, że nie wyczerpują one możliwych zainteresowań pedagogiki rzeczy. | pl |
dc.description.abstract | In the report from the 1st Polish Interdisciplinary Conference: Pedagogy of objects. Objects in educational processes and their contexts, which took place on 23rd and 24th May 2017 at the University of Szczecin, we explain the sources of interest in objects that were the basis for the proposed conference subject. We present the issues discussed during the conference, introducing the subject areas and the theses of each presentation. In the conclusion we emphasize the discussed questions and the fact that these questions do not exhaust the possible interests of pedagogy of objects. | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Wydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/ | * |
dc.subject | pedagogika rzeczy | pl |
dc.subject | nowa humanistyka | pl |
dc.subject | pedagogy of objects | pl |
dc.subject | new humanities | pl |
dc.title | Sprawozdanie z I Ogólnopolskiej Interdyscyplinarnej Konferencji Naukowej: Pedagogika rzeczy. Rzeczy w procesach edukacyjnych i ich kontekstach, Szczecin, 23–24 maja 2017 r. | pl |
dc.title.alternative | Report from the 1st Polish Interdisciplinary Conference: Pedagogy of objects. Objects in educational processes and their contexts, 23–24 May 2017, Szczecin | pl |
dc.type | Article | pl |
dc.identifier.doi | 10.15290/parezja.2017.08.12 | - |
dc.description.Email | Maksymilian Chutorański: maks1@poczta.onet.pl | pl |
dc.description.Email | Aneta Makowska: aneta.makowska@usz.edu.pl | pl |
dc.description.Affiliation | Maksymilian Chutorański - Uniwersytet Szczeciński | pl |
dc.description.Affiliation | Aneta Makowska - Uniwersytet Szczeciński | pl |
dc.description.references | Abriszewski, K., Chutorański, M., Makowska, A., Sokołowski- Zgid, M., Szwabowski, O. (2016). Pedagogika (i) rzeczy. Zapis debaty panelowej. W: D. Kubinowski, M. Chutorański (red.), Pedagogika jako humanistyczno-społeczna nauka stosowana: konsekwencje metodologiczne. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”. | pl |
dc.description.references | Abriszewski, K. (2012). Poznanie, zbiorowość, polityka. Analiza teorii aktora – sieci Bruno Latoura. Kraków: Universitas. | pl |
dc.description.references | Braidotti, R. (2014). Po człowieku. Przeł. J. Bednarek. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN SA. | pl |
dc.description.references | Domańska, E. (2008). Humanistyka nie-antropocentryczna a studia nad rzeczami. Kultura Współczesna, 3, 9–21. | pl |
dc.description.references | Krajewski, M. (2013). Są w życiu rzeczy… Szkice z socjologii przedmiotów. Warszawa: Fundacja Bęc Zmiana. | pl |
dc.description.references | Latour, B. (2010). Splatając na nowo to, co społeczne. Wprowadzenie do teorii aktora-sieci. Przeł. A. Derra, K. Abriszewski. Kraków: Universitas. | pl |
dc.description.references | Olsen, B. (2013). W obronie rzeczy. Archeologia i ontologia przedmiotów. Przeł B. Schallcross. Warszawa: Instytut Badań Literackich PAN. | pl |
dc.description.references | Nowak, A.W. (2016). Wyobraźnia ontologiczna. Filozoficzna (re)konstrukcja fronetycznych nauk społecznych. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM. | pl |
dc.description.references | Kowalewski, J., Piasek W., Śliwa M. (2008). Rzeczy i ludzie. Humanistyka wobec materialności. Olsztyn: Instytut Filozofii Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego. | pl |
dc.description.issue | 2(8) | - |
dc.description.firstpage | 151 | pl |
dc.description.lastpage | 158 | pl |
dc.identifier.citation2 | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN | pl |
Występuje w kolekcji(ach): | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2017, nr 2 |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Parezja_2_2017_M_Chutoranski_A_Makowska_Sprawozdanie.pdf | 135,73 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL