REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/669
Tytuł: Nauczyciele i kształtowanie kompetencji międzykulturowej uczniów
Inne tytuły: Teachers and shaping learners’ intercultural competence
Autorzy: Szczurek-Boruta, Alina
Słowa kluczowe: teachers
intercultural competence
bilingual teaching
intercultural education
nauczyciele
kompetencje międzykulturowe
nauczanie dwujęzyczne
edukacja międzykulturowa
Data wydania: 2013
Data dodania: 19-lut-2014
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku
Źródło: Pogranicze. Studia Społeczne, T. 21, 2013, s. 155-169
Abstrakt: Shaping learners’ intercultural competence has been slowly paving its way to a due rank in education. Developing intercultural competence results from familiarization with culture, which may take place in a direct or indirect way. What is essential here is the role of the teacher, who functions as a mediator between cultures. The presented study aims at indicating the growing significance of intercultural aspects of education in Europe - a united multiculturalness bothered by the crisis, as well as presenting (in reference to bilingual teaching) theoretical and practical solutions for intercultural education, providing inspiration for pedagogical practice. Bilingual teaching, as one of the most innovative forms of foreign language teaching, is a manifestation of practical implementation of the intercultural approach to education and it enhances shaping intercultural competence.
Afiliacja: Uniwersytet Śląski w Katowicach, Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszynie
Sponsorzy: Projekt został sfinansowany ze środków Narodowego Centrum Nauki
URI: http://hdl.handle.net/11320/669
DOI: 10.15290/pss.2013.21.11
ISSN: 1230-2392
Typ Dokumentu: Article
Występuje w kolekcji(ach):Pogranicze. Studia Społeczne, 2013, tom XXI

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Pogranicze_21_Szczurek-Boruta.pdf152,58 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)