REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/669
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorSzczurek-Boruta, Alina-
dc.date.accessioned2014-02-19T08:40:32Z-
dc.date.available2014-02-19T08:40:32Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationPogranicze. Studia Społeczne, T. 21, 2013, s. 155-169pl
dc.identifier.issn1230-2392-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/669-
dc.description.abstractShaping learners’ intercultural competence has been slowly paving its way to a due rank in education. Developing intercultural competence results from familiarization with culture, which may take place in a direct or indirect way. What is essential here is the role of the teacher, who functions as a mediator between cultures. The presented study aims at indicating the growing significance of intercultural aspects of education in Europe - a united multiculturalness bothered by the crisis, as well as presenting (in reference to bilingual teaching) theoretical and practical solutions for intercultural education, providing inspiration for pedagogical practice. Bilingual teaching, as one of the most innovative forms of foreign language teaching, is a manifestation of practical implementation of the intercultural approach to education and it enhances shaping intercultural competence.pl
dc.description.sponsorshipProjekt został sfinansowany ze środków Narodowego Centrum Naukipl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectteacherspl
dc.subjectintercultural competencepl
dc.subjectbilingual teachingpl
dc.subjectintercultural educationpl
dc.subjectnauczycielepl
dc.subjectkompetencje międzykulturowepl
dc.subjectnauczanie dwujęzycznepl
dc.subjectedukacja międzykulturowapl
dc.titleNauczyciele i kształtowanie kompetencji międzykulturowej uczniówpl
dc.title.alternativeTeachers and shaping learners’ intercultural competencepl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/pss.2013.21.11pl
dc.description.AffiliationUniwersytet Śląski w Katowicach, Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszyniepl
dc.description.volume21-
dc.description.firstpage155-
dc.description.lastpage169-
dc.identifier.citation2Pogranicze. Studia Społecznepl
Występuje w kolekcji(ach):Pogranicze. Studia Społeczne, 2013, tom XXI

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Pogranicze_21_Szczurek-Boruta.pdf152,58 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)