Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/669
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Szczurek-Boruta, Alina | - |
dc.date.accessioned | 2014-02-19T08:40:32Z | - |
dc.date.available | 2014-02-19T08:40:32Z | - |
dc.date.issued | 2013 | - |
dc.identifier.citation | Pogranicze. Studia Społeczne, T. 21, 2013, s. 155-169 | pl |
dc.identifier.issn | 1230-2392 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/669 | - |
dc.description.abstract | Shaping learners’ intercultural competence has been slowly paving its way to a due rank in education. Developing intercultural competence results from familiarization with culture, which may take place in a direct or indirect way. What is essential here is the role of the teacher, who functions as a mediator between cultures. The presented study aims at indicating the growing significance of intercultural aspects of education in Europe - a united multiculturalness bothered by the crisis, as well as presenting (in reference to bilingual teaching) theoretical and practical solutions for intercultural education, providing inspiration for pedagogical practice. Bilingual teaching, as one of the most innovative forms of foreign language teaching, is a manifestation of practical implementation of the intercultural approach to education and it enhances shaping intercultural competence. | pl |
dc.description.sponsorship | Projekt został sfinansowany ze środków Narodowego Centrum Nauki | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.subject | teachers | pl |
dc.subject | intercultural competence | pl |
dc.subject | bilingual teaching | pl |
dc.subject | intercultural education | pl |
dc.subject | nauczyciele | pl |
dc.subject | kompetencje międzykulturowe | pl |
dc.subject | nauczanie dwujęzyczne | pl |
dc.subject | edukacja międzykulturowa | pl |
dc.title | Nauczyciele i kształtowanie kompetencji międzykulturowej uczniów | pl |
dc.title.alternative | Teachers and shaping learners’ intercultural competence | pl |
dc.type | Article | pl |
dc.identifier.doi | 10.15290/pss.2013.21.11 | pl |
dc.description.Affiliation | Uniwersytet Śląski w Katowicach, Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszynie | pl |
dc.description.volume | 21 | - |
dc.description.firstpage | 155 | - |
dc.description.lastpage | 169 | - |
dc.identifier.citation2 | Pogranicze. Studia Społeczne | pl |
Występuje w kolekcji(ach): | Pogranicze. Studia Społeczne, 2013, tom XXI |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Pogranicze_21_Szczurek-Boruta.pdf | 152,58 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)