REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/6684
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorGóralski, Andrzej-
dc.date.accessioned2018-06-15T12:31:13Z-
dc.date.available2018-06-15T12:31:13Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationParezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2017, nr 2(8), s. 84-116pl
dc.identifier.issn2353-7914-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/6684-
dc.description.abstractCelem tekstu jest zobrazowanie procesu tworzenia tekstu poetyckiego. Autor naucza, że do napisania wiersza będącego sposobem docierania do rzeczy ukrytych, konstruowania świata potrzebne są natchnienie, inspiracja (przeżycie), nośna w treści wizja oraz jej artykulacja. Potrzebna jest poiesis, i jej towarzysz – utwór poetycki. Prócz tego potrzebne jest również rozumienie różnych sposobów „zorganizowania” myśli. Autor przekonuje, czego dowodem są zamieszczone w tekście wiersze, że poezja przynosi mnogość treści ukrytych gdzieś głęboko, w naszej jaźni. A racjonalność wymaga uprawy, uprawy różnorodnej i skutecznej.pl
dc.description.abstractThe aim of the text is to show how to write poetry. The author teaches that to write a poem, which is a way of reaching what is hidden and constructing the world, you need to have an inspiration, an experience, an expressive vision, and the articulation of that vision. You need both poiesis and its companion: a poem. Apart from that, you also need to understand various ways of “organizing” thoughts. The author argues (illustrating this with the poems included in the text) that poetry refers to a variety of contents concealed deep in our self. Rationality, in turn, needs to be diversely and effectively cultivated.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.rightsUznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/*
dc.subjectpoezjapl
dc.subjectnatchnieniepl
dc.subjectrozumieniepl
dc.subjectracjonalnośćpl
dc.subjectpoetrypl
dc.subjectinspirationpl
dc.subjectunderstandingpl
dc.subjectrationalitypl
dc.titleJak pisać poezję?pl
dc.title.alternativeHow to write poetry?pl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/parezja.2017.08.07-
dc.description.Emailgoral@aps.edu.plpl
dc.description.AffiliationAkademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawiepl
dc.description.issue2(8)-
dc.description.firstpage84pl
dc.description.lastpage116pl
dc.identifier.citation2Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PANpl
Występuje w kolekcji(ach):Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2017, nr 2

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Parezja_2_2017_A_Goralski_Jak_pisac_poezje.pdf280,32 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons