Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/667
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Jaskuła, Sylwia | - |
dc.contributor.author | Korporowicz, Leszek | - |
dc.date.accessioned | 2014-02-19T08:16:48Z | - |
dc.date.available | 2014-02-19T08:16:48Z | - |
dc.date.issued | 2013 | - |
dc.identifier.citation | Pogranicze. Studia Społeczne, T. 21, 2013, s. 121-138 | pl |
dc.identifier.issn | 1230-2392 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/667 | - |
dc.description.abstract | The contemporary multicultural world, characterized by the overlapping of different cultural patterns, value systems and the increasing mobility of cultures, forces the development of new competencies. The innovation extends beyond the ability to learn the standards of another culture we encounter, to understand it more deeply, to adapt to it and avoid conflicts. Today’s human space presence generates a transgressive model of human activity, characterized by the ability to rebuild a systematic and conscious competence, already acquired, thus moving away from the model of adaptive competence in the direction of competence understood processually, where transgressive potential of the subject is recognised. | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.subject | intercultural communication competence | pl |
dc.subject | transgressive competency model | pl |
dc.subject | a structural model of competence | pl |
dc.subject | communication processes | pl |
dc.subject | information culture | pl |
dc.subject | międzykulturowa kompetencja komunikacyjna | pl |
dc.subject | kompetencje transgresyjne | pl |
dc.subject | kompetencje strukturalne | pl |
dc.subject | procesy komunikacyjne | pl |
dc.subject | kultura informacyjna | pl |
dc.title | Międzykulturowa kompetencja komunikacyjna jako transgresja | pl |
dc.title.alternative | Intercultural communicative competence as transgression | pl |
dc.type | Article | pl |
dc.identifier.doi | 10.15290/pss.2013.21.09 | pl |
dc.description.Affiliation | Sylwia Jaskuła - PEDAGOGIUM Wyższa Szkoła Nauk Społecznych w Warszawie | pl |
dc.description.Affiliation | Leszek Korporowicz - Uniwersytet Jagielloński | pl |
dc.description.volume | 21 | - |
dc.description.firstpage | 121 | - |
dc.description.lastpage | 138 | - |
dc.identifier.citation2 | Pogranicze. Studia Społeczne | pl |
Występuje w kolekcji(ach): | Pogranicze. Studia Społeczne, 2013, tom XXI |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Pogranicze_21_Jaskula_Korporowicz.pdf | 700,18 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)