Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/6549
Tytuł: | Zrozumieć Innego. Międzykulturowa kompetencja komunikacyjna w procesie uczenia się języka polskiego jako obcego |
Autorzy: | Młynarczuk-Sokołowska, Anna Szostak-Król, Katarzyna |
Słowa kluczowe: | Międzykulturowa kompetencja komunikacyjna nauczanie języka polskiego jako obcego edukacja międzykulturowa |
Data wydania: | 2016 |
Data dodania: | 10-maj-2018 |
Wydawca: | Fundacja Dialog |
Nota biograficzna: | Anna Młynarczuk-Sokołowska – doktor nauk społecznych w zakresie pedagogiki, pracownik naukowo-dydaktyczny Uniwersytetu w Białymstoku, wiceprezes Zarządu Fundacji Uniwersytetu w Białymstoku. Jako teoretyk i praktyk zajmuje się edukacją międzykulturową. Jej zainteresowania koncentrują się głównie wokół metodyki i projektowania międzykulturowej edukacji nieformalnej. Jest autorką tekstów naukowych z tego zakresu (np. Intercultural Non-formal Education Issues on the Agenda of Polish Non-governmental Organizations – a research report „The New Educational Review” 2014), redaktorką monografii naukowo-metodycznych (np. Przygody Innego. Bajki w edukacji międzykulturowej, 2011), realizatorką projektów badawczych (np. Międzykulturowa edukacja nieformalna w Polsce na przykładzie działalności organizacji pozarządowych, Narodowe Centrum Nauki) oraz społecznych (np. Ku wzbogacającej różnorodności). Pracuje z cudzoziemcami m.in. jako doradca międzykulturowy w Fundacji „Dialog”. Prowadzi warsztaty międzykulturowe w szkołach, zajęcia z języka polskiego jako obcego w Ośrodku Pobytowym dla Cudzoziemców w Białymstoku itd. Za działalność w obszarze edukacji międzykulturowej została m.in. laureatką pierwszego miejsca w konkursie Światowej Organizacji Wychowania Przedszkolnego OMEP. Katarzyna Szostak-Król – doktor nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa (uzyskany w Instytucie Slawistyki Polskiej Akademii Nauk w Warszawie w 2008 roku), wicedyrektor Szkoły Podstawowej Nr 26 im. S. Staszica w Białymstoku. Do jej zainteresowań naukowych należą: regionalne i dialektalne odmiany języka polskiego, język pisarzy, metodyka nauczania języka polskiego jako obcego oraz edukacja międzykulturowa. Od kilku lat pracuje z uchodźcami w charakterze nauczyciela języka polskiego jako obcego. Prowadzi zajęcia i warsztaty integrujące środowisko dzieci polskich i czeczeńskich w oparciu o autorskie programy edukacyjne. Angażuje się w projekty dotyczące wielokulturowości, jest m.in. inicjatorką międzyszkolnego konkursu pt. Różnorodność przestrzenią dialogu skierowanego do dzieci. Zajmuje się opracowywaniem materiałów metodycznych: scenariuszy zajęć edukacyjnych, bajek międzykulturowych (np. zob. w: Przygody Innego. Bajki w edukacji międzykulturowej, Różnorodność. Twórcza aktywność. Inkluzja w edukacji). Prywatnie: żona, mama 10–letniej Marysi i 7–letniego Jasia. |
E-mail: | a.mlynarczuk-sokolowska@uwb.edu.pl |
Sponsorzy: | Publikacja ukazała się w ramach projektu „Białystok dla Integracji”, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu na rzecz Integracji Obywateli Państw Trzecich oraz budżetu państwa. Dodruk publikacji został wykonany w ramach programu Obywatele dla Demokracji, finansowanego z Funduszy EOG. |
Opis: | Współpraca: Szkoła Podstawowa Nr 26 im. Stanisława Staszica w Białymstoku. Prace plastyczne i pisemne zawarte w książce zostały wykonane przez dzieci cudzoziemskie narodowości czeczeńskiej i ukraińskiej, podczas zajęć z języka polskiego jako obcego prowadzonych w Ośrodku Pobytowym dla Cudzoziemców „Zajazd Budowlani” w Białymstoku i Szkole Podstawowej Nr 26 w Białymstoku przez Annę Młynarczuk-Sokołowską, Katarzynę Szostak-Król oraz Elżbietę Chołko. |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/6549 |
ISSN: | 978-83-941555-3-7 |
Typ Dokumentu: | Book |
Występuje w kolekcji(ach): | Książki/Rozdziały (WNoE) |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Zrozumiec Innego.pdf | 5,17 MB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)